Przystąpienie do konkursu Peugeot Zbliża się 9X8. Francuski Hypercar, którego premiera odbędzie się 6 lipca podczas 10-godzinnego wyścigu na torze Monza, będzie największą atrakcją czwartej rundy sezonu. WEC– potwierdzili Linda Jackson, dyrektor generalna Peugeot, Jean-Marc Finot, szef Stellantis Motorsport. Francuski producent wykorzystał sesję testową przeprowadzoną na torze Autódromo Internacional do Algarve w Portimão (Portugalia), aby zaprezentować barwy, których marka użyje podczas swojego wielkiego powrotu do świata wyścigów.Wytrzymałość, 11 lat po jego ostatnim występie. James Rossiter, który w piątkowe popołudnie zasiadał za kierownicą LMH w Algarve podczas prezentacji, będzie szóstym kierowcą zespołu na starcie na torze Monza, zastępując Kevin Magnussen w tym sezonie wraca do Formuły 1 w barwach Haasa.
Linda Jackson, dyrektor generalna Peugeota: „ Udział PEUGEOT w Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA to kolejny dowód pomysłowości marki i jej wrodzonej pasji do rywalizacji. Przyczynia się również do istotnego transferu technologii z samochodów wyścigowych do samochodów produkcyjnych, szczególnie w zakresie elektryfikacji. Aby wziąć udział w transformacji energetycznej, PEUGEOT zobowiązał się wyprodukować do 100 r. gamę pojazdów w 2024% zelektryfikowanych, a chcąc podjąć kolejne kroki w kierunku europejskiej oferty w 100% elektrycznej w 2030 r., chcemy wyróżnić się w tej dziedzinie. Konkurencja nam w tym pomaga. Zanim PEUGEOT 9X8 w ogóle zadebiutował w wyścigach, inżynierowie przenieśli jego system hybrydowy do samochodu produkcyjnego – PEUGEOT 508 Peugeot Sport Engineered. W przygotowaniu są także inne zastosowania wniosków wyciągniętych z PEUGEOT 9X8. »
Jean-Marc Finot, dyrektor Stellantis Motorsport: „ Dziś w Portimao zespół Peugeot TotalEnergys prezentuje prototyp PEUGEOT 9X8 Le Mans Hipersamochód. Ten elegancki i ekstremalny samochód, niosący DNA marki, jest wynikiem intensywnej pracy zespołowej pomiędzy naszymi strukturami sportowymi i projektowymi, przy cennym wsparciu naszych głównych i kluczowych partnerów w ich odpowiednich obszarach specjalizacji. Sukces w zawodach może wynikać jedynie z połączenia umiejętności. »
Przypominamy, że Peugeot Sport, który na początku roku miał powrócić do wyścigów Endurance w Sebring, przełożył swój start w kategorii premier. Jeżeli 24-godzinny wyścig Le Mans w 2022 r. miałby uruchomić ten program, francuski producent zdecydował się zrezygnować z klasyka Le Mans, aby przybyć na tor Monza w najlepszych warunkach podczas swojego debiutu.
„To po prostu daje nam czas na osiągnięcie wymaganego poziomu niezawodności, wyjaśnił Olivier Jansonnie, ówczesny dyrektor techniczny programu Peugeot WEC. Z oczywistych względów związanych z ustawieniami BoP udział w 24-godzinnym wyścigu Le Mans byłby możliwy jedynie pod warunkiem wzięcia udziału w poprzednim wyścigu mistrzostw, w tym przypadku 6-godzinnym wyścigu na Spa-Francorchamps. (7 maja 2022 r.). Nasz harmonogram pozwala nam skoncentrować nasze zespoły i zasoby na sesjach testowych, które nie zostaną przerwane przez udział w wyścigach Spa-Francorchamps i Le Mans. Le Mans to najtrudniejszy wyścig w mistrzostwach, szczególnie pod względem niezawodności i obsługi. Zaczniemy od krótszych wyścigów, które pozwolą nam stopniowo rozpoczynać przygodę z dyscypliną. Podobnie jak w przypadku naszych samochodów produkcyjnych, gdy musimy wybierać między terminem a jakością, wybieramy jakość..
Pomimo nieobecności na torze fani nadal będą mogli w tym roku zobaczyć 9X8 w wiosce 24-godzinnego wyścigu Le Mans. LMH Lion's zostanie wystawiony w „wydzielonej przestrzeni”, w której będzie można także kupić w sklepie oficjalne stroje i inne gadżety.
CZYTAJ TAKŻE > Peugeot ogłasza, że 9X8 nie weźmie udziału w 24-godzinnym wyścigu Le Mans
Więcej informacji wkrótce…
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)