Stoffel, jakie wrażenia za kierownicą tego nowego 9X8? Czym różni się od poprzedniego?
Podczas testów zawsze trudno jest określić, gdzie się znajdujesz, ale ogólne wrażenia są lepsze niż w przypadku starego samochodu. Jest sporo zmian w aero i oponach. Wciąż jesteśmy na etapie sprawdzania ustawień, więc istnieją przekaźniki, w których wszystko idzie lepiej, i inne, w których wszystko idzie gorzej. Testowanie jest bardzo ważne, aby przygotować się na przyszłość, ale najlepszą metodą nauki jest ściganie się. Samochód zachowuje się bardziej jak samochód wyścigowy. Stary był dobry w pewnych sytuacjach, jak w Katarze. Mam nadzieję, że najlepsze wrażenia przełożą się na wyścig, zarządzanie oponami i ruchem ulicznym. Na razie jeździmy po torze sami, musimy zobaczyć, jak radzą sobie z innymi zawodnikami.
Czy uważasz, że samochód jest łatwiejszy w prowadzeniu i bardziej spójny?
Niekoniecznie łatwiej, ale ewolucja wpływa na osiągi samochodu i degradację opon. Niesie to ze sobą pozytywne strony, ale także negatywne, musimy znaleźć odpowiednią optymalizację.
Czy spodziewasz się poprawy osiągów już w pierwszych wyścigach?
Mam nadzieję, że będzie w grze Imoli. Będzie to niewątpliwie zależeć także od BoP, którego jeszcze nie znamy.
Jechałeś tu w zeszłym roku ze starą konfiguracją; jakich porównań możesz dokonać, szczególnie pod względem czasów okrążeń?
Trudno powiedzieć, obwód zmienia się z dnia na dzień. Pozytywem jest to, że prędkość na prostych wydaje się znacznie większa, a to jest dla nas ważne Le Mans. Próbujemy różnych konfiguracji, bo 24-godzinny wyścig nie jest jedynym wyścigiem w kalendarzu, choć dobry wyścig w Sarthe oznacza, że to będzie udany rok.
Jaka jest atmosfera w zespole zajmującym się tym rozwojem, który wymagał dużego nakładu pracy?
Zespół wykonał szaloną robotę, rywalizując ze starym samochodem, przygotowując nowy. Wszyscy pobiegli w podwójnych sztafetach! Pokazaliśmy, że mimo końcowego wyniku w Katarze nie wypadliśmy najgorzej (skończyło się paliwo na ostatnim okrążeniu. Notatka redaktora). Ze starego wydobyliśmy maksimum potencjału. Jesteśmy teraz w 100% skupieni na nowościach.
A jeśli chodzi o inną kwestię, przegapisz swój domowy wyścig, 6 Hours of Spa, z powodu konfliktu dat z Formuła E w Berlinie. Możemy sobie wyobrazić Twoje rozczarowanie…
Minęło kilka lat, odkąd ostatni raz ścigałem się w domu. Szkoda, że dwa Mistrzostwa Świata FIA nie przyniosły rozwiązania. W przeszłości tak dobrze radzili sobie z unikaniem starć, że nie rozumiem tegorocznego. Nie tylko ja mam ten problem, ponieważ jest nas kilku, którzy jeżdżą w obu seriach. To bardzo niefortunne.
Komentarze zebrane przez Valentina Glo
CZYTAJ TAKŻE > Peugeot prezentuje nowe 9X8 ze spojlerem
Kontynuuj czytanie na te tematy:
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)