Peugeot spokojny przed debiutem nowego 9X8: „Pewny, że przestawiliśmy nasz samochód w stosunku do konkurencji”

Peugeot 9X8 w wersji 2024 zmierza w stronę swojego pierwszego występu w Długodystansowych Mistrzostwach Świata w Imola. Wydaje się, że we francuskim klanie pojawia się pewien spokój przed wielkim debiutem ich Hypercara.

opublikowany 16/04/2024 à 15:51

Yannisa Duvala

0 Zobacz komentarze)

Peugeot spokojny przed debiutem nowego 9X8: „Pewny, że przestawiliśmy nasz samochód w stosunku do konkurencji”

©Peugeot Sport

W najbliższy weekend w Imoli (19-21 kwietnia) odbędzie się Peugeot 9X8 2024, odsłonięty 25 marca, będzie na początku rundy WEC po raz pierwszy. Francuski hipersamochód – w którym obecnie znajduje się tylne skrzydło – rodzi wiele pytań dotyczących jego ogólnych osiągów. Gdzie dokładnie będzie się znajdować w stosunku do reszty sieci? Ciężko w tej chwili odpowiedzieć...

« Wiemy, że jest ono samo w sobie bardziej wydajne (niż 9X8 2023 r., przyp. red.)., nawet jeśli nadal trudno jest to ocenić, ponieważ nie wiemy jeszcze, przy jakiej masie i z jaką mocą będzie działać (1061 kg i 510 kW mocy po opublikowaniu BoP 6H Imola, wyd.). Jesteśmy pewni, że przesunęliśmy nasz samochód w stosunku do konkurencji, ale w jakim stopniu? Pierwsze wyścigi nam to pokażą” wyjaśnia Olivier Jansonnie, dyrektor techniczny Peugeot Sport.

Francuski inżynier podkreśla jednak ogromną pracę włożoną przez cały zespół, aby pomyślnie ukończyć ten projekt dla Peugeota 9X8 2024: „Nasze zespoły projektowe i operacyjne włożyły kolosalną ilość pracy, aby zrealizować nasz program sportowy w wersji 2023 i opracować Peugeot 9X8 2024, którego specyfikacje ewoluowały w ciągu roku, aby zintegrować wszystko, czego się nauczyliśmy pod względem niezawodności, rozwoju aerodynamiki i znajomości nowych opon, które w połowie 2023 roku wprowadziliśmy do samochodu na mule”.

Imola, nieznany czynnik dla Peugeota

Po raz pierwszy w historii WEC mistrzostwa wyruszają na legendarny tor Imola. Czynnik, który należy koniecznie wziąć pod uwagę, biorąc pod uwagę trasę, która jest tak specyficzna i ciasna. « Jest to tor, który nigdy nie był używany w mistrzostwach FIA WEC i którego nie znamy zbyt dobrze, kontynuuje Olivier Jansonnie. Nie testowaliśmy tam, ale tak było również w Katarze i spisaliśmy się dobrze, więc nie jestem zbytnio zmartwiony. Pracowaliśmy w symulacji i mogliśmy zobaczyć, że Imola to typowy tor charakteryzujący się dużą siłą docisku. »

Jeśli chodzi o kierowców, to nowe włoskie wyzwanie nie przeraża ich aż tak bardzo i raczej nie mogą się doczekać, aby zmierzyć się z nimi na tym historycznym torze. « Pojechałem do Imoli w Formuła 3 w przeszłości WIĄZY en 2021, wspomina Mikkela Jensena, kierowcę modelu nr 93. To piękny tor, nieco oldschoolowy, wąski z dużymi krawężnikami do pokonania. Ze względu na ruch uliczny w Hypercar będzie to prawdziwe wyzwanie. »

Paul di Resta, kierowca Peugeota 9X8 nr 94, chce zachować ostrożność podczas pierwszego wyścigu swojego nowego prototypu i nie zapomina o swoim głównym celu, jakim jest 24H Le Mans : « Jeśli chodzi o przygotowania, nigdy nie jest łatwo dojechać do drugiej rundy nowym samochodem. Będziemy się uczyć i rozwijać krok po kroku z tym Peugeotem 9X8 2024, mając na celowniku Le Mans, co jest naszym głównym celem. »

CZYTAJ TAKŻE > Cadillac z tylko dwoma kierowcami w Imola: strategiczna przewaga?

0 Zobacz komentarze)

Kontynuuj czytanie na te tematy:

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz