Rajd Australii 2017
To koniec komentarza na żywo do pierwszego fragmentu. Zapraszamy jutro rano tuż po 7:XNUMX na pełne podsumowanie pierwszego etapu.
Kierowcy udają się teraz do obsługi popołudniowej. Druga połowa etapu rozpocznie się o godz. 2:37 drugim przejazdem przez trzy już rozegrane etapy.
Super-specjalny Destination NSW zostanie wreszcie dwukrotnie wykorzystany na zakończenie etapu.
Trzeci odcinek specjalny i trzeci zdrap dla Andreasa Mikkelsena w Australii. Kierowca Hyundaia po raz kolejny pokonał rywali na dystansie 26,68 km Sherwood ES, uzyskując najlepszy czas: 12'51″1, 6″3 przed Stéphane Lefebvre (Citroën), 6″8 przed Craigiem Breenem (Citroën) i 7″3 przed Ottem Tänakiem (Ford).
W klasyfikacji generalnej Mikkelsen ma 16″6 przewagi nad Krisem Meeke (Citroën), ofiarą paniki podczas przejazdu w terenie, na szczęście bez przykrych konsekwencji. Craig Breen wykorzystał swój doskonały czas w tym SS3, aby awansować na trzecie miejsce z wynikiem 17″7.
Thierry Neuville (Hyundai) zostaje chwilowo wyrzucony z podium i zajmuje czwarte miejsce z wynikiem 20″7, przed Ottem Tänakiem (Ford) o dwie dziesiąte i Jari-Matti Latvalą (Toyota) o cztery dziesiąte. Hayden Paddon (Hyundai) jest 7. przed Sébastienem Ogierem (Ford), ósmym, ze stratą 28″8 do lidera. Wydaje się jednak, że Francuz rozwiał swoje obawy związane z wyborem biegu.
Stéphane Lefebvre i Elfyn Evans (Ford) pozostają w pierwszej dziesiątce. Esapekka Lappi (Toyota), wciąż borykający się z problemami ze wspomaganiem układu kierowniczego, traci w tym odcinku ponad 10 metry i w sumie traci ponad 2 minuty 3 cali.
Stéphane Lefebvre (Citroën) wyróżnił się, ustanawiając drugi czas, 6″3, za Andreasem Mikkelsenem (Hyundai).
Bez wspomagania układu kierowniczego Esapekka Lappi (Toyota) uzyskał czas 14'52″9 i stracił ponad 2′ do Mikkelsena. Fin przyznaje, że chce tylko, aby jego Yaris był w trasie.
„Dzień dobry” – wyznaje lider imprezy. Jestem zadowolony z auta, jest takie jakie chciałem. Bez strachu, lubię te chwile w samochodzie. »
Po raz kolejny Andreas Mikkelsen (Hyundai) wykazał się największym entuzjazmem, osiągając kolejny solidny występ. Lider imprezy umacnia swoją pozycję z czasem referencyjnym ustalonym na 12'51″1, czyli o 6″8 lepszym od Breena.
Ogólnie rzecz biorąc, Mikkelsen zwiększa przewagę do 16″6 nad Meeke i 17″7 nad Breenem, który awansuje na tymczasowe trzecie miejsce.
Hayden Paddon (Hyundai) podpisuje trzeci czas tymczasowy z poczuciem, że nie ma prawdziwej mocy silnika swojego i3.
Bardzo dobry występ Craiga Breena (Citroën), który na dystansie 12 km uzyskał najlepszy tymczasowy czas 57'9″26,68, czyli o pół sekundy szybciej od Tänaka.
Kris Meeke (Citroën) jest nieco bardziej w tyle w tym SS3 niż podczas pierwszych dwóch sektorów czasowych. Brytyjczyk notuje czwarty czas tymczasowy, 4″6 za Tänakiem, po wielkim strachu. „Wiedziałem, że za szybko wchodzę w zakręt. Zjechaliśmy z drogi w krzaki. Musiałem się zatrzymać, zawrócić, zawrócić i zacząć od nowa. »
Elfyn Evans (Ford) stracił 7″7 w tym SS3.
Latvala nie może ukryć lekkiego rozczarowania, gdy widzi swój czas w tym specjalnym programie. Fin w sumie traci cztery dziesiąte sekundy do Neuville'a, ale widzi, że Tänak go wyprzedza.
Jari-Matti Latvala (Toyota) poniósł porażkę 3″2 za Tänakiem na tym OS3.
Tänak uważa, że po utracie tylnego dyfuzora dokonał skutecznych zmian w konfiguracji.
Słowa Thierry'ego Neuville'a zdają się potwierdzać, gdyż tymczasowy najlepszy czas uzyskał Ott Tänak (Ford) z czasem 12'58″4, 3″9, wyprzedzając Neuville'a. Pomimo braku tylnego dyfuzora Estończyk jest o dwie dziesiąte bliżej Belga w klasyfikacji generalnej.
Ogier musi jednak oddać najlepszy czas tymczasowy na rzecz Neuville (Hyundai). Belg poprawia czas Ogiera o 5″2 i na koniec tego OS8 ma 1″3 przewagi nad Francuzem. Kierowca Hyundaia uważa jednak, że ze względu na znaczne zmiany w tym sektorze straci czas w stosunku do innych kierowców jadących w kolejności startowej.
Sébastien Ogier (Ford) uzyskał czas 13'07″5. Problemy ze zmianą biegów zostały rozwiązane w Fiestie WRC – M-Sport. „To był problem z elektryką i mogliśmy go naprawić. Ten ES przypominał jazdę po plaży: brak przyczepności. »
Nadeszła kolej Otta Tänaka (Forda), aby jak najlepiej wystartować w tym wyścigu SS3. Estończyk ma w drugiej połowie 7″4 przewagi nad Ogierem i 5″8 nad Neuvillem.
Po pierwszej części SS3 Neuville ma trzy dziesiąte przewagi nad Ogierem.
Sébastien Ogier (Ford) rozpoczął SS3. Pamiętajcie, że mistrz świata napotkał problemy ze skrzynią biegów w SS2.