Moto2 to kategoria pośrednia mistrzostw świata Grand Prix. Znajduje się pomiędzy Moto3 i MotoGP. Ta kategoria zastąpiła dwusuwowe silniki o pojemności 250 cm2 w 2010 roku. Mówiąc prościej, Moto2 składa się z jednego podwozia i silnika wspólnego dla wszystkich kierowców, co stanowi mistrzostwo jednej marki, ale tylko dla silnika. Są to w istocie mistrzostwa, w których rywalizują producenci podwozi. W latach 2010-2018 w Moto600 zastosowano silnik Hondy wywodzący się z CBR 2. Od 2019 roku Triumph jest wyłącznym producentem silników dla Moto2 z trzycylindrowym silnikiem o pojemności 765 cmXNUMX.
Dla niektórych ból głowy, dla innych sukces
W czasach Hondy w Moto2 nie było elektroniki; architektura silnika CBR w szczególności nie jest wyposażona w system ride-by-wire (elektroniczne zarządzanie przepustnicą). Z kolei Magneti Marelli od 2019 roku umożliwia pilotom elektroniczną zabawę z hamowaniem silnikiem i kontrolą trakcji.
Od 2010 roku wiele osób straciło zęby w Moto2. Po pierwsze, są tacy, którzy nigdy nie zrozumieli instrukcji obsługi silnika 4-suwowego i przeszli do Moto2 po tym, jak zabłysnęli kierownicą motocykla o pojemności 250 cm125 (lub XNUMX cmXNUMX). Inni po prostu nie przeżyli; najnowszym przykładem jest Lorenzo Dalla Po
Ten artykuł jest przeznaczony wyłącznie dla subskrybentów.
Pozostało Ci 90% do odkrycia.
Już subskrybujesz?
Zaloguj się
- Nieograniczone przedmioty premium
- Magazyn cyfrowy od 20:XNUMX w każdy poniedziałek
- Wszystkie numery AUTOhebdo dostępne od 2012 roku
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)