Corvette Racing potwierdza specyfikacje techniczne C8.R

Właśnie zaprezentowana Corvette C8.R ujawnia nieco więcej, zwłaszcza dzięki specyfikacjom technicznym podkreślonym przez Corvette Racing.

opublikowany 11/10/2019 à 06:39

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Corvette Racing potwierdza specyfikacje techniczne C8.R

O czasie jego niedawna prezentacja, Corvette C8.R nie ujawnił jeszcze oficjalnie wszystkich swoich tajemnic, zaczynając od karty technicznej.

Więcej szczegółów Corvette Racing podała w piątek, na marginesie finałuIMSA do Małego Le Mans, najnowsza wersja czcigodnego C7.R, która przyniosła tak wiele sukcesów amerykańskiej marce.

Amerykanin w kwestii bloku silnika zaufa wolnossącemu silnikowi V8 o pojemności 5,5 litra, nie poddającemu się syrenom turbosprężarki i umieszczonemu centralnie z tyłu, co jest świetną nowością dla „Vette”.

Inżynierowie ogłaszają nieco ponad 500 KM, przy czym moc we wszystkich przypadkach zależy od równowagi wydajności stosowanej w IMSA lub nawet w WEC.

Ten nieporęczny „młyn” jest połączony z sześciobiegową sekwencyjną skrzynią biegów X-Trac, specjalnie zaprojektowaną, aby zwolnić miejsce z tyłu C8.R i w ten sposób nadać większe znaczenie dyfuzorowi, który jest głównym źródłem docisku aerodynamicznego, oraz bardzo charakterystyczny element obecnego GTLM/GTE.

Poszukiwanie oszczędności masy i rozkładu tych samych mas leżało w centrum zainteresowań inżynierów Corvette Racing. Samochód oparty na zmodyfikowanym podwoziu z najnowszej Corvette Stingray 2020 przyniósł wyraźną redukcję skali i oferuje maksymalne współdzielenie części z wersją produkcyjną.

Ze względu na zmianę w konstrukcji silnika firma Corvette Racing ściśle współpracowała z firmą Michelin w zakresie opon, aby osiągnąć optymalne wykorzystanie gumy.

Pamiętamy to Porsche przeprowadził bardzo szeroko zakrojone prace nad tym parametrem przed zwycięską kampanią w WEC w latach 2018–2019 oraz podczas 24-godzinnego wyścigu Le Mans.

 

 

Należy pamiętać, że w przeciwieństwie do ostatnich lat, gdy w modelach C7.R nr 3 i nr 4 wymagany był kolor żółty, w roku 2020 tylko pierwszy egzemplarz utrzyma tę dominację, ozdobiony srebrnymi okładzinami. Numer 4 będzie miał odwrotną barwę, w której dominuje kolor żółty.

 

 

Samochód zostanie zaprezentowany w najbliższy weekend w Petit Le Mans.

0 Zobacz komentarze)