Habsburg wycofuje się z 6H Imola, wezwany przez Gounona Alpine

Ferdinand Habsburg, który wciąż wraca do zdrowia po kontuzji pleców, musi wycofać się z 6-godzinnego wyścigu na torze Imola. Alpine zastąpi go jego pilot rezerwowy Jules Gounon na pokładzie A424 nr 35.

opublikowany 15/04/2024 à 11:18

Doriana Grangiera

0 Zobacz komentarze)

Habsburg wycofuje się z 6H Imola, wezwany przez Gounona Alpine

© Alpine

Zmiana kierowcy o godz Alpine na 6 godzin Imola. Zespół A fléché musi wystawić swojego rezerwowego kierowcę Julesa Gounona na drugą rundę sezonu 2024 WEC. Francuski kierowca zadebiutuje w zawodach prototypem, zastępując Ferdynanda Habsburga, doznał kontuzji pleców podczas sesji treningowej prowadzony przez Alpine w Motorland Aragon.

Jules Gounon będzie zatem wspierać Charlesa Milesiego i Paula-Loupa Chatina w Imola, na pokładzieAlpine A424 nr 35 dla w 100% francuskiego trio. Ardéchois dobrze zna włoski tor, jeżdżąc tam w GT World Challenge Europe, gdzie w 2022 r. zdobył podium. Wezwany w krótkim czasie przez francuski zespół na WEC kierowca Mercedes in GT wypuściła marka Star, która miała wziąć udział w GT World Challenge Asia z zespołem Climax Racing w Malezji.

Goun « gotowy od podstaw » szacunek Alpine

„Ferdynand będzie w naszej pamięci, zwierza się Philippe Sinault, dyrektor zespołu Alpine Wytrzymałość Zespół zarządzający. To ciężki cios, ale to część życia zespołu i wszystko jest na swoim miejscu, aby dzięki nowoczesnym środkom komunikacji mógł być wśród nas. Podjęliśmy decyzję o zastąpieniu go Julesem w Imola. Nigdy nie jest łatwo zadebiutować w takim kontekście, ale Jules został zidentyfikowany, wybrany i wybrany do tej roli, nawet jeśli nie wyobrażaliśmy sobie, że stanie się to tak szybko.

„Wierzymy, że jest gotowy na podstawy, ale wciąż musi się wiele nauczyć, nawet jeśli biorąc pod uwagę swoją karierę w GT, udowodnił już, że ma mistrzostwo w wielu obszarach, dodaje. Udoskonaliliśmy jego przygotowanie podczas ostatnich testów z sześcioma kolegami z drużyny, a następnie w symulatorze, aby przygotować go do wszystkich naszych procesów. Ten weekend zapowiada się niezwykle edukacyjnie dla całego zespołu. »

W pozostałej części bez zmian. Alpine może czerpać z doświadczeń Mick Schumacher i Paul-Loup Chatin, odpowiednio zwycięscy w F4 i LMPC w Imola, oraz Mikołaj Lapierre, już na podium zarówno w GP2, jak i LMP2 w Emilii-Romanii. Po pierwszych punktach zdobytych przez strzałkę A w Katarze francuski klan ma nadzieję wykorzystać sytuację i kontynuować postępy.

„Katar z pewnością poszedł dobrze i dobrze rozpoczęliśmy, ale naszym celem podczas 6-godzinnego wyścigu w Imola jest kontynuacja nauki, aby być coraz bardziej gotowym i nabrać dynamiki na kolejne wydarzenia., wyjaśnia Philippe Sinault. Odkryjemy profil toru bardzo różniący się od tego, czego doświadczyliśmy od pierwszych przejazdów A424. Na tym nietypowym boisku nasze doświadczenia będą względne, ponieważ samochody i środowisko ewoluowały od czasu naszego ostatniego wyścigu na torze Imola. Bardzo ważnym parametrem będzie ruch, ale wiemy też, że krawężniki są dość agresywne i będą miały wpływ na ustawienia, aby dobrze je pokonywać i w pełni je wykorzystywać.

CZYTAJ TAKŻE > Ferdynand Habsburg przekazuje swoje wieści po wypadku podczas testów

Doriana Grangiera

Młody dziennikarz tęskniący za sportem motorowym z przeszłości. Wychowany na wyczynach Sébastiena Loeba i Fernando Alonso.

0 Zobacz komentarze)

Kontynuuj czytanie na te tematy:

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz