GTWCE – Weerts-Vanthoor na mecie, Marciello mistrz generalny!

Autor ryzykownego zakładu na opony, załoga nr 32 zespołu WRT na ostatnim okrążeniu wygrała ostatni wyścig sprinterski sezonu, a Raffaele Marciello został koronowany na króla GT World Challenge Europe 2022.

opublikowany 18/09/2022 à 15:17

Aleksandra HERBINA

0 Zobacz komentarze)

GTWCE – Weerts-Vanthoor na mecie, Marciello mistrz generalny!

Ich status przejęli mistrzowie sprintu, Dries Vanthoor i Charles Weerts. © Kevin Pecks.

Co za wykończenie! Samochód nr 32 zespołu WRT zwyciężył po szalonym ostatnim okrążeniu. Zaczynając od pierwszego rzędu, Charles Weerts i Dries Vanthoor nie byli w stanie nic zrobić w pierwszej minucie meczu przeciwko Liverpoolowi. Mercedes Nr 89 Zespołu AKKODIS ASP. Z Raffaele Marciello za kierownicą numer 89 latał po mokrym torze w Walencji.

Po dwóch okrążeniach treningowych na rozgrzanie opon Szwajcar narzucił szalone tempo, które pozwoliło mu zdystansować wszystkich przeciwników. Podczas pit-stopu jego kolega z drużyny Timur Bogulavskiy wsiadł na kierownicę na mokrych oponach. Z tyłu WRT zdecydowało się założyć gładkie opony na numer 32.

Naprawdę ryzykowny zakład, ponieważ tor był wciąż bardzo mokry. „ To nie był mój pomysł, to był pomysł mojego inżyniera, przyznał Charles Weerts na koniec wyścigu. Początki były trudne, ale zaufałem zespołowi i zakończyliśmy go wspaniałym zwycięstwem. » 

Zespół Saintéloc, który wraz z Patricem Niederhauserem zajmował 2. miejsce, zdecydował się zachować ostrożność i kontynuować jazdę na oponach deszczowych. Aurélien Panis zastępuje Niederhausera za kierownicą Audi nr 25.

Pomimo dłuższej przerwy Francuz jak kula armatnia wrócił na lidera Timura Bogulavskiego, ale na ostatnich okrążeniach zderzył się z Mercedesem ze względu na zużycie opon po powrocie do liny.

Dwaj czołowi kierowcy zobaczyli, jak WRT nr 32 wraca z tyłu, a następnie atakuje na ostatnim okrążeniu. Charles Weerts szybko wyprzedza oba samochody i jako wielki zwycięzca przejmuje flagę w szachownicę. Aurélien Panis i Patric Niederhauser byli zadowoleni z drugiego miejsca.

Trzecie miejsce dla drużyny AKKODIS ASP nr 89 pozwoliło Raffaele Marciello zostać mistrzem sezonu w klasyfikacji generalnej. „ Będziemy świętować po Barcelonie, ale teraz jest mi smutno z powodu tego wyścigu.– powiedział u stóp podium. 

Już po dziesięciu minutach sztafety, Valentino Rossi musiał przejść na emeryturę za kierownicą nr 46 zespołu WRT. Niedaleko czołowej dziesiątki po wyjeździe Frédérica Vervischa Włoch miał problem z akumulatorem, co zmusiło go do powrotu do boksów.

W kolorze srebrnym Mercedes nr 90 Madpanda Motorsport firmy Ezequiel Perez Companc i Fabian Schillerowie zwyciężyli w tej kategorii. Manuel Maldonado i Nicolai Kjaergaard dają Garage 59 drugie miejsce. Na podium stanął numer 87 zespołu AKKODIS ASP Team, prowadzony przez Caspera Stevensona i Thomasa Droueta. Zwycięstwo JP Motorsport w Pro-Am, po sukcesie nr 111 Patryka Krupińskiego i Christiana Kliena. 

Klasyfikacja GTWCE Sprint Cup Valencia Race 2 2022:

0 Zobacz komentarze)

Kontynuuj czytanie na te tematy:

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz