Po ściganiu się w Hondzie przez ostatnie sześć sezonów Cal Crutchlow powrócił do klanu Yamaha jako kierowca testowy pod koniec ubiegłego roku. Po wstrząsach w Katarze na początku roku, a następnie testach w Aragonii i Jerez, Brytyjczyk w ten weekend na GP Styrii powróci na Yamahę YZR-M1 w miejsce Franco Morbidelliego, który będzie wracał do zdrowia po kontuzji kolana . Będzie pełnił funkcję tymczasowego menedżera do swojego występu na torze Silverstone pod koniec sierpnia.
Le czerwony Byk Ring nigdy tak naprawdę nie uśmiechnął się do rodaka z Coventry, odkąd w sześciu startach zajął czwarte miejsce, co jest jego najlepszym wynikiem w 2018 roku. Poza tą edycją nigdy nie spisał się lepiej niż 15. miejsce. Jednak w najbliższy piątek po raz pierwszy odkryje austriacki tor na maszynie innej niż Honda. „Nie mogę się doczekać, kiedy znów stanę na starcie i poczuję atmosferę weekendu wyścigowego. on się cieszy. Chociaż będzie to zupełnie inna praca niż praca, którą wykonałem w tym roku jako kierowca testowy Yamahy. »
A Anglik mówił dalej: „ W przeszłości tor nie sprawiał mi największej przyjemności, ale w 2018 roku zająłem na nim czwarte miejsce i był to dobry wynik. To nie jest trasa szybka i płynna, to miejsce, w którym trzeba działać szybko i precyzyjnie. Nie mam celu, jeśli chodzi o wyniki, będę głównie skupiać się na robieniu postępów sesja po sesji. »
Nie mogliśmy dłużej kazać wam czekać… 🙌
Oto @calcutrytslow. na torze w efektownej czerwono-białej barwie retro, aby to uczcić @YamahaMotoGP 60. rocznica zawodów Grand Prix! 🤩#KatarTest 🏁 | #MotoGP pic.twitter.com/mGgenOcFdB
- MotoGP™🏁 (@MotoGP) 10 marca 2021 r.
Zastępując wicemistrza świata, Crutchlow odziedziczy YZR-M1 w wersji 2019. Ponieważ motocykl jest inny, szczególnie pod względem rozkładu masy, prawdopodobnie nie skorzysta z najnowszych osiągnięć fabryki Iwata. „ Nie wiem, czy będzie miał co testować… powiedział nam Fabio Quartaro kilka dni temu w Clastres. Potem dobrze jest dla niego wrócić na trochę do porządku.. »
Crutchlow będzie jednak mógł liczyć na wsparcie Ramona Forcady, inżyniera, który pracuje w padoku Grand Prix od lat 1980. Wśród wielu kierowców, z którymi współpracował, Forcada był zwłaszcza głównym mechanikiem Jorge Lorenzo przez dziewięć lat jego kariery. lat w Yamaha z trzema koronami do zgarnięcia.
Dlatego Crutchlow jest zachwycony możliwością powrotu w towarzystwie Hiszpana. „ Będę współpracować z Ramonem Forcadą, który bardzo dobrze zna Yamahę, powiedział. Jestem przekonany, że to będzie dobra rzecz, ponieważ był w Yamasze, kiedy ja tam byłem. Jestem pewien, że wszystko pójdzie dobrze, chcę się tylko upewnić, że dobrze wykonam pracę dla zespołu. »
Od czasu powrotu Austrii do kalendarza MotoGP w 2016 roku, imprezy statystycznie zdominowanej przez Ducati, Yamaha przeżywała swoje wzloty i upadki. Tylko Jorge Lorenzo (2016) i Fabio Quartararo (2019) stanęli na podium, a Maverick Viñales, który w zeszłym roku zeskoczył z motocykla na końcu prostej z powodu problemów z hamulcami, jako jedyny zdobył tam pole position .
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)