Po tym jak ACO zezwoliło na wprowadzenie jokerów dla trzech z czterech producentów wpisanych do LM P2 (Onroak, Dallara i Riley) zareagowała grupa Oreca za pośrednictwem swojego prezydenta Huguesa de Chaunaca.
Jokery pozwolą tym trzem markom rozwijać zimą swoje podwozia, zarówno w wersji sprinterskiej, jak i w Le Mans, natomiast prototypu zbudowanego przez Oreca nie można w żaden sposób modyfikować. ACO uzasadnia tę decyzję wynikami Oreca 07 w minionym sezonie. Hugues de Chaunac nie przebiera w słowach i uważa, że wybór ACO jest niesprawiedliwy ze sportowego punktu widzenia. „Nie akceptujemy podjętych decyzji. Poprzez szczegółowe analizy przeprowadzone i dostarczone przez Oreca podważamy jej zasadność. »
Menedżer Oreca uważa się za zawiedzionego zwrotem, jaki według niego czeka dyscyplina LM P2 w mistrzostwach świata.Wytrzymałość (WEC). „Na początku projektu wszyscy uczestnicy LM P2 zgodzili się na koncepcję otwartej konkurencji pomiędzy czterema producentami podwozi pracujących na tych samych podstawach regulacyjnych i korzystających z tego samego silnika. Po niecałym roku istnienia zmierzamy w stronę systemu balansu wydajności, który absolutnie nie odpowiada pierwotnej koncepcji. »
„Oreca, będąc jedynym producentem nieupoważnionym do opracowywania swojego samochodu, zostaje dziś niesprawiedliwie ukarana, podobnie jak zespoły, które nam zaufały. W istocie celem poprawy wydajności było wyraźnie nie pozostawienie producenta znajdującego się w trudnej sytuacji na uboczu. Tylko jeden z nas jest dziś w takiej sytuacji. »
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)