Kiedy Ferrari i AF Corse podają inżynierów jako pracowników marketingu

Podstęp Ferrari i AF Corse prawie się powiódł, ale delegat sportowy bystrym okiem wypatrzył oszustwo w Katarze.

opublikowany 01/04/2024 à 12:28

Gonzalo Forbes

0 Zobacz komentarze)

Kiedy Ferrari i AF Corse podają inżynierów jako pracowników marketingu

© Jan Patrick Wagner / DPPI

Aby wygrać, wszystkie środki są dobre, łącznie z oszustwem. Na otwarcie sezonu WEC w Katarze w marcu ubiegłego roku, Ferrari i AF Corse próbowały wzmocnić swój zespół operacyjny poprzez przybycie dodatkowych inżynierów na rundę inauguracyjną.

Na papierze nic nie wydaje się niezwykłe. Jednak po bliższym przyjrzeniu się FIA odkryła „oszustwo”. Podczas wizyty w obszarach technicznych i hotelarskich zespołów Ferrari w celu przeprowadzenia inspekcji delegat Fed zaskoczył trzy osoby, które nie musiały być obecne w tym obszarze. One były " siedzieli za komputerami i pracowali nad kwestiami technicznymi związanymi z samochodami wyścigowymi, takimi jak techniczne dane aerodynamiczne. "

Ferrari i AF Corse złapane za flagę

Zbliżając się do nich, delegat zauważył, że trzej mężczyźni, o których mowa, nie nosili różowej bransoletki służącej do identyfikacji personelu operacyjnego zespołów. Jednak na swoich ekranach pracowali „ na symulacjach i aplikacjach technicznych takich jak MATLAB Simulink, a ich komputery zostały podłączone do sieci wewnętrznej”, podaje FIA.

Przesłuchani przez delegata przedstawili się jako osoby odpowiedzialne za marketing i komunikację i oświadczyli, że zgodnie z oficjalnym dokumentem ich przepustki zostały wydane na „Ferrari”.

FIA wszczyna dochodzenie

Nic więc dziwnego, że Federacja nie pozostała bezczynna i wszczęła dochodzenie, wzywając Bati Pregliasco (menedżer zespołu AF Corse) i Mauro Barbieri (dyrektor ds. wyników Ferrari).

Władze szybko zorientowały się, że ci trzej mężczyźni nie zostali wpisani przez AF Corse na listę personelu operacyjnego, jak określono w artykułach 1 i 2 załącznika 7 Regulaminu sportowego WEC 2024. Pojawili się oni na pierwszej liście „personelu nieoperacyjnego” ", odrzucony " na tej podstawie, że niektórzy z nich nie byli pracownikami nieoperacyjnymi, ponieważ byli inżynierami. »

Przedstawiono drugi, w którym nie było już dwóch inżynierów, ani personelu operacyjnego, ani personelu nieoperacyjnego. Tego również odmówiono, ponieważ trzeci pracownik nadal figurował na liście personelu nieoperacyjnego.

Ostatecznie ich nazwiska zniknęły ze wszystkich list. Przynajmniej oficjalnie, ponieważ nieoficjalnie ci trzej mężczyźni nigdy nie opuścili zespołu Ferrari/AF Corse.

Po dochodzeniu włoski klan wskazał, że trzej mężczyźni, niegdyś podejrzani o pracę nad hipersamochodem nr 83, uczestniczyli w modelu nr 3 GT54. Po wysłuchaniu obu stron AF Corse został ukarany grzywną w wysokości 60.000 30.000 euro, z czego 30.000 7 euro płatne natychmiast, a 2024 XNUMX zawieszonych, które zostaną cofnięte w przypadku naruszenia Załącznika XNUMX Regulaminu FIA WEC XNUMX.

W rezultacie FIA ​​żąda, aby Ferrari i AF Corse zadeklarowały trzech mężczyzn „ jako personel operacyjny, zaangażowany w działalność operacyjną po prostu ze względu na swoje kwalifikacje inżynierskie. „Dobrze próbowałem.

CZYTAJ TAKŻE > Cadillac nr 2 zdyskwalifikowany z 1812 km Kataru

Gonzalo Forbes

Odpowiedzialny za formuły promocji (F2, F3, FRECA, F4...). Niesiony dzięki łasce Franco Colapinto.

0 Zobacz komentarze)