Quartararo nie ma jeszcze zmartwień na Sachsenringu 

Chociaż pierwszego dnia w Niemczech wieczorem po hordzie Ducatisa i Aprilii Francuz ma nadzieję, że w sobotę będzie szybszy niż w Barcelonie. 

opublikowany 17/06/2022 à 16:42

Tomek Morsellino

0 Zobacz komentarze)

Quartararo nie ma jeszcze zmartwień na Sachsenringu

W zeszłym roku na podium za Hondą i KTM, w tym sezonie sytuacja jest inna Fabio Quartaro który teraz musi stawić czoła Aprilii, ale przede wszystkim Ducati… 

Mimo że w sumie ma przed sobą pięciu Desmosedici, mistrz świata nie twierdzi, że na razie się martwi. „Jesteśmy od nich wolniejsi, ale tak było również pierwszego dnia w Barcelonie” – powiedział Francuz w piątkowy wieczór. Mam wrażenie, że mają mniej problemów niż my, gdy przyczepność jest słaba i że mamy podobne tempo, gdy przyczepność jest lepsza. » 

Średnio twardy, ból głowy… 

W niedzielę do przejechania 30 okrążeń wybór opon ma kluczowe znaczenie. Podczas pierwszych dwóch sesji Quartararo miał okazję zapoznać się z alokacją Michelin na ten weekend w Niemczech. „Wrażenie nie było złe, ale czułem się, jakbym miał zużytą oponę” – powiedział o twardej tylnej oponie. Gramy raczej regularnie i udało mi się osiągnąć 1'21.6, 1'21.5, ale w porównaniu z najlepszymi oni potrafili uzyskać duże 1'20, małe 1'21, a ja nie. (…) Gdy założyłem miękkie, różnica była za duża, ciężko było wyrobić dobre czasy. 1'20.6, potem 1'20.4... Mogłem spisać się trochę lepiej, ale kiedy zmieniasz oponę twardą na miękką, a tutaj znacznie bardziej miękką, różnica jest zbyt duża. »

Średnie opony wydają się dobrym kompromisem, ale Niçois chciałby móc nosić twarde buty na wyścig. Wszystko będzie zależeć od przyczepności toru i temperatur, które według przewidywań będą wyższe w sobotę i niedzielę. „Próbowałem tylko rano, przejechałem 24 okrążenia i nie było źle. Jest lepsze wykonanie, po którym spadek jest zbyt duży. Musimy znaleźć rozwiązanie, ponieważ pamiętam, że w Barcelonie pierwszego dnia miałem problemy z przyczepnością, ale potem z każdym dniem było lepiej, więc mam nadzieję, że będzie tak samo. Kiedy przyczepność jest niska, cierpisz znacznie bardziej. Mam nadzieję, że przyczepność będzie lepsza i możemy się poprawić. »

I dodał: „Jutro chciałbym przejechać kilka okrążeń na średniej oponie w gorących warunkach, aby zobaczyć osiągi i zużycie, ale bardzo ważne jest także sprawdzenie osiągów twardej opony z tyłu, ponieważ tempo nie jest takie źle, ale brakuje nam na początku tego pół sekundy, które nie wiem jak znaleźć. (…) Chciałbym ścigać się na twardych oponach, ale musimy znaleźć osiągi na pierwszych okrążeniach i trochę większą przyczepność. Mam nadzieję, że będzie jak w Barcelonie. W sobotę mieliśmy większą przyczepność i było lepiej. »

Tomek Morsellino

Dziennikarz i reporter MotoGP.

0 Zobacz komentarze)