Kolorowe opony Michelin z bocznymi ściankami zadebiutują podczas 6-godzinnego wyścigu na torze Imola

Michelin zaprezentował zupełnie nową gamę opon na 6-godzinny wyścig Imola… z kolorowymi ścianami bocznymi! Wiadomość, która powinna zachwycić fanów WEC.

opublikowany 17/04/2024 à 12:00

Yannisa Duvala

0 Zobacz komentarze)

Kolorowe opony Michelin z bocznymi ściankami zadebiutują podczas 6-godzinnego wyścigu na torze Imola

Kolorowe opony Michelin obecne w Imoli. ©Michelina

Pojawiają się opony z kolorowymi ściankami bocznymi WEC po raz pierwszy w historii mistrzostw! Na 6-godzinny wyścig Imola firma Michelin Motorsport zapewni gamę opon, które będą łatwiejsze do zidentyfikowania przez widzów na miejscu, ale także telewidzów i wszelkiego rodzaju obserwatorów.

Ten kod kolorów wykorzystuje te same kolory, co w Formuła 1, ale to drugie jest odwrócone w porównaniu z tym, co znajdujemy w jednomiejscowy. W Mistrzostwach ŚwiataWytrzymałość FIA czerwona opona reprezentuje twardą mieszankę, biała oponę miękką, a średnia w naturalny sposób pozostaje żółta. Należy pamiętać, że opona deszczowa jest niebieska.

Wyzwanie dla Michelin

Podobnie jak Katar, Imola po raz pierwszy pojawia się w kalendarzu WEC. Prawdziwe wyzwanie dla Michelin i jego opon, które wyruszają w nieznane krainy. Trasa obwodu Dino i Enzo Ferrari wyraźnie różni się od Losail, który gościł Hypercar i LMGT3 (29 lutego – 2 marca), co stanowi nowe wyzwanie dla producenta z Clermont.

« Tor w Imoli jest nieco przeciwieństwem tego w Katarze” – mówi Pierre Alves, menadżer programów wytrzymałościowych Michelin. Z jednej strony nie jest zbyt wymagający dla opon, gdyż tor Losail jest bardzo energiczny, z drugiej strony jest niezwykle wyboisty, a asfalt niedawno odnowiony w Katarze jest idealnie gładki. Imola to tor, który nazywamy „staromodnym” z nieco węższym torem i który nie oferuje wielu możliwości wyprzedzania. »

Imola wciąż może przygotować niespodzianki dotyczące opon, a przejazdy będą wymagać wiele od opon Michelin. Nie powinniśmy też zaniedbywać pogody, która może odegrać ważną rolę w strategii zespołu.

„Siły wzdłużne i boczne działające na nasze opony będą zrównoważone, ale przejazd w „Aqua Minerali” (przełomy 11,12 i 13, przyp. red.) będzie najbardziej wymagający, z obciążeniem aerodynamicznym lewej strony opon szacowanym na ponad 900 kg przy 200 km/h, kontynuuje Pierre Alves. Biorąc pod uwagę prognozę pogody, preferowany będzie średni stopień. Ale nie będzie wykluczone, że nasi partnerzy będą próbowali potroić swoje sztafety za pomocą wycięcia z twardej gumy. Jak zawsze będziemy tam, aby wspierać ich w wyborach. »

CZYTAJ TAKŻE > Peugeot spokojny przed debiutem nowego 9X8: „Pewny, że przestawiliśmy nasz samochód w stosunku do konkurencji”

0 Zobacz komentarze)

Kontynuuj czytanie na te tematy:

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz