Rajd Argentyny 2018
Ott Tänak (Toyota) pokonuje 12 km trasy Tanti – Mataderos z czasem 13,92 i 8 sekundy przewagi nad Thierrym Neuvillem (Hyundai). Kris Meeke (Citroën) utrzymuje tempo Belga, kończąc wyścig na siedem dziesiątych straty. Sébastien Ogier (M-Sport) był nieco ponad trzy sekundy za nim, przed Danim Sordo (Hyundai), Esapekką Lappi (Toyota), Andreasem Mikkelsenem (Hyundai), Teemu Suninenem (M-Sport) i Elfynem Evansem (M-Sport). ).
Ott Tänak ma teraz 44 cale 4 przewagi nad Thierrym Neuvillem. Kris Meeke traci niecałe 11 sekund do Belga. Dani Sordo pozostaje czwarty z dużą przewagą nad Sébastienem Ogierem. Andreas Mikkelsen traci teraz do Francuza ponad 11 sekund. Elfyn Evans pozostaje siódmy, przed Esapekką Lappi i Teemu Suninenem.
Kalle Rovanperä (Skoda) nadal znajduje się w pierwszej dziesiątce, zajmując prowadzenie w WRC 10 z ponad 2 sekundami przewagi nad Pontusem Tidemandem (Skoda).
Tänak po raz dziewiąty w 9 SS zdobywa 13″2 przewagi nad Neuville. Kierowca Toyoty ma w klasyfikacji generalnej 2″44 przewagi nad Belgiem.
Meeke dojechał do mety ze stratą 7 dziesiątych do Neuville'a i pozostał niecałe 11 sekund za kierowcą Hyundaia.
Neuville przejmuje tymczasowe uderzenie od Ogiera i wychodzi na 1″3 prowadzenie. Kierowca Hyundaia pozostaje pod presją Meeke’a, aby utrzymać 2. miejsce.
Sordo jest najbliżej Ogiera i ma 1″4 sekundy za nim. Kierowca Hyundaia chce dogonić Meeke, który zdobywa tymczasowe podium.
Ogier przejmuje tymczasowe podejście z 2-calową przewagą nad Lappim. Kierowca M-Sportu traci prawie 1 sekundy do Mikkelsena, który w sumie traci do Francuza ponad 4 sekund.
Mikkelsen zajmuje 1″7 miejsce za Lappim i wyprzedza Evansa o prawie 8 sekund. Kierowca Hyundaia dobrze obronił swoje 6. miejsce, wyprzedzając Walijczyka o prawie 16 sekund.
Ogier jest obecnie najszybszy w odcinku specjalnym. Mikkelsen także cofa czas Evansowi.
Zdjęcia z Rajdu Argentyny:
#YPFRallyArgentyna2018 nie ma co!! / Kochamy ten rajd! pic.twitter.com/EjGPnJY8SV
— Rajd Argentyny (@rallyargentina) 28 kwietnia 2018
Niezły czas Lappiego, który poprawia czas Suninena o 7”9, a Evansowi zabiera około dziesięciu sekund. Walijczyk utrzymuje 20-sekundową przewagę nad kierowcą Toyoty zajmującym 8. pozycję.
Evans zajmuje 1″5 miejsce za swoim kolegą z drużyny Suninenem. Walijczyk walczy z Mikkelsenem o 6. miejsce.
Suninen poprawia czas Al Qassimiego o prawie 24 sekundy. Kierowca M-Sportu nadal znajduje się na 9. miejscu.
Al Qassimi zakończył wyścig z czasem 9'37″1. To o 37 s więcej niż wynik Tänaka uzyskany tego ranka. Kierowca Citroëna zajmuje 14. miejsce po odejściu na emeryturę swojego kolegi z drużyny Breena.
Strategie są dość podobne – większość kierowców wybiera 5 miękkich opon. Tylko Ogier wybrał 4 miękkie i jeden twardy. Evans wyjechał z 6 miękkimi oponami.
Al Qassimi ponownie wystartował w odcinku specjalnym. Drugi fragment właśnie się rozpoczął.
Citroën Breena zbyt uszkodzony, aby kontynuować rajd po przewróceniu się na SS11:
Craiga Breena nie można zatrzymać na drodze i nie zostanie on autoryzowany przez delegata technicznego. / Craig Breen nie może wziąć udziału w wyścigu ze względu na decyzję techniczną.#YPFRallyArgentyna2018 pic.twitter.com/89HYNXNBkP
— Rajd Argentyny (@rallyargentina) 28 kwietnia 2018
Czasy powinny się zmienić wraz z ustąpieniem mgły, która dziś rano poważnie utrudniała pracę załogom.
Drugi etap Rajdu Argentyny został już wznowiony, a pierwsze 3 SS rywalizowały po raz drugi.
Al Qassimi wystartuje ponownie na 13,92 km Tanti – Mataderos o 18:23. Tänak odniósł sukces już w pierwszym przejeździe z czasem 9'00"1.
Aby przeczytać także
Indycar