Walkenhorst Motorsport kompletuje skład na rok 2024

Walkenhorst Motorsport skompletował składy trzech samochodów na pierwszą kampanię zespołu Fanatec GT World Challenge Europe Powered by AWS z Aston Martinem.

opublikowany 23/02/2024 à 15:49

Walenty GLO

0 Zobacz komentarze)

Walkenhorst Motorsport kompletuje skład na rok 2024

Henrique Chaves pojedzie w tym sezonie z Walkenhorst Motorsport w GT World Challenge – Zdjęcie: Joao Filipe / DPPI

Niemiecki zespół Walkenhorst Motorsport zmienił w tym roku nazwę po długiej współpracy z BMW w celu rozpoczęcia programu trzech samochodów z nowymi Aston Martin Vantage GT3 jest gotowy do rywalizacji wWytrzymałość Puchar Europy GT World Challenge.

Henrique Chaves, Ross Gunn i David Pittard będą dzielić kierownicę samochodu Pro. Ujawniono także skład Silver Cup, w którym wystąpią Romain Leroux, Lorcan Hanafin i Maxime Robin. Dołączyli do wcześniej ogłoszonego zgłoszenia o Brązowym Pucharze Tima Creswicka, Bena Greena i Mexa Jansena.

Chaves to nowy nabytek w ofercie fabryki AMR, choć nie jest mu obce, że marka pojechała Vantage do klasy GTE Am na zawodach 24 godziny Le Mans w 2022 r. Jego CV Fanatec GT Europe obejmuje zwycięstwa w klasach i tytuły w Barwell Motorsport i Garage 59, jazdę maszynami Lamborghini i McLaren wraz ze swoim rodakiem Miguelem Ramosem.

Fanom firmy Gaydona Gunna nie trzeba przedstawiać. Anglik jest kierowcą fabrycznym od 2016 r. i zdobył tytuł mistrza Wielkiej Brytanii GT4 w 2015 r. u boku Jamiego Chadwicka. Od tego czasu regularnie bierze udział w Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA,IMSA iWIĄZY. Gunn czterokrotnie wystartował także w 24-godzinnym wyścigu CrowdStrike w Spa, zajmując w klasyfikacji generalnej trzecie miejsce dla Astona Martina w 2021 r.

Pittard jest znaną twarzą w garażu Walkenhorst, ponieważ wcześniej ścigał się dla zespołu w latach 2019–2021, zanim dołączył do rodziny Aston w 2022 r. Uważany za specjalistę od Nordschleife, ścigał się także w pełnym programie wytrzymałościowym dla Walkenhorst w 2021 r. i czterokrotnie wystąpił na torze 24-godzinne spa CrowdStrike.

Leroux rozpocznie swój drugi sezon w tej serii po tym, jak w zeszłym sezonie jeździł Vantagem poprzedniej generacji dla Bullitt Racing. W 2022 roku zajął drugie miejsce w ADAC GT4 Germany za kierownicą Astona Martina Vantage, a w zeszłym sezonie awansował do Fanatec GT Europe. Aston nr 33 zajął czwarte miejsce w swojej klasie na torze Nürburgring.

Hanafin zadebiutował w ostatnim wyścigu roku 2023 i pomógł ST Racing wraz z Rinaldim odnieść zdecydowane zwycięstwo w kategorii Pro-Am. Brytyjczyk ma doświadczenie w różnych międzynarodowych serialach m.in. ELMS, Porsche Supercup i azjatycka seria Le Mans.

Załogę uzupełnia Maxime Robin, który wystartuje w swoim drugim pełnym programie Endurance Cup. Francuz w 2022 roku jeździł Audi dla Team WRT, trzykrotnie stając na podium i zajmując czwarte miejsce w obecnej kategorii Brązowego Pucharu. Sezon 2023 spędził w ELMS, a także jednorazowy występ w Bullitt Racing wraz z nowym kolegą z drużyny Leroux na finale w Barcelonie.

CZYTAJ TAKŻE > Trzej oficjalni kierowcy Aston Martina z Comtoyou Racing

Walenty GLO

Dziennikarz. Reporter rajdowy (WEC, IMSA, ELMS, ALMS) i czasami F1 lub IndyCar.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz