Trzeci na starcie Takuma Sato pokonał Scotta Dixona, zapewniając prestiżowy sukces drużynie RLL Racing. Poprzedni sukces Japończyka był związany z podpisaniem kontraktu z Andretti Autosport. Zespół Bobby'ego Rahala i Davida Lettermana jest tym bardziej zachwycony, że Graham Rahal stanął na trzecim stopniu podium.
W wyścigu od dawna zdominowanym przez byłego kierowcę Scotta Dixona F1 zaczął wyglądać na poważnego pretendenta do zwycięstwa w ostatniej kwarcie 104. edycji amerykańskiego klasyka. Na 158. okrążeniu regularnie objął prowadzenie, zyskując przewagę nad pięciokrotnym mistrzem serii, który od jego jedynego sukcesu w 2008 roku nadal widzi, jak cegielnia stawia mu opór, ale który znacząco zwiększa swoją przewagę w klasyfikacji generalnej .
.@Takumasatoracecer. na prowadzenie, mając mniej niż 50 punktów przed końcem # Indy500!
telewizja: NBC
strumień: https://t.co/THKlb49aWT pic.twitter.com/jcefAr9MAh— Indy 500 w NBC (@IndyCaronNBC) 23 sierpnia 2020 r.
Mimo to Dixon odzyskał przewagę nad Sato pod koniec ostatniego tankowania, na 170. okrążeniu, ale prędkość maksymalna Japończyka była wyższa. Trzy okrążenia później kierowca RLL definitywnie objął prowadzenie i zapewnił sobie sukces, gdy freelancer RLL Racing, Spencer Pigot, spowodował ostateczną neutralizację na 195. okrążeniu, po korkociągu kończącym się gwałtownie na poziomie wjazdu do alei serwisowej. Nippon mógł oddychać, chociaż walczył w korku ze spóźnialskimi, a Dixon wciąż stwarzał zagrożenie.
Och, cholera Spencer Pigot
Kierowca OK # Indy500 pic.twitter.com/TiE1GUfjjz— Burgrid7 (@Burgrid7) 23 sierpnia 2020 r.
Przed Sato Nowozelandczyk walczył głównie z Aleksandrem Rossi. Na 102. okrążeniu zwycięzca edycji 2016 objął nawet prowadzenie, co zapoczątkowało intensywną walkę mano a mano pomiędzy dwoma mężczyznami, którzy nadal objęli prowadzenie w wyścigu.
Wydawało się, że to zwiastuje koniec wyścigu, ale Rossi zauważył, że jego wysiłki zostały zredukowane do zera po źle wynegocjowanym pit stopie, podczas którego dotknął koła, nie uszkadzając go. jednomiejscowy autorstwa Takumy Sato wychodzącego ze swojego pitboxa. Ukarany Amerykanin z Andretti Autosport musiał od nowa wystartować z tyłu stawki na 129. okrążeniu. Ostatecznie ukończył wyścig w ścianie (144. okrążenie).
To już koniec @AleksanderRossi.
Próbując wrócić na przód, wylatuje z wyścigu # Indy500 on @NBC: https://t.co/THKlb49aWT pic.twitter.com/MvINVIPrkO
— Indy 500 w NBC (@IndyCaronNBC) 23 sierpnia 2020 r.
Rozpoczął się 25., Simona Pagenauda (Team Penske) przez pewien czas (od 32. do 45. okrążenia) utrzymywał prowadzenie w wyścigu (od 132. do 22. okrążenia) dzięki niecodziennej strategii, ale nigdy nie był w stanie wrócić do czołówki kierowców. Ofiara kontaktu z Ryanem Hunter-Reayem (XNUMX. okrążenie) kierowca Poitevina był zmuszony wrócić do boksów, aby wymienić uszkodzone skrzydło i musiał zadowolić się XNUMX. miejscem.
Autor anonimowej rasy, Fernando Alonso (McLaren SP) zajął niewielkie miejsce przed posiadaczem tytułu francuskiego.
Analizę wyścigu Indy 2275 500 można znaleźć w numerze 2020 AUTOhebdo, dostępnym cyfrowo w poniedziałek wieczorem i w środę w kioskach.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)