Rajd Estonii 2020
Potwierdzono porzucenie Thierry'ego Neuville'a i Nicolasa Gilsoula:
#WRC ⚠ AKTUALIZACJA SS7: po uszkodzeniu prawego tylnego koła w SS7 @thierryneuville niestety jest zmuszony przejść na emeryturę na jeden dzień o godz @RajdEstonii. #HMSGOOfficial
— hmsgoofficial (@HMSGOOfficial) 5 września 2020 r.
Oto klasyfikacja specjalności:
Wygląd wydarzenia został zmieniony:
Choć początek Rajdu Estonii przebiegł niemal spokojnie, na siódmym odcinku specjalnym doszło do kilku incydentów. Thierry Neuville (Hyundai) po kolizji i całkowitym rozerwaniu prawej tylnej osi nie pojedzie dalej:
Mniej kary, przynajmniej początkowo, rozwarstwiła się przy dużej prędkości opona, odrywając duży kawałek karoserii Toyoty Elfyna Evansa, która mimo to była w stanie jechać dalej. Sébastien Ogier (Toyota) i Craig Breen (Hyundai) również ukończyli odcinek specjalny na szalonych oponach, ale Francuz i tak ustanowił najlepszy czas.
Ott Tänak powiększył swoją przewagę do 10″3 nad swoim kolegą z drużyny Craigiem Breenem, a Sébastien Ogier wykopał dołek na 3. miejscu. Francuz Pierre-Louis Loubet (Hyundai) pozostaje 10. w rankingu, oczekując na potwierdzenie przejścia Thierry'ego Neuville'a na emeryturę.
Ott Tänak ustanawia drugi czas, 2 dziesiątych za Sébastienem Ogierem. Utrzymuje prowadzenie w rajdzie z różnicą 6″10 nad Craigiem Breenem, który ustanowił dopiero czwarty czas.
Uszkodzenia są znaczne na prawej tylnej osi Thierry'ego Neuville'a:
Thierry Neuville stracił w tym odcinku ponad minutę.
Na ten obraz mechanicy Hyundaia oblewają zimny pot. To niewątpliwie koniec nadziei na podium Thierry’ego Neuville’a i Nicolasa Gilsoula:
Thierry Neuville na trzech kołach!! W tej chwili wszystko układa się w całość! Pod koniec odcinka specjalnego Sébastien Ogier również przebił oponę!
Najlepszy tymczasowy czas Sébastiena Ogiera z 2″6 przewagą nad Kalle Rovanperä.
Uszkodzenia są znaczne w przypadku Toyoty Yaris:
Kolejne przebicie opony Elfyn Evans! Lewa tylna opona, jak dziś rano Walijczyka! Zdarzenie, które miało miejsce przy dużej prędkości, doprowadziło do całkowitego rozerwania nadwozia wokół koła. Elfyn Evans skończył 4″2 straty na Kalle Rovanperä.
Kalle Rovanperä zakończył mecz z przewagą 6″5 nad Takamoto Katsutą. W klasyfikacji generalnej różnica wzrosła do 9″5 na korzyść Fina.
Katsuta: „Warunki się zmieniły. Dostosowałem ustawienia. »
Takamoto Katsuta dobrze przetrawił lunch. W tym SS5 wyprzedza Esapekkę Lappiego o prawie 7 cali.
Esapekka Lappi wznawia swoją rolę lidera w M-Sport Ford z 4-calową przewagą nad Teemu Suninenem na mecie.
Suninen: „Na drodze ukryte są duże kamienie. »
Teemu Suninen uzyskał czas o 2 dziesiąte sekundy przed Pierre-Louisem Loubetem.
Pierre-Louis Loubet zakończył wyścig z czasem 1″7 nad Gusem Greensmithem.
Gus Greensmith zgłasza nieprawidłowe nagrzewanie się opon. Do obserwacji przez całe popołudnie.
Należy zwrócić uwagę na powszechny wybór opon przez wszystkich zawodników startujących w WRC, wykorzystujących średnie mieszanki Michelin.