Peugeot prezentuje nowe 9X8 ze spojlerem

W poniedziałek rano Peugeot zaprezentował nową wersję 9X8. Francuski Hypercar będzie teraz wyposażony w spojler, nowy rozmiar opon... i nowe malowanie!

opublikowany 25/03/2024 à 11:00

Walenty GLO

0 Zobacz komentarze)

Peugeot prezentuje nowe 9X8 ze spojlerem

Nowy Peugeot 9X8 - Fot. Peugeot

nowa Peugeot Przybył 9X8. W poniedziałek, 25 marca o godzinie 11:00 francuski producent zaprezentował ewolucję swojego francuskiego Hypercara, teraz wyposażonego w tylne skrzydło. Ta nowa wersja zadebiutuje 6 kwietnia podczas 21-godzinnego wyścigu w Imola, podczas drugiej rundy sezonu Mistrzostw Świata.Wytrzymałość FIA.

Aby w pełni wykorzystać ewolucję przepisów zezwalających na bardziej efektywny montaż opon 29/34 cm, rozróżniając oś przednią i tylną, zespół Peugeot Sport dostosował aerodynamikę PEUGEOT 9X8 i zaprojektował obecnie 90% nadwozia. wyposażony w tylny spojler.

W swojej pierwszej wersji PEUGEOT 9X8 został zaprojektowany zgodnie ze specyfikacjami zgodnymi z przepisami technicznymi ustalonymi w sezonie 2020/2021. Jednak pomiędzy fazą badań a debiutem w wyścigach latem 2022 r. przepisy ewoluowały, uwalniając potencjał wydajności, a niektóre parametry konstrukcyjne zostały zmienione, aby w pełni je wykorzystać i osiągnąć ambitne cele wyznaczone przez zespół. .

« Dokonaliśmy wyborów, które obecnie nie są już istotne, a ta luka w wynikach nie została w wystarczającym stopniu zrekompensowana przez BOP (bilans wyników) w 2023 r., wyjaśnia Olivier Jansonnie, dyrektor techniczny Peugeot Sport. Dlatego też pomysł polegał na powrocie do koncepcji wyboru samochodu znacznie bliższej temu, co robią nasi konkurenci, aby następnie zostać w równoważny sposób zrównoważony przez BOP. Stąd w szczególności rezygnacja z montażu opon kwadratowych 31/31 cm na rzecz zastosowania gumy o rozmiarze 29 cm z przodu i 34 cm z tyłu. Nie jest to ściśle mówiąc nowy samochód, bo zachowano całą część podwozia, ale zmian jest sporo.

Aby opony działały prawidłowo, konieczna była modyfikacja środka ciężkości Peugeota 9X8, a co za tym idzie ruchome części, pracowały także na redukcjach... I żeby Aby uzyskać dobrze wyważoną równowagę aerodynamiczną, sprawdziliśmy także rozkład sił aerodynamicznych, co doprowadziło nas do przeprojektowania około 90% elementów nadwozia, w tym zwłaszcza szczepienia tylnego skrzydła. Oprócz tego wykorzystaliśmy tę nową aprobatę, aby uwzględnić pewną liczbę ulepszeń w zakresie niezawodności i wydajności, aby zwiększyć szanse na naszą korzyść. »

Decyzja podjęta w Sebring

Decyzja została podjęta w marcu 2023 r., po pokonaniu 1000 mil Sebring. Dlatego cały zespół Peugeot Sport ciężko pracował nad przeprojektowaniem samochodu, równolegle z udziałem w globalnej kampanii 2023. „ Jest to projekt w projekcie, który dodał znaczne obciążenie zespołowi, kontynuuje Olivier Jansonnie. Mogliśmy liczyć na całkowite zaangażowanie Team Peugeot TotalEnergys i nie możemy się doczekać, aż pokażemy efekty tych wysiłków. Celem jest oczywiście powrót do meczu i regularna walka o podium, a nawet zwycięstwo. » I tak kontynuuj swój impet na 1812 km Kataru, gdzie francuski producent prawie zdobył podium.

« Na wstępie chciałbym pogratulować i podziękować całemu zespołowi Peugeot Sport za wspaniałą pracę, dodaje Jean-Marc Finot, dyrektor ds. sportów motorowych w Stellantis. To prawdziwy wyczyn, że udało się przeprojektować część samochodu w rekordowym czasie, zapewniając jednocześnie działanie w sezonie 2023. PEUGEOT 9X8 został zaprojektowany zgodnie z przepisami na sezon 2020/2021, kiedy LMH obowiązkowo były wyposażone w opony „kwadratowe”. Następnie przepisy ewoluowały, aby umożliwić niektórym zawodnikom zakładanie większych opon z tyłu. Myśleliśmy, że BOP wystarczy, aby zrekompensować nasze trudności architektoniczne, ale tak nie było. Konieczne było zatem przeprojektowanie części samochodu, aby dostosować go do nowych wymiarów opon. Musieliśmy przesunąć środek ciężkości samochodu, sprawdzić rozkład sił aerodynamicznych, dodać skrzydło, popracować nad redukcją masy… Symulacja i pierwsze przejazdy pokazały, że osiągi były większe. W związku z tym mamy nadzieję pozostać w czołówce nie będąc na limicie BoP przy minimalnej masie i maksymalnej mocy. »

Przyjdź na 6-godzinny wyścig Imola, aby zobaczyć nowy 9X8 w akcji.

Galeria – Peugeot 9X8 2.0 ze wszystkich stron:

(Zdjęcia: Peugeot)

CZYTAJ TAKŻE > Testy Vettela z Porsche, 24-godzinny wyścig Le Mans w zasięgu wzroku?

Walenty GLO

Dziennikarz. Reporter rajdowy (WEC, IMSA, ELMS, ALMS) i czasami F1 lub IndyCar.

0 Zobacz komentarze)

Kontynuuj czytanie na te tematy:

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz