Specyfika kokpitu Alonso przed Indy 500

Odkryj specyfikę kokpitu Indianapolis 500 z Fernando Alonso i jego mechanikiem w McLarenie. 

opublikowany 06/03/2019 à 17:19

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Specyfika kokpitu Alonso przed Indy 500

To pytanie, o którym rzadko myślimy: jak przygotować wannęIndyCar ? Dzięki McLaren i jego ulubiony pilot Fernando Alonso, odpowiedź podano na tacy, Hiszpan na początku marca pojechał do Woking (Wielka Brytania), aby udoskonalić swój kokpit przed Indianapolis 500 (Indiana, 26 maja).

Dwukrotny mistrz świata Formuła 1 ma poważny problem, a mianowicie zapewnienie możliwie najwygodniejszej instalacji. Kokpit w IndyCar jest zatem szerszy niż w F1, w celu zmniejszenia zmęczenia owali. Trzeba powiedzieć, że w Indy negocjujemy 800 razy Przechylanie się w lewo przy prędkości przekraczającej 350 km/h powoduje obciążenie ciała kierowcy. 

W maju przyszłego roku główny mechanik Fernando Alonso, Liam Dance, oprowadza nas po kokpicie. „ W F1 siodełko z włókna węglowego jest zbudowane z myślą o możliwości jego wyjęcia z jednomiejscowy z pilotem podczas wypadku. w IndyCar, kokpit ma więcej wyściółki, siedzenie jest wykonane bardziej z pianki niż z włókna węglowego. 

 

 

Ta wyściółka po prawej stronie jest kluczowa, szczególnie w obszarze głowy. » Na zakrętach Indianapolis głowa Asturyjczyka faktycznie doświadczy siły odśrodkowej równej czterokrotności ciężaru jego ciała. Wyściółka będzie solidniejsza po prawej stronie (patrz zdjęcie na górze artykułu), ponieważ główka będzie przesunięta w tę stronę. Aby uniknąć konieczności utrzymywania głowy w pozycji pionowej, ochraniacz jest grubszy.

„Przywiązujemy do tego dużą wagę, kontynuuje Liam Dance, dając mu różne opcje dotyczące poziomu podparcia głowy. » Kolejna różnica dotyczy przedziału na nogi. „W F1 kierowca używa hamulców na każdym okrążeniu, podczas gdy w Indy nigdy ich nie dotyka, z wyjątkiem wjazdu do boksów. 

Najważniejszą rzeczą przy regulacji pedałów jest sprawdź, czy stopy znajdują się daleko od pedału hamulca. W ten sposób, nie ma prawdopodobieństwa, że ​​przypadkowo postawił na nim stopę. Długo zastanawialiśmy się nad tym tematem. »

De plus każda noga jest otoczona wyściółką. „Obydwaj zostaną zepchnięci na prawo. To długi wyścig, Fernando będzie dość zmęczony na mecie, szczególnie jeśli będzie ściśnięty po bokach podwozia. » Kokpit przygotowany, pozostaje tylko czekać do maja! 

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)