Pojawiają się opony z kolorowymi ściankami bocznymi WEC po raz pierwszy w historii mistrzostw! Na 6-godzinny wyścig Imola firma Michelin Motorsport zapewni gamę opon, które będą łatwiejsze do zidentyfikowania przez widzów na miejscu, ale także telewidzów i wszelkiego rodzaju obserwatorów.
Ten kod kolorów wykorzystuje te same kolory, co w Formuła 1, ale to drugie jest odwrócone w porównaniu z tym, co znajdujemy w jednomiejscowy. W Mistrzostwach ŚwiataWytrzymałość FIA czerwona opona reprezentuje twardą mieszankę, biała oponę miękką, a średnia w naturalny sposób pozostaje żółta. Należy pamiętać, że opona deszczowa jest niebieska.
Wyzwanie dla Michelin
Podobnie jak Katar, Imola po raz pierwszy pojawia się w kalendarzu WEC. Prawdziwe wyzwanie dla Michelin i jego opon, które wyruszają w nieznane krainy. Trasa obwodu Dino i Enzo Ferrari wyraźnie różni się od Losail, który gościł Hypercar i LMGT3 (29 lutego – 2 marca), co stanowi nowe wyzwanie dla producenta z Clermont.
Michelin zmierza do @Autodromoimola. w II turze 2 r @FIAWEC mistrzostwo. Imola to nowość w kalendarzu naszych #MICHELINPilotSport opony stają przed kolejnym trudnym testem. Ale zanim zajmiemy się Imolą, cofnijmy się do tego, co wydarzyło się kilka tygodni temu w Katarze.#WEC #Imola6H pic.twitter.com/hR7r0RoeNY
— Michelin Motorsport (@Michelin_Sport) 16 kwietnia 2024 r.
« Tor w Imoli jest nieco przeciwieństwem tego w Katarze” – mówi Pierre Alves, menadżer programów wytrzymałościowych Michelin. Z jednej strony nie jest zbyt wymagający dla opon, gdyż tor Losail jest bardzo energiczny, z drugiej strony jest niezwykle wyboisty, a asfalt niedawno odnowiony w Katarze jest idealnie gładki. Imola to tor, który nazywamy „staromodnym” z nieco węższym torem i który nie oferuje wielu możliwości wyprzedzania. »
Imola wciąż może przygotować niespodzianki dotyczące opon, a przejazdy będą wymagać wiele od opon Michelin. Nie powinniśmy też zaniedbywać pogody, która może odegrać ważną rolę w strategii zespołu.
„Siły wzdłużne i boczne działające na nasze opony będą zrównoważone, ale przejazd w „Aqua Minerali” (przełomy 11,12 i 13, przyp. red.) będzie najbardziej wymagający, z obciążeniem aerodynamicznym lewej strony opon szacowanym na ponad 900 kg przy 200 km/h, kontynuuje Pierre Alves. Biorąc pod uwagę prognozę pogody, preferowany będzie średni stopień. Ale nie będzie wykluczone, że nasi partnerzy będą próbowali potroić swoje sztafety za pomocą wycięcia z twardej gumy. Jak zawsze będziemy tam, aby wspierać ich w wyborach. »
CZYTAJ TAKŻE > Peugeot spokojny przed debiutem nowego 9X8: „Pewny, że przestawiliśmy nasz samochód w stosunku do konkurencji”
Kontynuuj czytanie na te tematy:
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)