Geoffrey Schatz wkłada Europę do kieszeni

W Rechberg (Austria), gdzie w ubiegły weekend odbyła się pierwsza runda Górskich Mistrzostw Europy, Geoffrey Schatz zadziwił konkurencję, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo na scenie kontynentalnej.

opublikowany 29/04/2024 à 09:08

Pierre’a Barre’a

0 Zobacz komentarze)

Geoffrey Schatz wkłada Europę do kieszeni

©Nicolas Millet

Chociaż europejskie wyjazdy Geoffreya Schatza były w ostatnich latach rzadkością, nigdy nie pozostawiły kamienia bez zmian, ponieważ Mâconnais za każdym razem potrząsali drzewem kokosowym. Drugie miejsce w Illirska Bistrica (Słowenia) w 2 r. za Simone Faggioli i przed Christianem Merlim, a także drugie miejsce podczas FIA Hillclimb Masters 2019 w Bradze (Portugalia), wciśnięty pomiędzy dwie włoskie legendy, poczwórny mistrz Francji w górach nigdy jeszcze nie zdołał się zmaterializować . To już sprawa zamknięta, ponieważ Geoffrey Schatz odniósł zwycięstwo w ubiegły weekend w Rechbergu (Austria) w pierwszej rundzie Mistrzostw Europy w Górach Górskich 2021, w których bierze udział w tym roku. I co więcej, ze stylem.

Z testów Schatz doskonale zainaugurował swoją nowiutką Nova Proto NP01 z silnikiem Turbo i wyposażoną w centralną pozycję za kierownicą, dominującą nad wszystkimi stałymi bywalcami mistrzostw kontynentalnych: Christian Merli, Petr Trnka, Joseba Iraola czy nawet Corentin Starck nie mieli innego wyboru niż bezradnie patrzeć na start rakiety Schatz, która przez cały dzień będzie zwiększać swoje tempo, a potem kończyć testy na czele. Mâconnais uderzył jeszcze mocniej podczas pierwszego podjazdu niedzielnego wyścigu, ustanawiając nowy rekord trasy, zanim odniósł sukces w drugim i odniósł swój pierwszy sukces w elicie dyscypliny. Szczegóły, że Geoffrey Schatz odkrył trasę tego wyścigu... pokazują, jakie miał pole manewru! Christian Merli plasuje swoją Osellę FA30 V8 półtorej sekundy za Schatzem, a Joseba Iraola ostatecznie zajmuje 3. miejsce w wyścigu za kierownicą kolejnego Nova Proto NP01.

Francuzi na imprezie

Kontyngent francuskich pilotów zgłoszony do Górskich Mistrzostw Europy bije w tym roku wszelkie rekordy. W ślad za Schatzem, Kévin Petit również zdecydował się porzucić mistrzostwa Francji na rzecz mistrzostw Europy, pozostając wierny swojemu Revolt 3P0 „Décopeint” – ponieważ tak teraz musi nazywać się jego wierzchowiec ze względu na nazewnictwo – i przeszedł przez pierwsze spotkanie. Na mecie zajął 6. pozycję końcową i przyznał, że jest bardzo zadowolony z osiągów swojego samochodu.

Było tam także trzech innych francuskich kierowców, tym razem w kategorii 1 zarezerwowanej dla samochodów zamkniętych. Nicolas Werver, niedawny zwycięzca wyścigu Saint-Jean-du-Gard – Col Saint-Pierre Hill Climb, podnosi swój Porsche 997 GT3 R na 4. ostatnim miejscu w Rechbergu – wynik, który na początku może wydawać się frustrujący, gdy wiemy, że Alzatczyk jest aktualnym wicemistrzem Europy w górach, ale mimo to daje ogromną satysfakcję po wielkim wypadku terenowym, w którym był ofiarą w październiku ubiegłego roku (patrz AUTOhebdo nr 2458). Kolejny Francuz, który zabłysnął w Austrii, Stéphane Garcia: były mistrz Francji 2. dywizji górskiej (2021), pochodzący z Orleanu, powrócił do rywalizacji w ubiegły weekend w ramach Mistrzostw Europy. Za kierownicą swojego nowego Peugeot 308 Cup zajął 2. miejsce w Grupie 4 i tym samym doskonale rozpoczął sezon. Mniejszy sukces Nicolasa Graniera na jego Audi RS3 LMS TCR niestety, gdyż kierowca z południa Francji padł ofiarą kolizji na pierwszym podjeździe wyścigu. Należy pamiętać, że klasyfikacja zawodów ustalana jest na podstawie sumy dwóch górskich premii wyścigu, dlatego błąd jest zaporowy i nie pozwala na sklasyfikowanie Nicolasa Graniera po przybyciu do Rechberg. To frustrujące, gdy znamy ich cele związane z tytułem w Grupie 1 w tych Mistrzostwach Europy.

©Nicolas Millet

W Rechberg odbyła się także pierwsza runda Historycznych Mistrzostw Europy w Górach, w których Jean-Marc Debeaune startuje od 2022 roku. Wielokrotny mistrz Francji VHC Sport, pilot Van Diemen RF82, również zapisał się na swoim koncie, zajmując 2. miejsce w klasyfikacji generalnej jednomiejscowe samochody za Niemcem Franzem Hilgerem i jego Chevronem B38.

To właśnie w Hiszpanii w dniach 11 i 12 maja odbędą się Mistrzostwa Europy w Górach Górskich, podczas których odbędzie się kolejne legendarne wydarzenie: Subida Al Fito.

Rankingi Rechberga (27-28 kwietnia). Runda 1/10

Kategoria 2 : 1. G. Schatz (Nova Proto NP01 Turbo) w 3'26''974 (1. CN/E2SC), 2. C. Merli (Osella FA30 V8) w 3'28''548 (1. D/E2SS), 3. J. Iraola (Nova Proto NP01 Turbo) w 3'29''666, 4. C. Starck (Nova Proto NP01 V8) w 3'32''421, 5. P. Trnka (Norma M20FC V8) w 3 '32''591, 6. K. Small (Revolt 3P0 Decopainted Turbo) w 3'35''620 itp. Najlepsza wspinaczka: Schatz 1'43''424

Kategoria 1 : 1. K. Schagerl (VW Golf Rajd samochodowy) w 3'48''417 (1. grupa 1), 2. R. Bratschi (Mitsubishi Lancer Evo VII RS) w 3'55''487, 3. J. Weidinger (BMW Z4 GT3) w 4'00'' 115 (1. grupa 2), 4. N. Werver (Porsche 997 GT3 R) w 4'00''694, 5. K. Krupa (Skoda Fabia CT) w 4'03''873 (1. grupa A) …, 29. S. Garcia (Peugeot 308 Cup) w 2'15''613 (2. grupa 4) itd. Najlepsza wspinaczka: Schagerl 1'54''177

CZYTAJ TAKŻE > Quarkus zaprezentuje swój samochód na Pikes Peak podczas Prestige Auto Show

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz