Grand Prix Monterey rozgrywane w ten weekend w Laguna Seca (Kalifornia) będzie okazją dla zespołów zgłoszonych do GTLM do przetestowania opon Michelin zaprojektowanych dla 24 godziny Le Mans. Jeśli zespół RLL nie pojedzie do Sarthe w dniach 18 i 19 czerwca swoimi BMW M6, Porsche 911 RSR, tzw Ferrari 488, nie zabraknie Forda GT i Corvette C7R.
„To będzie pierwszy raz, kiedy nasze zespoły biorące udział w Mistrzostwach WeatherTech będą mogły wystartować na naszych najnowszych wersjach opon”– skomentował Chris Baker, dyrektor sportowy Michelin North America.
„W pierwszych trzech wyścigach rywalizowaliśmy na oponach torowych o niskim zużyciu energii. Gumki używane w WEC, w tym w Le Mans, są projektowane na dwa lub trzy przejazdy, co oznacza, że opona musi zapewniać wysokie i stałe osiągi przez ponad trzy godziny.– stwierdził Chris Baker.
Jeśli pagórkowaty tor Laguna Seca o długości 3,6 km nie jest porównywalny z 24-godzinnym torem Le Mans o długości 13,6 km, zespoły są zadowolone, że nadal mogą przetestować te opony przed największym dorocznym zlotem Le MansWytrzymałość.
„Pomoże to zespołom obecnym w Monterey być na tym samym poziomie, co zespoły GTE Pro w WEC”, podsumował Chris Baker.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)