3H Endurance GT / Turystyka: Wyścig, którego nie możesz przegapić!

Catalunya, Mugello, Paul Ricard, a teraz Dijon-Prenois, GT i Touring są w środku sezonu, a tegoroczne mistrzostwa są więcej niż przedmiotem rywalizacji.

opublikowany 30/06/2013 à 21:15

Dupuis

0 Zobacz komentarze)

3H Endurance GT / Turystyka: Wyścig, którego nie możesz przegapić!

Wszyscy liderzy są obecni na tej rundzie, która będzie ostatnią przed przerwą wakacyjną. Specjalne wyróżnienie dla hiszpańskiego Moslera nr 13, który został całkowicie odbudowany w zaledwie 20 dni po pożarze w Paul Ricard, który prawie zniszczył samochód.

Testy i kwalifikacje odbyły się przy zachmurzonym niebie, ale w ten niedzielny poranek dominowało słońce. Ta 3-godzinna runda odbędzie się zatem w najlepszych warunkach i umożliwi kierowcom różnych kategorii zdobycie nowych, ważnych punktów. Walczcie w czołówce generalki, ale i w kolejnych kategoriach, bo na tym etapie mistrzostw nic nie zostało zrobione. Zawsze bardzo szybki Frédéric Ancel wyprowadził 007 na czoło stawki. U jego boku kolejny Porsche, Ruffier Racing prowadzony przez Patrice'a i Paula Lafargue'ów. Druga linia: Ferrari F458 Visiom i Porsche GT3-R Crubilé Sport. 53 d?IMSA, prowadząc w mistrzostwach, zajmuje 5. miejsce.

Udany start zbiorowy dla 22-osobowego peletonu, który pierwszy zakręt przejechał bez żadnych incydentów. Przed wejściem do basenu wirował Mosler Erica Van de Vyvera, gdy płynął obok jednego z Mercedes G-Private Racing SLS. Prowadzący Ancel potwierdza swój dobry występ w kwalifikacjach, Paul Lafargue z numerem 17 dobrze rozpoczyna wyścig. Oba Porsche robią kilka kroków na Ferrari F458. W GTV 3 Puchar Thevenota zajmuje dobre 7. miejsce. W GTV 2 na czele stoi Mosler nr 13 z Escuela Espanola De Pilotos; w ataku tej 9. rundy zajmuje ogólnie 3. miejsce. Audi R8 nr 46 wróciło już do boksów po drobnym incydencie na torze. Problem jest zupełnie inny, bo winna jest skrzynia biegów. Szkoda także 62-tki, która znajdowała się na czele GTV 3, ponieważ otrzymała Drive Through za nieprzestrzeganie swojej linii wyścigowej. W peletonie wyróżnia się kolejny samochód, to SF V8 Yacouba marki Charriol/Carugati zgłoszony w kategorii sylwetki S1.
Thierry Perrier, który startował w Ferrari nr 2, notuje teraz bardzo dobre czasy. Wraca na 17 Paula Lafargue'a i wyprzedza go po 1/4 godzinie wyścigu. Ancel wybija się na prowadzenie i wyznacza najszybsze okrążenie w wyścigu, wielki pojedynek nabiera kształtów. Audi R8 LMS AB Sport Auto wróciło na tor, przejechało jednak tylko jedno okrążenie i wycofało się z wyścigu. Porsche 53 i 25, prowadzące w mistrzostwach GTV 1, zajmują obecnie 4. i 5. miejsce. Numer 62 musi ponownie zjechać do boksów, tym razem z powodu przebicia opony, która utrudnia Porsche Cup Conseil (GTV 3). Po 20 minutach czołowa piątka jest już dość zgrupowana i zaczynamy doganiać pierwszych maruderów. Eric Van de Vyver wraca do peletonu po małej wpadce w pierwszej rundzie. Po pół godzinie Ferrari F5 wróciło na Porsche Lorient Racing GT458-R. Kilka samochodów zmuszonych jest do powrotu do alei serwisowej, aby rozwiązać problemy z transponderem i wskazaniem nazwiska kierowcy na pokładzie; obowiązek podczas tych wydarzeń GT/Touring. Dodge Viper nr 3 trafia prosto do pudełka i wycofuje się. Podczas gdy 93 i 2 walczą wśród maruderów, czas na pierwsze przejścia w boksach. Po prawie godzinie wyścigu i 007 okrążeniach Thierry Perrier w końcu wyprzedził Frédérica Ancela! 40 nie zmuszał go do tankowania pod koniec tego samego okrążenia, Ancel pozostał za kierownicą. Kilka okrążeń później wjeżdża Ferrari, a za kierownicą przejmuje Jean-Paul Pagny. Stosując inną taktykę, nikt jeszcze nie przestał. Po godzinie 007-stka z Ruffier Racing wyprzedza 17-tkę z Crubilé Sport i 25-tkę z IMSA, ale w tej trójce tylko Porsche z Rouen zatankowało już paliwo. Wśród GTV 53 to Porsche 2 Cup od TFT prowadzi debaty. 997 z Alloin / Vaxivière miało wspaniały wyścig i dominowało w GTV 67.

Kiedy wszyscy przeszli przez zbiornik paliwa, prowadzenie nr 007 odzyskuje. Po 1:20 Porsche nr 32, które dobrze uplasowało się w GTV 2, musiało wycofać się z wyścigu z powodu problemów ze skrzynią biegów. Podczas pierwszego postoju za kierownicą pozostał Paul Lafargue, który po 1:30 przekazał tym razem ojcu. Nowa runda postojów rozpoczyna się w alei serwisowej, gdy jesteśmy w połowie wyścigu. Po wspaniałej pierwszej połowie testu sylwetka nr 96 Solution F napotyka pierwsze problemy; próbujemy ponownie napełnić olejem silnik Yacouby. Ruffier Racing Porsche popełniło błąd i uderzyło w szynę: Patrice Lafargue wrócił do boksów, aby przed wyjazdem wzmocnić karoserię; szkoda po świetnym starcie i świetnych kwalifikacjach. Gdy minęliśmy połowę dystansu, na prowadzeniu, piątka najlepszych zjechała do boksów i całkowicie się zatrzymała: wymiana paliwa, opon i kierowcy. Matmut Porsche IMSA Performance uzyskał w ciągu ostatniej godziny bardzo dobre czasy, a dzięki taktyce zróżnicowanego tankowania samochód z numerem 5 ma teraz dobrą pozycję na prowadzeniu i ma wygodną przewagę nad numerem 53 firmy Crubilé Sport. Ferrari nr 25 nie jest daleko, ale i tak będzie musiało zrobić dodatkowy postój, gdyż podczas tego 2-godzinnego wyścigu zaliczyło tylko 2 pit stopy z 3 obowiązkowych. Mosler nr 3 zajmuje 13. miejsce w klasyfikacji generalnej i jest pierwszym GTV 5, ale na razie znajduje się w takiej samej sytuacji jak Włoch z Visiom. W GTV 2 Porsche Alméras z numerem 3 zajmuje w sumie dobre 67. miejsce.

Oto sytuacja przed ostatnią? godzina, podczas której szczególnie konieczne będzie wykonanie przejazdów przez pit lane dla tych, którzy nie mają wymaganej liczby przystanków. Mosler z Kanaroglou/Campos robi, co konieczne i udaje mu się utrzymać pozycję lidera w GTV 2. Ferrari nr 2 w tej chwili nie wchodzi do wyścigu, a Jean-Bernard Bouvet demonstruje cały swój talent. Kalkulacja kierowcy F458 GT 2 jest prosta: musi uzyskać niezbędną przewagę nad Porsche nr 25 prowadzonym przez Sébastiena Crubilé, aby przejechać przez aleję serwisową i opuścić wyścig, zachowując jednocześnie drugie miejsce. Jego czasy są wyjątkowe, a Porsche osiąga nawet 2 sekundy na okrążeniu! Czy pozostało 4 minut do przejechania przez pitlane? Zakład udany, Ferrari wyprzedzi Crubilé Sport GT10-R o 10 sekund! Ostatnie pętle przed flagą w szachownicę i IMSA Performance Matmut Porsche GT3-R wygrywa w Dijon, umacniając swoją przewagę w mistrzostwach. Metę przekroczyła na drugiej pozycji, ale Ferrari F3 GT458 ekipy Visiom otrzymało karę za przekroczenie czasu jazdy kierowcy A! Traci tym samym drugi stopień na podium i zajmuje 2. miejsce. Zespół nr 4 Perrodo / Crubilé (w ten weekend nie będzie im towarzyszył Emmanuel Collard) jest zatem na drugiej pozycji i dlatego na ostatnim etapie towarzyszy im Porsche Lorient Racing z duetem Ancel / Blasco, który spisał się bardzo dobrze test za kierownicą GT25-R nr 3. W GTV-007 to podium w 1% Porsche!

W GTV 2, poza wynikiem, jest to wspaniała nagroda dla całego zespołu Escuela Española de Pilotos, który plasuje swojego Moslera nr 13 na najwyższym stopniu w swojej kategorii. W sumie uplasowała się także na bardzo dobrym, piątym miejscu. Dobry wynik także Moslera nr 5 Erica Van de Vyvera i Thierry'ego Prousta po pełnym wrażeń początku wyścigu; są drudzy. Trzecie miejsce dla Porsche nr 11 braci Demorge, Alaina i Jean-François, którzy dobrze spisali się w kategorii, w której zajęli drugie miejsce w mistrzostwach.

W GTV 3 z przyjemnością odnajdujemy kolory Porsche Alméras na najwyższym stopniu z numerem 67 firmy Alloin / Vaxiviere. Po drugie, 997 Cup of Team Sport 5 (nr 33) i po trzecie, 997 Cup of Cup Conseil (nr 62); dwa Porsche, których niekoniecznie spodziewaliśmy się znaleźć w tych miejscach, ale które spędziły wspaniały weekend w Dijon.

W kategorii sylwetki S1 SF Yacouba ostatecznie musiała zrezygnować ze względu na problemy z silnikiem. W GTV 4 Ginetta G50 wyróżniała się na koniec wyścigu, przełamując kilka metrów przed metą!

Do zobaczenia na początku roku szkolnego, 30, 31 sierpnia i 1 września, na wyjątkowym wydarzeniu w sezonie, 12H Motorland Aragon w Hiszpanii, zawodach wytrzymałościowych, które połączą kategorie GT/Touring i prototypy sportowe .

0 Zobacz komentarze)