Nobuharu Matsushita wygrywa C1 we Włoszech

Nobuharu Matsushita wygrał swój drugi wyścig w sezonie na torze Monza, przed Lucą Ghiotto i Nyckiem de Vriesem.

opublikowany 07/09/2019 à 18:03

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Nobuharu Matsushita wygrywa C1 we Włoszech

Nobuharu Matsushita (mops) wygrał wyścig główny FIA F2 w sobotnie popołudnie na włoskim torze Monza. Japończyk, piąty na starcie, ale posiadający doskonały start, przez pierwsze okrążenia walczył z zdobywcą pole position Callumem Ilottem (Sauber Junior Team po Charouz), zanim na 5. okrążeniu wykorzystał hamowanie do drugiej szykany.

Ponieważ miękkie opony już cierpiały, Ilott prawie natychmiast się zatrzymał, gdy Tatiana Calderon (Arden) popełniła błąd w drugiej szykanie. Polemana naśladują Guanyu-Zhou (Uni-Virtuosi) i Sergio Sette Camara (DAMS) w czołówce kierowców.

Matsushita, Latifi et deVries zatrzymaj się jedno okrążenie później, pod koniec 7. okrążenia. Jeśli Matsushita odzyska swoją pozycję w walce z Ilottem, Latifi będzie musiał przegrać z Zhou. Luca Ghiotto (Uni-Virtuosi), który wystartował na najtwardszych oponach, następnie przejął kontrolę nad wyścigiem i w tym momencie wyprzedził Jordana Kinga i Mick Schumacher.

Latifi traci dużo, de Vries na podium

13. okrążenie głównego wyścigu na Monzy niewątpliwie będzie miało konsekwencje w postaci tytułu mistrzowskiego pomiędzy Nicholasem Latifim (DAMS) a Nyckiem de Vriesem (ART Grand Prix).

Następnie Kanadyjczyk Latifi podjął próbę ataku na Zhou podczas hamowania przed drugą szykaną i uderzył w prawe tylne koło bolidu. jednomiejscowy chińskiego kierowcy, uszkadzając jego przednie skrzydło i powodując przebicie opony Zhou.

Wystarczająco, aby Latifi stracił kontakt z peletonem kierowców, którzy już zaobserwowali obowiązkowy postój, a de Vries stopniowo awansował na praktycznie trzecie miejsce za Matsushitą i Ilottem.

Ci dwaj ostatni objęli prowadzenie po postojach Luca Ghiotto, który stracił dużo czasu przy zmianie lewego przedniego koła, oraz Jacka Aitkena (Campos Racing). Matsushita powiększa przewagę do mety, a walka o podium zaostrza się.

Drugi przez długi czas Callum Ilott musi najpierw przegrać z Nyckiem de Vriesem, zanim Luca Ghiotto, stosujący inną strategię dotyczącą opon, zajmie trzecie miejsce. Włoch daje z siebie wszystko i już na przedostatnim okrążeniu zyskuje przewagę nad liderem klasyfikacji.

Imponujący występ Ghiotta, który zajmuje 13. miejsce na starcie, ale który długo będzie żałował sekund straconych podczas zjazdu do boksów.

Holender Nyck de Vries, mimo wykluczenia z kwalifikacji z powodu braku paliwa w zbiorniku po sesji, znakomicie spisał się w mistrzostwach, zajmując trzecie miejsce przed Callumem Ilottem i Sergio Sette Camarą (ukarany karą 5 cali za swój czas). za skorzystanie z przewagi poza trajektorią), zwłaszcza że jego rywal Nicholas Latifi po swoich nieszczęściach zajął dopiero 13. miejsce.

Giuliano Alesi (Trident) zajął 7. miejsce, a Mick Schumacher (Prema), który w trakcie wyścigu zjechał do boksów z powodu problemów technicznych, zajął 14. miejsce, ale ustanowił najszybsze okrążenie w wyścigu.

 

 

0 Zobacz komentarze)