Laguna Seca – Kwalifikacje: Albuquerque dominuje w grze podwójnej Acura

Filipe Albuquerque zdobył swoje pierwsze pole position w zawodach IMSA na torze Laguna Seca.

opublikowany 12/09/2021 à 09:27

Walenty GLO

0 Zobacz komentarze)

Laguna Seca – Kwalifikacje: Albuquerque dominuje w grze podwójnej Acura

Filipe Albuquerque ogłosił, że jego celem jest zwycięstwo w Laguna Seca w ten weekend. Portugalczyk potwierdził, że Acura DPi numer 10 czuła się bardzo komfortowo na tym torze, zdobywając dla japońskiej marki trzecie z rzędu pole position w Monterey, co było pierwszym w jego osobistej karierze w IMSA. „Ta jazda oszalała. W ostatnim zakręcie byłem cztery dziesiąte szybszy, a potem straciłem prędkość podczas hamowania. Myślę, że straciłem pół dziesiątej w ostatnim zakręcie.”– zwierzył się 36-letni kierowca, autor najlepszego czasu 1:14.441. Z Rickym Taylorem wystartuje w tę niedzielę w pierwszym rzędzie przed inną Acurą DPi, Danem Cameronem i Olivierem Pla (1:14.464). Kevina Magnussen (Cadillac Chip Ganassi Racing) w tej sesji stanął na podium z czasem 1:15.026. Brazylijski duet Felipe Nasr – Pipo Derani, zwycięski na Road America, zajmie na starcie dopiero piąte miejsce.

W LM P2 najlepszy czas osiągnął Oreca 07 z PR1 Mathiasen Motorsports (Keating / Jensen) z czasem 1:17.227 przed Era Motorsport (Merriman / Dalziel) z czasem 1:19.873. „Zawsze słyszałem o Lagunie, że jeśli uważasz, że Twój samochód jest dobrze ustawiony i dobrze się tutaj prowadzi, oznacza to, że nie jedziesz wystarczająco szybko”.”, powiedział Ben Keating, który w klasyfikacji generalnej wystartuje z siódmego miejsca. „Na tym torze Twój samochód nadal jest na biegu. To jedna z jego cech charakterystycznych.”

Jordan Taylor po raz czwarty z rzędu w tym sezonie ustanowił najlepszy czas GTLM za kierownicą Corvette C8.R z numerem 3, którą dzieli z Antonio Garcią. Amerykański kierowca ustanowił nowy rekord toru w tej kategorii, ustanawiając czas 1:21.151. „Przez cały weekend byliśmy trochę w tyle za samochodem (nr) 4.”– stwierdził Taylor. „Podczas treningów wydawali się nieco silniejsi, więc wprowadziliśmy kilka dużych zmian w drugim treningu i kwalifikacjach, aby w pewnym sensie stworzyć kwalifikujący się samochód. Znaleźliśmy kilka rzeczy dotyczących samego czasu okrążenia, ale nie sądzę, że będą one działać w przypadku ustawień wyścigowych. Oczywiście miło jest zdobyć pole position i zdobyć te punkty, a także mamy pojęcie, co możemy zrobić w wyścigu po ustalonym punkcie. »

Trent Hindman umieścił Porsche 911 GT3R numer 16 firmy Wright Motorsports prowadzi GTD z czasem 1:24.505. Na kierowcę z New Jersey trzeba było długo czekać, dwa lata po zdobyciu ostatniego pole position i trzech drugich miejscach w tym sezonie. „Powiedziałem chłopakom przed kwalifikacjami, że jeśli w tym roku po raz czwarty zajmiemy drugie miejsce, myślę, że niektórym powrócą głowy”.– powiedział Hindman. „Była duża motywacja, aby dopilnować, aby taka sytuacja się więcej nie powtórzyła”. Mnóstwo pracy chłopaków z Wright Motorsports od pierwszego treningu do drugiego treningu i kwalifikacji, więc jedyne, co możemy zrobić, to nagrodzić ich za cały poświęcony czas i wysiłek. »

Walenty GLO

Dziennikarz. Reporter rajdowy (WEC, IMSA, ELMS, ALMS) i czasami F1 lub IndyCar.

0 Zobacz komentarze)