Zarco: „Dobrze jest być teraz szybkim, to dodaje pewności siebie”

W piątek podczas GP Austrii Johann Zarco był najszybszy w klasyfikacji łącznej i w sobotę zamierza poprawić swój wynik. 

opublikowany 19/08/2022 à 18:17

Tomek Morsellino

0 Zobacz komentarze)

Zarco: „Dobrze jest być teraz szybkim, to dodaje pewności siebie”

Wydaje się, że Johann Zarco jest zdeterminowany, aby pozbyć się rozczarowania na Silverstone. Francuz rzeczywiście zakończył pierwszy dzień GP Austrii najlepszym czasem. Jeśli mówienie o zwycięstwie jest wciąż przedwczesne, Zarco twierdzi, że dobrze zaczął: „Jestem zadowolony z czasu. Każdy jest naprawdę bardzo szybki i myślę, że jest wiele sposobów, aby spisać się lepiej, ale taki atak pozwala przekazać zespołowi dobre informacje. Jutro poznamy warunki. Jeśli jest to trochę skomplikowane, dobrze jest być teraz szybkim, to dodaje ci pewności. »

Nowa szykana po 1. zakręcie nie wydaje się stanowić problemu dla zawodnika Ducati, który jednak deklaruje, że ciężko będzie ją zaatakować w trakcie wyścigu. Ale ma to inne zalety. „Szykana jest interesująca” – powiedział. Nie da szans na lepsze wyprzedzanie, nadal będzie to znacznie trudniejsze, ale ostatecznie ułatwia trzeci zakręt. Dzięki temu możesz być bardziej regularny w swoich turach. W tym czasie hamowanie było nadal bardzo trudne i gdy tylko próbowaliśmy różnych rzeczy, całkowicie przegapiliśmy swój zakręt i musieliśmy rozpoczynać okrążenie od nowa. Tam odnosimy znacznie mniejsze sukcesy, co sprawia, że ​​tor jest prawie łatwiejszy. »

Riviera dodała: „Szykana jest bardzo powolna, więc daje jeszcze większe możliwości wykorzystania mocnych stron motocykla. To nie jest wystarczająco szybka szykana, aby dać Fabio przewagę, dlatego nadal lepiej wykorzystujemy motocykl. »

Wykorzystaj mocne strony Ducati 

Le czerwony Byk Jak dotąd Ring bardzo często uśmiechał się do Ducati, odnosząc sześć zwycięstw przeciwko dwóm dla KTM, a w ten weekend Zarco pragnie wykorzystać cechy Ducati, aby zrobić różnicę przeciwko swoim przeciwnikom, nawet tym z własnego klanu. Francuz jest jedynym kierowcą z bolońskiej firmy, który korzysta z urządzenia poprawiającego wysokość jazdy zarówno z tyłu, jak i z przodu. „Dużo serwuje” – podkreśla Zarco. To tor, który jest prawie zaprojektowany dla tego systemu, a dzięki szykanie działa bardzo dobrze. Byłoby miło, gdyby to była zaleta. Będziemy dziś wieczorem myśleć o lepszym dostrojeniu motocykla, aby takim był. »

Jeśli niektórzy z jego odpowiedników, jak Jorge Martin, Luca Marini czy Enea Bastianini, korzystali z nowego oparcia siodełka Ducati wyposażonego w płetwy, Zarco jeszcze z niego nie skorzystał. „Nie mieliśmy takiej możliwości, jest ich za mało” – wyjaśnia Zarco. Ale to tylko szczegół. Piloci musieli mieć trudności z wyczuciem tego. Moim zdaniem jest to efekt aerodynamiczny, który trudno odczuć. »

Tomek Morsellino

Dziennikarz i reporter MotoGP.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz