Formuła E
Rajd Portugalii 2019
Zapraszamy do zapoznania się z analizą Rajdu Portugalii przeprowadzoną przez naszego specjalnego korespondenta w numerze 2219 AUTOhebdo, dostępną od poniedziałku wieczorem w wersji cyfrowej na wszystkich platformach, a od tej środy w kioskach.
Tänak potwierdził, że zahamował na mecie, aby pozostawić prowadzenie w mistrzostwach Ogierowi, aby mógł otworzyć się na pierwszym etapie na Sardynii! Miejmy nadzieję, że kierowca Toyoty nie będzie padał już na pierwszym etapie kolejnej imprezy…
Ogier będzie musiał otworzyć się na Sardynii, gdzie zamiatanie zwykle ma duży wpływ. Kierowca Citroëna ma 2 punkty przewagi nad Tänakiem. Neuville podąża za liderem z około dziesięcioma jednostkami. Hyundai utrzymuje prowadzenie w rankingu producentów z 20 punktami przewagi nad Toyotą. Citroën jest o 44 jednostki gorszy.
Ott Tänak (Toyota) odniósł zwycięstwo w Rajdzie Portugalii, wyprzedzając Thierry'ego Neuville'a (Hyundai). Sébastien Ogier (Citroën) uzupełnia podium po wycofaniu się Krisa Meeke (Toyota), który złamał układ kierowniczy po uderzeniu w kikut. Kierowcy M-Sport, Teemu Suninen i Elfyn Evans, zamykają czołową piątkę przed Kalle Rovanperä (Skoda), który wygrywa w WRC 5 Pro przed Janem Kopeckym (Skoda). Gus Greensmith (M-Sport) wycofał się po uderzeniu w nasyp podczas lądowania. W wyniku czerwonej flagi Jari-Matti Latvala (Toyota) zajął 2. miejsce.
Sébastien Ogier wygrał Power Stage, pokonując 11,18 km trasy Fafe z czasem 6 minut i 35 cali 0. Thierry Neuville był o 9 dziesiątych za nim i 7 dziesiątych przed Ottem Tänakiem. Teemu Suninen i Dani Sordo znaleźli się w pierwszej piątce programu specjalnego.
Tänak dobiegł do mety, ustanawiając trzeci czas, 3″1 sekundy za zera Ogiera. Tym samym Ogier wygrał Power Stage przed Neuvillem, Tänakiem, Suninenem i Sordo.
Tänak zwycięża w Rajdzie Portugalii! To jego drugi z rzędu po Chile i trzeci w sezonie.
Tänak jest teraz 3 dziesiąte za Ogierem w drugim sektorze.
Tänak ma 3 dziesiąte przewagi nad Ogierem w pierwszym splicie…
Neuville ustanawia drugi czas tymczasowy, tracąc 2 dziesiątych do Ogiera. Kierowca Hyundaia zapewnia drugie miejsce. „Założyłem twarde opony na ten SS, ale na starcie czekaliśmy bardzo długo. Straciłem trochę czasu podczas pierwszych 9 SS tego dnia. Jestem zadowolony z tego wyniku po rozczarowaniu Chile. »
Neuville jest 8 dziesiątych od tymczasowego odniesienia na drugim poziomie pośrednim.
W pierwszym splicie Neuville traci 6 dziesiątych do Ogiera.
Wydarzenie specjalne wreszcie zostanie wznowione z Neuvillem na Power Stage.
Mäkinen (Toyota): „To rajdy, to może się zdarzyć. Szkoda, ponieważ straciliśmy wiele punktów w klasyfikacji producentów z powodu problemów Latvali i błędu Meeke. »
Toyota Meeke'a jest umieszczona na lawecie. Power Stage powinien wkrótce zostać wznowiony, a Neuville i Tänak wciąż czekają.
Błąd Tänaka, gdy na początku Power Stage uderzył w kikut. Kierowca Toyoty, który dziś rano celował w zwycięstwo, odjechał bez punktów.
Zmiany w O/A w ostatniej chwili @krismeeke zmuszony do przejścia na emeryturę.: Ostatni etap @rajdportugalii, Wolf Power Stage jest już dostępny https://t.co/twccZ0hRvh! @wolflubes_official pic.twitter.com/7el4tdfm0k
— Rajdowe Mistrzostwa Świata (@OfficialWRC) 2 czerwca 2019
Neuville był cierpliwy na początku, ale odcinek specjalny został ponownie przerwany. Toyota utknęła na środku drogi.
Meeke uderzył w kamień po wewnętrznej stronie zakrętu i obrócił się. Yaris WRC odmówił opuszczenia samochodu i załoga wysiadła z samochodu.
Ogier uzyskał tymczasowe zwycięstwo 4 sekundy przed Suninenem i po wypadku Meeke zajął 3. miejsce. „Być może będę musiał otworzyć drogę na Sardynii. »
Meeke zostaje zatrzymany w odcinku specjalnym kilka metrów po starcie! Kierowca Toyoty, który był na 3. miejscu, wypadł z drogi!
Suninen przejmuje tymczasową przewagę z 1″1 przewagą nad Sordo. Kierowca M-Sportu zajmuje 5. miejsce. „Jest trochę gorzej niż w zeszłym roku, ale wynik i tak nie jest zły. Na Power Stage też powinniśmy zdobyć punkty. Żałuję, że miałem problemy z hamulcami, przez co straciłem dużo czasu. »