Quentin Gilbert (Skoda Fabia R5) ustanawia dziewiąty najszybszy czas w WRC-9, 2″22, za Ole Christianem Veibym.
Kolejny etap Rajdu Polski rozpocznie się o godzinie 9:00 na dystansie 15,05 km Wieliczki 1.
Łukasz Pieniazek (Peugeot 208 T16 R5) zakończył SS dziką oponą na przednim prawym kole. Piąty czas tymczasowy w WRC-5 dla Polaka.
Simone Tempestini (Citroën DS3 R5) pod koniec wyścigu skarżył się na zaparowaną przednią szybę. Rumun ustanawia szósty czas w WRC-6.
W WRC-2 Ole Christian Veiby (Skoda Fabia R5) jest obecnie najszybszy z czasem 3'44″2, 1″7 przed Pontusem Tidemandem (Skoda Fabia R5).
Kierowcy WRC Trophy, starymi WRC, kończą SS. Największą werwę wykazał Valeriy Gorban (Mini) w czasie 3'54″4 i był szybszy od DS3 WRC Raoux (4'23″9) i Serderidisa (4'39″7).
Craig Breen i Scott Martin pracują nad swoim Citroënem C3 po tym SS2. Wydaje się, że Irlandczyk ma problemy z transmisją.
Craig Breen i Scott Martin pracują nad C3 po SS2. Zgłaszali, że samochód miał napęd na dwa koła. #WRC pic.twitter.com/LTxN8Fipi4
— WRC (@OfficialWRC) 30 czerwca 2017 r.
Thierry Neuville (Hyundai) był najbardziej energiczny podczas pierwszego odcinka specjalnego w piątek Rajdu Polski. Na dystansie 6,52 km na mokrym torze Belg ustanowił najlepszy czas 3'22″9 i o dwie dziesiąte wyprzedził Toyotę Yaris Jari-Mattiego Latvali. Sébastien Ogier (Ford) zamyka czołową trójkę, 3″1 za Neuvillem.
Ott Tänak (Ford) pomimo nieco spudłowanego skrzyżowania, za czwartym razem ustanowił wynik 1″6, podczas gdy straty do tyłu były nieco większe. Kierowcy, którzy startowali niżej w kolejności przejazdu, ucierpieli nieco bardziej, a Esapekka Lappi podniósł swoją Toyotę Yaris na piątą pozycję, 4″8 przed swoim kolegą z zespołu Juho Hänninenem.
Hayden Paddon (Hyundai) i Stéphane Lefebvre (Citroën) osiągnęli ten sam czas 3'31″2 i zajęli 7. i 8. miejsce, przed Andreasem Mikkelsenem (Citroën) i Teemu Suninenem (Ford). Dani Sordo, winny błędu na skrzyżowaniu, zajął w swoim Hyundaiu i11 dopiero 20. miejsce, przed liderami Madsem Ostbergiem (Ford) i Elfynem Evansem (Ford). Gorzej z Craigiem Breenem, którego Citroën C3 wydaje się mieć problemy ze skrzynią biegów. Irlandczyk stracił ponad 40 cali.
W klasyfikacji generalnej Neuville przejął kontrolę nad imprezą z siedmioma dziesiątymi przewagi nad Latvalą i 1″5 nad Ogierem. Ott Tänak i Esapekka Lappi plasują się na miejscach 2″2 i 5″5, a Hayden Paddon i Stéphane Lefebvre mają 9″. Mikkelsen jest 8. z wynikiem 10 cali i wyprzedza Daniego Sordo i Teemu Suninena, którzy znaleźli się w pierwszej dziesiątce.
„Zatrzymałem się na pierwszym skrzyżowaniu. Reszta ES była lepsza. Lubię jeździć tym samochodem, ale muszę się poprawić i unikać błędów. » wyznaje Suninen.
Teemu Suninen, który w ten weekend będzie miał swój debiut w WRC w zespole M-Sport Team Fiesta, ustanowi 10. czas tymczasowy, 9 cala za Thierrym Neuvillem.
Stéphane Lefebvre jest najlepszym przedstawicielem klanu Citroën, ustanawiając ósmy czas tymczasowy z czasem 3'31″2, zremisowanym z Haydenem Paddonem (Hyundai). Francuz ma w sumie 1 cal przewagi nad siódmym Mikkelsenem i 9 cali za Neuvillem. „Wszystko w porządku, pomimo niewielkiego uszkodzenia prawego przodu”
15″7 za Neuvillem dla Madsa Ostberga (Ford). „To było okropne” – mówi były kierowca Citroëna.
Esapekka Lappi ze swojej strony wskazał, że przyczyną jego wczorajszych obaw był problem z mapowaniem, dotyczący bloku silnika Toyoty Yaris. Finn rozwiązał problem.
Andreas Mikkelsen (Citroën) umieszcza swoje tymczasowe ósme miejsce w swoim C3 WRC w odcinku specjalnym z czasem 3 minuty 32 cali, dwie dziesiąte za Haydenem Paddonem (Hyundai) i 1 cali 9 od tymczasowego najlepszego czasu Neuville. Norweg w klasyfikacji generalnej traci 2 cali do Belga.
Esapekka Lappi (Toyota) zakończył pierwszy piątek ES w Polsce z czasem 3'27″7, pokonując swojego kolegę z drużyny Hänninena o 1″8.
Juho Hänninen (Toyota), ukarany wczoraj wieczorem karą 10 cali za kradziony start w superspecjalnym wyścigu Mikołajki, ustanowił piąty czas tymczasowy z czasem 5'3″29, wyprzedzając Paddona o 5″1.
Kolej na Haydena Paddona. Kierowca Hyundaia ustanawia piąty tymczasowy czas w 5'3″31. „To jak jazda po lodzie, nie ma przyczepności. Nie mamy szczęścia do naszej pozycji na drodze. » twierdzi Nowozelandczyk.
#WRC #RajdPolski Ponad 40-latka przegrała na 6.52km Chmielewa. „Wygląda na to, że coś jest uszkodzone w skrzyni biegów” pic.twitter.com/tM1JtaRnnH
— Citroën Racing (@CitroenRacing) 30 czerwca 2017 r.
Znacząca strata czasu Craiga Breena (Citroën), gdy 40″4 stracił Neuville (Hyundai). Wygląda na to, że kierowca marki Chevron ma problemy ze skrzynią biegów, ponieważ w jego C3 WRC aktywne są tylko dwa koła napędowe.
Thierry Neuville (Hyundai) tymczasowo prowadzi w wyścigu, przed Latvalą (Toyota) i Ogierem (Ford).
Aby przeczytać także
Indycar