Alonso: „Musisz być doskonały na każdym okrążeniu”

Fernando Alonso wrócił na miejsce jednomiejscowego bolidu IndyCar podczas testów z McLarenem na torze w Teksasie.

opublikowany 10/04/2019 à 09:29

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Alonso: „Musisz być doskonały na każdym okrążeniu”

12 Heures de Sebring avec Toyota Gazoo Racing, essais F1 w Bahrajnie z McLaren, a teraz sesja jazdy w Teksasie w IndyCar przygotować się do Indy 500… Fernando Alonso przez ostatnie kilka tygodni nie byłem bezczynny.

Dwukrotny mistrz świata F1 testował wczoraj na amerykańskim owalnym torze, aby naprawdę rozpocząć przygotowania do wielkiego spotkania zaplanowanego na 26 maja, podczas którego perspektywa Potrójnej Korony będzie głównym celem zaangażowania kierowcy McLarena.

 

 

Hiszpan, który odkrył uniwersalny zestaw aerodynamiczny oferowany przez nowe jednomiejscowe bolidy IndyCar, przejechał 105 okrążeń i pozwolił strukturze Woking zgromadzić ważne dane, mimo że owale Teksasu i Indianapolis w dużej mierze się różnią.

„To dla nas wszystkich trochę bardziej nieznana sytuacja, Alonso od razu precyzuje, że tym razem McLaren ewoluuje bez wsparcia Andretti Autosport, jak w 2017 roku, ale przy wsparciu Carlin. Wierzymy w różne filozofie w zakresie ustawień i przygotowań.

Eksperymentujemy. Zaczęliśmy od podstawowej konfiguracji, o której wiemy, że była używana w przeszłości, ale powoli próbowaliśmy testować różne rzeczy. Dziś był pierwszy dzień iw Indianapolis pojedziemy dalej.

Jestem o tym przekonany ten uniwersalny zestaw jest trudniejszy do przenoszenia przy nieco mniejszym wsparciu. Dlatego konieczna jest optymalizacja ustawień. Bieganie w pojedynkę jest zwykle trochę łatwiejsze, ale w korku, myślę, że będzie to trudne, jeśli brakuje ci wsparcia.

Wiemy, jak delikatne są te konfiguracje, jak ekstremalne są. Małe zmiany mają duży wpływ na czas okrążenia i dużą różnicę w odczuwaniu. Trasa nigdy nie jest taka sama i zmienia się nieustannie przez cały dzień, począwszy od rana. »

Po odkryciu MCL34 w Bahrajnie Fernando Alonso podczas amerykańskiej sesji znalazł się w zupełnie innych warunkach, zawsze ze szczególną jazdą po owalnych torach.

„Pochodzę z serii, w których można trochę dotknąć trawy i stracić dynamikę na okrążeniu, wspomina Alonso. Tutaj na zakrętach nie ma takiej możliwości. Jest to dość wymagające i dość stresujące. Ten test przypomniał mi, jak ważne jest tutaj wszystko. Musisz być doskonały w każdej rundzie. »

Przypomnij sobie, że jednomiejscowy Fernando Alonso będzie napędzany blokiem Chevroleta, byłego kierowcy Ferrari po skorzystaniu z Hondy V6 w 2017 r. podczas pierwszej próby.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz