Wprowadzenie nowych samochodów rozważanych w Formule 2 i Formule 3

Promotor F2 i F3, Bruno Michel uznał, że Formuła 2 i Formuła 3 powinny zmienić samochody w nadchodzących latach, w sezonie 2024/2025.

opublikowany 14/04/2022 à 15:02

Gonzalo Forbes

0 Zobacz komentarze)

Wprowadzenie nowych samochodów rozważanych w Formule 2 i Formule 3

Obecne Dallary używane w Formule 2 i Formule 3 mogą za dwa lata ustąpić miejsca nowym jednomiejscowym bolidom. © Eric Alonso / Holenderska Agencja Fotograficzna / DPPI

Czy Dallara F2 2018 i F3 2019 wkrótce się wycofają? Od tego pytania nie umknął Bruno Michel podczas niedawnego okrągłego stołu, w którym uczestniczyły media przyzwyczajone do formuł promocyjnych. A gdyby było jeszcze za wcześnie na poruszanie tematu, promotor Formuła 2 i Formuła 3 ujawniło kilka ważnych informacji na temat przyszłości obu kategorii.

„Pracujemy nad różnymi projektami, odpowiedział, gdy pojawiło się pytanie o możliwe przybycie nowego jednomiejscowy w swoich mistrzostwach. Pomysł, jeśli pozwoli na to sytuacja ekonomiczna, polega na wypuszczeniu nowego samochodu dla F2 w 2024 r. i w 2025 r. dla F3. Zwykle pracujemy w cyklach 3-letnich, ale czasami utrzymujemy ten sam samochód przez 6 lat, ponieważ nie chcemy narzucać zespołom dużych wydatków. Chcemy mieć pewność, że nie będą musieli kupować nowego samochodu, części zamiennych, nowego sprzętu, co jest dużą inwestycją. Jeśli sytuacja gospodarcza na to pozwoli, zrobimy to.”

Formuła 3 Isacka Hadjara

Tak wygląda obecna Formuła 3. © Formuła Motorsport Limited

„Musimy także pozostać jak najbliżej F1. Z samochodem z 3-letnim cyklem nie jest to łatwe, ponieważ F1 z roku na rok bardzo ewoluuje, ale z samochodem z 6-letnim cyklem możemy zobaczyć dalej. Nie oznacza to, że wydajność będzie mniejsza, że ​​nasze wyścigi będą mniej interesujące, ale jest to również kwestia technologii. Zawsze musimy znaleźć równowagę pomiędzy technologią a kosztami i to jest duży problem, jaki mamy w F2 i F3. Zawsze tak będziemy mieć, bo w przeciwnym razie nasze kategorie byłyby w słabej sytuacji, co w tej chwili nie ma miejsca. » 

Formuła 2 i Formuła 3 zmierzają w stronę hybrydyzacji?

Czy w czasach, gdy różne zawody w sportach motorowych mają na celu zmniejszenie swojego wpływu na ekologię poprzez różne procesy, F2 i F3 mogą obrać ten kierunek? Na chwilę obecną samochody biorące udział w obu mistrzostwach nie korzystają w 100% z paliwa odnawialnego ani z hybrydowego układu napędowego, jak ma to miejsce w Formule 1. Jednak wraz z wprowadzeniem nowych samochodów sytuacja może się zmienić.

„Rozważamy wiele planów, ponieważ podobnie jak wszyscy zmierzamy w kierunku zrównoważonego rozwoju i byłoby głupio tego nie zrobić. rozpoznaje Bruno Michela. Można to osiągnąć na kilka sposobów: jednym jest użycie paliwa (100% odnawialne) a drugi poprzez hybrydyzację silnika. To są dwa systemy, nad którymi obecnie pracujemy. Zawsze musimy zwracać uwagę na koszty. Kiedy mówimy o hybrydyzacji, trzeba mieć zupełnie inne podejście do samochodu i silnika. Analizujemy te scenariusze i jest pewne, że w przyszłości pójdziemy którąś z tych ścieżek. »

Jeśli w latach 2024 i 2025 planuje wprowadzenie nowych jednomiejscowych samochodów w swojej formule promocji, Bruno Michel przyznał jednak, że „wkrótce” powinno zostać ogłoszone ogłoszenie dotyczące przyszłości F2 i F3. „Mając 22 samochody przygotowane dla 11 zespołów na rok 2024, musimy przygotować projekt przynajmniej do końca roku. Musimy więc wybrać dostawców, pracować nad specyfikacją samochodu, co już rozpoczęliśmy. » Przyszłość zaczyna się teraz.

CZYTAJ TAKŻE > Nasi ulubieńcy sezonu Formuły 2

Gonzalo Forbes

Odpowiedzialny za formuły promocji (F2, F3, FRECA, F4...). Niesiony dzięki łasce Franco Colapinto.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz