Aby poczekać, oto podsumowanie porannych etapów:
Zdjęcie Toyoty Hänninena po uderzeniu w drzewo w super specjalnym odcinku:
Koniec gry dla @JuhoWRC w SS14, uszkodzone zawieszenie #WRGB pic.twitter.com/rrvEktLWY5
— WRC (@OfficialWRC) 28 października 2017
Ogier: „Nie udało nam się dzisiaj utrzymać tempa, szczególnie w meczu z Hyundaiem, nawet gdybyśmy próbowali. Biorąc pod uwagę warunki, trudno będzie dziś wieczorem zrobić różnicę. »
Nowy rozkład jazdy drugiego przejścia Aberhirnant przewiduje odlot o godzinie 20:05 czasu paryskiego.
Neuville: „Nie zmieniłem dziś niczego w ustawieniach. Dzięki temu zyskałem wystarczającą pewność siebie, aby mieć dobry rytm. »
Załogi obawiają się, że na pozostałych trasach tego etapu rywalizacja będzie odbywała się w nocy. Prognoza pogody przewiduje, że na noc będzie mgła.
Tymczasowa klasyfikacja po SS14:
Na tym etapie załogi udają się na ostatnie przegrupowanie przed drugim przejazdem pozostałych odcinków specjalnych, który zostanie rozegrany w nocy. Al Qassimi powinien wyruszyć na 13,91 km od Agerhirnant około 20:XNUMX.
Thierry Neuville (Hyundai) ustanowił nowy rekord, pokonując 1,8 km superspecjalnego wyścigu na zamku Cholmondeley w czasie 1:07:5. Ott Tänak (M-Sport) spadł zaledwie o osiem dziesiątych pozycji, podczas gdy jego kolega z drużyny Sébastien Ogier był pół sekundy za Estończykiem.
Ten odcinek specjalny charakteryzował się wypadkiem Juho Hänninena (Toyota), który wycofał się z wyścigu po złamaniu zawieszenia w wyniku uderzenia w drzewo, gdy był na dziesiątym miejscu.
Elfyn Evans utrzymuje przewagę ponad 46 sekund nad Thierrym Neuvillem. Ott Tänak utrzymał trzecie miejsce ze stratą niecałych czterech sekund do Sébastiena Ogiera. Lider mistrzostw uważa, że Andreas Mikkelsen wraca do nieco ponad ośmiu sekund.
Evans rzuca 1″6 do Neuville. Lider Rajdu Walii w Wielkiej Brytanii utrzymuje ponad 46-sekundową przewagę nad kierowcą Hyundaia.
Tänak wciąż ma pół sekundy przewagi nad Ogierem, ale do Neuville traci 8 dziesiątych. Estończyk w klasyfikacji generalnej ma już prawie 4 sekundy przewagi nad swoim kolegą z drużyny.
Ogier ustanawia siódmy czas tymczasowy, 7″1 za Neuvillem. Lider mistrzostw walczy o 3. miejsce ze swoim kolegą z drużyny Tänakiem, a także jest zagrożony przez Mikkelsena, który traci do swojego Forda 3″8.
Potwierdzono odejście Hänninena na emeryturę, ponieważ kierowca Toyoty złamał zawieszenie po uderzeniu w drzewo. Fin musi teraz liczyć na Rajd 2.
Neuville poprawia swój wynik z czasem 1'07"5, o pół sekundy lepszym od swojego kolegi z drużyny Sordo. Belg chce umocnić swoją przewagę nad kierowcami M-Sport, Tänakiem i Ogierem.
Latvala jest najbliżej Sordo ze stratą pół sekundy. Kierowca Toyoty nadal znajduje się na 6. miejscu, ze stratą ponad 8 sekund do Mikkelsena po anulowaniu kary dla Norwega.
Mikkelsen i Meeke ukończyli wyścig ze stratą 7 dziesiątych za Sordo.
Czas dla Hänninena nie nadszedł zbyt szybko... Kierowca Toyoty najwyraźniej uderzył w drzewo podczas super odcinka specjalnego! Fin był na 10. miejscu, przed swoim kolegą z drużyny Lappim.
Soredo uzyskuje tymczasowy wynik z czasem 1'08″0, o 6 dziesiątych lepszy od Lappiego i 7″7 lepszy od Paddona. Hiszpan w klasyfikacji generalnej traci 2″8 do swojego kolegi z drużyny.
Paddon traci dużo czasu w tym super odcinku specjalnym, ponieważ traci ponad 5 sekund do Lappiego. Nowozelandczyk jest na 8. miejscu, kilka sekund przed kolegą z drużyny Sordo.
Mikkelsen właśnie odzyskał piąte miejsce. Jego kara 5 sekund została usunięta. Kierowca Hyundaia ma obecnie około 10 sekund przewagi nad Latvalą i nieco ponad 9 sekund straty do czwartego miejsca zajmowanego przez Ogiera.
‼️ 10-sekundowa kara dla Mikkelsena została usunięta i obecnie zajmuje on 5. miejsce – 8.4 s z 4. miejsca #Ogier. #WRC #HyundaiWRC
— Hyundai Motorsport (@HMSGOOfficial) 28 października 2017