Rajd Katalonii 2018
Al Qassimi przygotowuje się teraz do pokonania 14,5 km od Santa Marina, skąd wypłynięcie zaplanowano na godzinę 8:38. Drugie przejście będzie pełniło funkcję Power Stage.
Klasyfikacja generalna po SS15:
Klasyfikacja WRC po SS15 – 1. Loeb 2 godz. 45 m 32.4 sek.2. Łotwa +2.6 sek.3. Ogier +3.3 sek.4. Evans +10.3 sek.5. Neuville +11.2 sek.6. Sordo +14.6 sek #WRC
— WRC (@OfficialWRC) 28 października 2018
Klasyfikacja WRC 2 po SS15 – 1. Rovanperä 2 godz. 52 m 44.1 sek. 2. Kopeckiego +20.5 sek.3. P.Solberg +1m 28.8sek4. Kajetanowicz +1m 42.9 sek.5. Solans +3m 06.1sek6. H.Solberg +3m 54.0sek #WRC
— WRC (@OfficialWRC) 28 października 2018
Kalle Rovanperä (Skoda) pozostaje liderem WRC 2 z 20 sekundami przewagi nad Janem Kopeckym (Skoda). Petter Solberg (Volkswagen) wykorzystał kłopoty Nila Solansa (Ford), aby wspiąć się z powrotem do pierwszej trójki w swojej kategorii.
Sébastien Loeb (Citroën) popisał się swoją drugą passą w Rajdzie Hiszpanii, pokonując 16,35 km toru Riudecanyes, pierwszego odcinka specjalnego ostatniego etapu, z czasem 10:22:6. Polegając na twardych oponach, w przeciwieństwie do swoich przeciwników, którzy woleli miękkie, Alzatczyk odzyskał wyraźną przewagę nad przeciwnikami. Najbliżej były Hyundaie Daniego Sordo i Thierry'ego Neuville'a, tracąc ponad 6 sekund. Sébastien Ogier (M-Sport) spadł o 6 cali, a Jari-Matti Latvala (Toyota) poniósł porażkę 6 sekundy za pięciokrotnym mistrzem WRC!
To zadrapanie pozwoliło Sébastienowi Loebowi objąć prowadzenie w Rajdzie Hiszpanii ze stratą 2 sekundy do Jari-Mattiego Latvali. Pozycję stracił także Sébastien Ogier, ale do Fina traci zaledwie 6 dziesiątych. Elfyn Evans (M-Sport traci 7 sekund do tymczasowego podium i ma niecałą sekundę przewagi nad Thierrym Neuvillem. Dani Sordo pozostaje 7. miejsce przed Toyotami Esapekki Lappi i Otta Tänaka, których dzieli nieco ponad 6 sekund. Craig Breen (Citroën) i Andreas Mikkelsen (Hyundai) uzupełniają pierwszą dziesiątkę, wyprzedzając Teemu Suninena (M-Sport).
Kalle Rovanperä (Skoda) pozostaje liderem WRC 2 z 20 sekundami przewagi nad Janem Kopeckym (Skoda). Petter Solberg (Volkswagen) wykorzystał kłopoty Nila Solansa (Ford), aby wspiąć się z powrotem do pierwszej trójki w swojej kategorii.
Latvala dojechał 10″6 do Loeba, który objął prowadzenie w rajdzie! Kierowca Toyoty spadł na 2. miejsce, 2″6 straty do nowego lidera i zaledwie 7 dziesiątych przewagi nad Ogierem. „Cierpię na podsterowność samochodu, będziemy musieli poszukać czegoś na następny SS. Twarde opony wydają się działać dobrze. »
Latvala traci ponad 9 sekund do Loeba w czwartym splicie i 4 sekundy za Ogierem w czwartym splicie. Oferta specjalna będzie drogo kosztować kierowcę Toyoty…
Ogier na mecie traci 6 cali do Loeba. Kierowca M-Sportu traci w klasyfikacji generalnej 6″3 do dziewięciokrotnego mistrza WRC. „Podjął ryzyko i to się opłaciło. My nie możemy zrobić tego samego, ale brawa dla nich za strategię. »
Latvala na trzeciej pozycji pośredniej traci prawie 7 sekund do Loeba. Alzatczyk mógł znaleźć się na czele rajdu.
Ogier traci ponad 5 sekund do Loeba z czwartego półproduktu. Kierowca M-Sportu, jeśli utrzyma takie tempo, powinien oddać rodakowi drugą pozycję.
Loeb uzyskuje tymczasową przewagę z ponad 6 sekundową przewagą nad Sordo. Evans spada do około dziesięciu sekund. "Dobrze się bawiłem. Myślę, że twarde opony były dobre. Zobaczymy w następnym programie specjalnym. »
Tymczasem Latvala jest jeszcze wolniejszy od Ogiera i ma ponad 3 sekundy straty do Loeba w pierwszej części…
Loeb ma teraz ponad 4 sekundy przewagi nad Sordo. Kierowca Citroëna ma dziś rano świetne tempo.
Evans traci 2 sekundy do Neuville'a, który traci zaledwie 9 dziesiątych do czwartej pozycji. „Myślałem, że jechałem dobrze, ale musiałem gdzieś stracić sekundy. »
Loeb pozostaje najszybszy w drugiej części wyścigu, mając około 2 sekundy przewagi nad Sordo. Ogier natomiast w pierwszej części traci do rodaka ponad 2 sekundy.
Evans jest prawie 3 sekundy za Sordo i Neuvillem na trzecim półproduktie. Kierowca M-Sportu mógł stracić 3. pozycję.
Neuville ostatecznie dojechał do mety ze stratą 4 dziesiątych do swojego kolegi z drużyny, Sordo. Na początku odcinka specjalnego Belg tracił niecałe 3 sekundy do Evansa. „Pod koniec poślizgnąłem się trochę za bardzo. Kiedy zobaczysz czas Sordo, jest już bardzo blisko. »
Loeb jest najszybszy w pierwszej części wyścigu, mając 2 sekundy przewagi nad Neuvillem i Evansem.
Sordo przejmuje tymczasową przewagę z 2″1 przewagą nad Tänakiem. Hiszpan pozostaje nieco wolniejszy od swojego kolegi z drużyny Neuville’a. „Być może miękkie opony są zbyt miękkie na panujące warunki. Poruszali się całkiem sporo. »
Lappi traci ponad 7 s do swojego kolegi z drużyny Tänaka, który w klasyfikacji generalnej traci niecałe 7 s do Fina.
Tänak przejmuje tymczasowe podejście z 6-calową przewagą nad Breenem. Kierowca Toyoty pozostaje 2. „Czasami jest to nadal skomplikowane, ale wciąż znacznie łatwiejsze niż dzień wcześniej. Koncentrujemy się na Mistrzostwach Producentów. »