Samolot jednomiejscowy – Jaki jest program francuski w 2023 roku?

AUTOhebdo przenosi Cię w świat jednomiejscowych samochodów, gdzie Francuzi ożywią rok 2023 w różnych kategoriach. Szybki przegląd.

opublikowany 16/03/2023 à 13:58

Gonzalo Forbes

0 Zobacz komentarze)

Samolot jednomiejscowy – Jaki jest program francuski w 2023 roku?

Victor Martins będzie jednym z przedstawicieli francuskich jednomiejscowych pojazdów w 2023 roku. ©DPPI/A. Wincenty

Formuła 2

Izaak Hadjar

Regionu Ile-de-France już nie trzeba przedstawiać. Członek czerwony Byk Junior Team od prawie dwóch lat Isack Hadjar jest na dobrej drodze do swojej bardzo dobrej i młodej kariery. Po roku we FRECA (2021) i kolejnym w F3, Habowie kontynuują nową promocję, tym razem w F2. Bez większego zaskoczenia kontynuuje przygodę z Hitech GP, która rozpoczęła się w 2022 roku i była przerywana trzema zwycięstwami i dwoma innymi miejscami na podium. Mając 18 lat jest jednym z poważnych pretendentów do tytułu w Formuła 2 z nadzieją wygrania wahadłowca F1 2024 wkrótce.

© Sebastiaan Rozendaal / Holenderska Agencja Fotograficzna / DPPI

Wiktora Martinsa

Nieco bardziej doświadczony niż jego przyjaciel Hadjar, Victor Martins odkrył Formułę 2 w wieku 21 lat i tuż po zdobyciu tytułu FIA F3. Pomimo statusu debiutanta, Francuz, członekAlpine Academy, ma broń i talent, by łaskotać wielkich graczy, takich jak Dennis Hauger (MP Motorsport), jego kolega z drużyny w ART Grand Prix Theo Pourchaireczy nawet Ayumu Iwasa (DAMS). Jego zadaniem jest pokazanie, że ma siły, by zwyciężyć już w pierwszym roku.

© Sebastiaan Rozendaal / Holenderska Agencja Fotograficzna / DPPI

Klemens Nowalak

Pierwsze doświadczenie Awinionów na tym poziomie było co najmniej skomplikowane. Mając na koncie tylko jedno podium i sześć punktów, Francuz wie, że w 2023 roku będzie musiał pokazać zupełnie inną twarz. Świadomy, że ten sezon powinien być jego ostatnim w F2, Vauclusien ma przed sobą duże wyzwanie, ponieważ będzie reprezentował Trident i nie jest już MP Motorsport. Kiedy wiemy, że włoska drużyna nigdy nie radziła sobie lepiej niż 9e w mistrzostwach mówimy sobie, że przeszkoda może być trudna do pokonania.

© Sebastian Rozendaal / Holenderska Agencja Fotograficzna / DPPI

Theo Pourchaire

Piąty w 2021 r., wicemistrz w 2022 r., czy trzeci sezon Théo Pourchaire'a w F2 będzie wreszcie tym właściwym? Grassois i tak nie ma wyboru. Jeśli chce w przyszłości nadal marzyć o miejscu w F1, będzie musiał zastąpić na liście zwycięzców Felipe Drugovicha, bo logicznie rzecz biorąc, nie powinno być 4e próbę w 2024 roku. Protegowany Saubera ma wszystkie karty w ręku, aby to osiągnąć, kontynuując przygodę z ART Grand Prix, która towarzyszy mu od F3 w 2020 roku.

© Sebastian Rozendaal / Holenderska Agencja Fotograficzna / DPPI

FREKA

Marek Amand

Po dwóch trudnych latach w F4 (podwójny program Włochy/Niemcy w 2021 i 2022 r.) francusko-fiński zebrał budżet, aby przejść na kolejny poziom: FRECA. Teraz będąc członkiem Akademii Saubera udało mu się nawet odbić na ART Grand Prix z którym mógł mieć okazję walczyć na czele peletonu. Jednak po nieudanej przygodzie związanej z czystymi wynikami w F4 Marcus Amand, który właśnie obchodził swoje 17. urodziny, mógł wykorzystać pierwszy rok na zdobycie doświadczenia przed zdobyciem tytułu lub pierwszych miejsc w następnym.

©ARTGrand Prix

Aleksander Giusti

Z koroną mistrza Francji F4 na głowie Sandro przygotowuje się do przeżycia swojego pierwszego doświadczenia jednomiejscowy daleko od torów francuskich. Kierowca G4 Racing, pochodzący z Ile-de-France, podpisał kontrakt z zespołem, który może osiągać dobre wyniki w zależności od toru, ale wciąż jest zbyt blisko głównych sił, takich jak Prema. Chociaż nie można się go spodziewać w walce o tytuł od początku, Rookie AUTOtygodniowo, autor bardzo dobrych esejów zimowych, może być jedną z miłych niespodzianek sezonu.

© Antonin Vincent / DPPI

Owena Tangavelou

Poprzednia kampania rozpoczęła się dla Owena źle, ze średnimi wynikami, przed przedwczesnym zakończeniem jego przygody z G4 Racing. Na szczęście odbicie w RPM Racing zadziałało bardzo dobrze: 5 miejsc w pierwszej dziesiątce w ostatnich 10 wyścigach roku i zwycięstwo debiutanta w ostatniej rundzie. Po pracowitym okresie poza sezonem, zwłaszcza związanym ze znalezieniem kierownicy, Habs w sezonie 10 będą rywalizować w barwach Tridentu, aby potwierdzić swoją dobrą formę w ostatnich rundach 2023.

©Trident

Sami Meguetounif

Podobnie jak jego rodak Owen Tangavelou, Marsylia wyjeżdża na drugi rok do FRECA. I podobnie jak w 2022 roku, Sami będzie kontynuował przygodę z MP Motorsport. Aby przygotować się do sezonu, wyjechał na Bliski Wschód, aby wziąć udział w FRMEC (Formula Regional Middle East Championship), dawnej F3 Asia. Jego podróż przebiegła stosunkowo pomyślnie, z dwoma pole position, zwycięstwem i dodatkowym podium. Bardzo dobre doświadczenie przed atakiem na FRECA, gdzie ma nadzieję, że w przeciwieństwie do roku 2022 będzie mógł regularnie walczyć o sukcesy.

Wiktor Bernier

Kolejny powtórzenie nowej edycji FRECA. Ale w przeciwieństwie do Sami Meguetounifa Victor zmienia drużyny. Opuść FA Racing i zastąp go Saintéloc Racing i miejsce w MP Motorsport dla Francuza – zespołu, który zna od czasu, gdy wspierał technicznie FA Racing w 2022 roku. Pod koniec poprzedniego sezonu jest w dobrej formie, ale niezbyt często nagradzany, tym razem ma nadzieję, że będzie mógł przedłużyć dobrą passę, aby być postrzeganym jako pretendent do tytułu lub przynajmniej zwycięstw.

Maceo Capietto

Być może to właśnie ona zyska najwięcej na wymianie w latach 2022–2023 we FRECA. Przechodząc z Monolite Racing do RPM, Macéo ma świetną kartę do gry. RPM był rzeczywiście niespodzianką na koniec sezonu i często znajdował się w czołówce, zwłaszcza dzięki Pierre-Louisowi Chovetowi. Pod barwami włoskiej drużyny Seine-et-Marnais mogłoby zrobić krok do przodu i częściej pojawiać się w czołowej dziesiątce.

Capietto

Macéo Capietto (z prawej) podpisuje kontrakt z RPM na swój drugi sezon we FRECA. ©RPM

Puchar Europy-3

Estebana Massona

Esteban, mistrz Francji F4 w 2021 roku, mógł spróbować szczęścia zupełnie nowe mistrzostwa, konkurent FRECA. Awansowany do Formuły Regional w zeszłym roku Francuz pochodzenia kanadyjskiego miał trudne pierwsze doświadczenia, zdobywając tylko jeden punkt w 20 wyścigach, pomimo przejścia z FA Racing do ART Grand Prix w połowie sezonu. Jeśli jego zaangażowanie w Eurocup-3 nie zostało jeszcze potwierdzone, byłaby to dla niego wielka szansa zarówno na poziomie sportowym, jak i finansowym.

© Florent Gooden / DPPI

F4 Francja

Spośród 26 kierowców zgłoszonych do mistrzostw FFSA, aż 11 Francuzów sprawdzi się. Wśród nich znalazło się kilku repetytorów, których oczekuje się w walce o tytuł, jak Edgar Pierre, Romain Andriolo czy nawet Enzo Peugeot. Paul Alberto, Karel Shulz, Adrien Closmenil, Edouard Borgna, Gabriel Doyle-Parfait, Louis Schlesser, Enzo Richer i Evan Giltaire to pozostali Habs zarejestrowani na sezon 2023.

© Thomas Fenetre / DPPI

F4 Hiszpania

Enzo Deligny'ego

Nie zaczął jeszcze ścigać się w samochodach jednomiejscowych, ale Enzo już robi dużo hałasu. W wieku 14 lat był już reprezentantem Red Bull Junior Team mimo, że dopiero co przybył ze świata karting. Zbyt młody, aby startować w F4 France w Nogaro (7-9 kwietnia), pochodzący z Szanghaju (Chiny) zdecydował się wyjechać do Hiszpanii z Campos, gdzie nie przegapi ani jednej rundy, a jego celem jest tytuł, a tym samym awans w jego pierwszy rok. Mając panującego mistrza na wszystkich tabelach, Francuz ma przed sobą wielką szansę na rozpoczęcie kariery w jednomiejscowym samochodzie w najlepszy możliwy sposób.

©Campos Racing

Lucjan Morano

Po kilku rundach we Francji pod koniec 2021 r. i prawie przez cały sezon 2022 r. Luciano Morano, który obecnie ściga się na francuskiej licencji, walczy o mistrzostwo Hiszpanii. Po drugiej stronie Pirenejów ma nadzieję osiągnąć dobre wyniki, aby w końcu rozpocząć karierę w jednomiejscowym samochodzie, choć nigdy nie zdobył punktu w wyścigu.

Teofil Naël

Jest głównym przedstawicielem zapoczątkowanego w 2022 roku projektu jednomiejscowego samochodu Saintéloc Racing. Kolega z drużyny Luciano Morano, Théophile, wystartuje w swoim pierwszym pełnym sezonie. Po zaznaczeniu swojej pozycji jest gotowy na całe mistrzostwa, podczas których będzie chciał pokazać, że on i francuska drużyna mogą ugruntować pozycję nowych mistrzów Hiszpanii.

©Saintéloc Racing

CZYTAJ TAKŻE > Dzięki Iwasie i Leclercowi DAMS chce kontynuować powrót na szczyt

Gonzalo Forbes

Odpowiedzialny za formuły promocji (F2, F3, FRECA, F4...). Niesiony dzięki łasce Franco Colapinto.

0 Zobacz komentarze)