Rajd Walii Wielkiej Brytanii 2018
Oto ogólne rankingi po SS4:
Klasyfikacja WRC po SS4 – 1. Tänak 32 m 38.0 s 2. Evans +9.0 s 3. Latvala +18.4 s 4. Suninen +20.7 s 5. Breen +22.2 s 6. Neuville +22.5 s #WRC
— WRC (@OfficialWRC) 5 października 2018
Klasyfikacja WRC 2 po SS4 – 1. Rovanperä 33 m 59.9 s 2. Tidemand +39.2 s 3. Greensmith +44.7 s 4. Lefebvre +1 m 00.0 s 5. Loubet +1 m 03.3 s 6. Huttunen +1 m 08.6 s #WRC
— WRC (@OfficialWRC) 5 października 2018
Ingram zostaje aresztowany w odcinku specjalnym. Brytyjczyk w WRC 6 był szósty.
Breen spisał się nieco lepiej niż jego kolega z drużyny Ostberg, kończąc wyścig ze stratą niecałe 8 sekund do straty Tänaka. Irlandczyk pozostaje 5., niecałe 2 sekundy za Suninenem.
Ostberg dobiegł do mety ze stratą nieco ponad 11 sekund do Tänaka. Kierowca Citroëna pozostaje na 8. miejscu, 5 sekund za Lappim. „Mam małe problemy z odczuwaniem wrażeń. Czuję się, jakbym sterował łodzią. »
Evans jest 3″6 za Tänakiem i ogranicza swoje opóźnienie, będąc 9 s za Tänakiem w klasyfikacji generalnej. „Bardzo trudno ocenić przyczepność. »
Mikkelsen nadal ma trudności. Kierowca Hyundaia traci 20 sekund do wzorca i 47 sekund do prowadzenia w wyścigu. „Nie mam wyczucia co do samochodu. Bardzo trudno ją kontrolować. W takich warunkach bardzo trudno jest atakować. Robię co mogę, ale jest ciężko. »
Lappi odzyskuje rytm, będąc 2″6 za swoim kolegą z drużyny Tänakiem. Fin w klasyfikacji generalnej stracił 6 dziesiątych sekundy za Ogierem. „Miejsca jest bardzo ślisko i przyczepność bardzo się zmienia. Jest częścią Rajdu Walii Wielkiej Brytanii. W tym ES było jeszcze lepiej. Nie mogę zrozumieć, jak Ott jest taki szybki. Podjąłem już wiele ryzyka i pozostaję z tyłu, to imponujące. »
Ogier traci jeszcze kilka sekund na kręceniu się.
Tänak: „Nastąpiło wiele zmian w przyczepności, ale nie mogę narzekać. Z zewnątrz może to wyglądać zabawnie, ale za kierownicą jest inaczej, gdy wszystko nie jest pod kontrolą. »
Neuville ustanawia pierwszy czas w 10'23″4. „Wrażenia były trochę lepsze, ale etap był skomplikowany, ponieważ był szybki i wąski. Powinno być lepiej. »
Tänak ma teraz 4 s przewagi nad Neuvillem zajmującym drugie miejsce w klasyfikacji pośredniej.
W odcinku specjalnym zaczyna padać deszcz. Lappi włączył wycieraczki.
Neuville popełnił niewielki błąd na odcinku asfaltowym, nie wykonując skrętu w lewo o 90°. Kierowca Hyundaia był w stanie na czas naprawić swojego Hyundaia bez konieczności cofania.
Trzej pretendenci do tytułu znajdują się teraz w fazie specjalnej.
Trasa Penmachno obejmuje odcinek używany w latach 1990. Trasa rozpoczyna się szybkim odcinkiem, po czym przechodzi w węższą trasę, zwłaszcza przejściem „Cresta Run” z kilkoma skokami.
Neuville rozpoczyna ostatni prawdziwy odcinek specjalny tego poranka.
Start SS4 został opóźniony o kilka minut. Neuville powinno rozpocząć się o 10:47.
Oto klasyfikacja generalna przed startem OS4:
Klasyfikacja WRC po SS3 – 1. Tänak 22 m 22.1 sek. 2. Evans +5.4 sek. 3. Ogier +7.3 sek. 4. Suninen +14.2 sek. 5. Breen +14.5 sek. 6. Neuville +15.0 sek. #WRC
— WRC (@OfficialWRC) 5 października 2018
A oto ten z WRC 2:
Klasyfikacja WRC 2 po SS3 – 1. Rovanperä 23 m 11.1 sek. 2. Greensmith +30.3 sek. 3. Tidemand +35.9 sek. 4. Huttunen +40.3 sek. 5. Loubet +42.6 sek. 6. Ingram +43.8 sek. #WRC
— WRC (@OfficialWRC) 5 października 2018
Załogi przygotowują się teraz do pokonania 16,95 km Penmachno. Neuville powinno rozpocząć się o 10:41.