Rajd Turcji 2019

16h55

Dziękujemy za lojalność przez cały ten dzień i do zobaczenia jutro rano o 7:43, aby zobaczyć tekst na żywo z drugiego prawdziwego etapu Rajdu Turcji 2019. Podsumowanie dnia, filmy można znaleźć za kilka minut na nasza strona internetowa.

16h55

Oto ogólny ranking po tym etapie:

 

16h54

Dani Sordo (Hyundai) ustanowił najlepszy czas w ostatnim odcinku specjalnym dnia w Turcji, w dużej mierze dominując peleton na 16 km w menu. Hiszpan wyprzedził Jari-Mattiego Latvalę (Toyota) o 10″9 i Thierry’ego Neuville’a (Hyundai) o 12″5.

Jednak ostatecznie w peletonie prowadzą Citroëny C3, a na prowadzeniu Esapekka Lappi z przewagą 17″7 nad Sébastienem Ogierem. Neuville pozostaje w kontakcie z C3 na 18″4 od Lappiego i 0″7 od Ogiera.

Przewaga zostaje nadrobiona, gdy Teemu Suninen umieszcza swojego Forda Fiesta – M-Sport Ford na 4. pozycji z wynikiem 44″4, przed Andreasem Mikkelsenem (Hyundai) z czasem 1:04” i Sordo z wynikiem 1:25”. Toyoty spadały w dół hierarchii przez cały dzień, a Kris Meeke był na 7. pozycji ze stratą 1 cala, przed Ottem Tänakiem z czasem 32 min1 i Latvalą z czasem 37 min1 cali. Pontus Tidemand (M-Sport Ford) zamyka pierwszą dziesiątkę, tracąc ponad 42 metry straty.

Jan Kopecky (Skoda Fabia R5) dominuje w WRC 2 Pro z nieco ponad 1 ′ przewagą nad Gusem Greensmithem (Ford Fiesta R5). Kajetan Kajetanowicz (Skoda Fabia R5) pozostaje w czołówce WRC 2, będąc jednocześnie szybszym od WRC 2 Pro.

16h52

Jan Kopecky (Skoda Fabia R5 Evo) utrzymuje się na prowadzeniu w WRC 2 Pro, mając ponad minutę przewagi nad Gusem Greensmithem (Ford Fiesta R5). Kajetan Kajetanowicz (Skoda Fabia R5 Evo) nadal dominuje w WRC 2, wyprzedzając Kopeckiego w klasyfikacji generalnej.

16h42

„Twarde i zimne opony były bardzo trudne” – mówi Lappi. Było bardzo ślisko, ale daliśmy radę. Bardzo dobry dzień, jak na razie bez żadnych dramatów. Samochód spisał się dobrze, a ponieważ usztywniliśmy przód, jest dobrze.

17 sekund to w Finlandii dużo, ale w tym rajdzie nawet minuta to niewiele. Dobrze jest być w takiej sytuacji, ale wszystko może się zdarzyć. »

16h41

Piąty czas tymczasowy dla Esapekki Lappi (Citroën) 5″13 za Sordo. Ale co ważniejsze dla kierowcy francuskiej marki, zachowuje on kontrolę nad Rajdem Turcji po pierwszym prawdziwym etapie z 8″17 przewagą nad kolegą z drużyny Sébastienem Ogierem i 7″18 nad Thierrym Neuvillem (Hyundai).

16h38

„To był jedyny etap, na którym mogliśmy przejechać” – oznajmia Sordo, który w tym ES mógł liczyć na średnie opony. Mieliśmy pewne problemy z turbosprężarką. ES był piękny, a równowaga samochodu niesamowita. Jeśli uda nam się wyprzedzić Toyotę, ostatecznie będzie dobrze. »

16h36

Z kolei świetny czas Daniego Sordo (Hyundai) w czasie 12'29″3, 10″9 szybciej od Latvali. W klasyfikacji generalnej Hiszpan wyprzedza Meeke i Tänak.

16h35

Lappi (Citroën) ma opóźnienie w ostatnim wyścigu ES przeciwko Latvali lub Neuville. Jednak Fin i tak pozostaje szybszy od Ogiera, najbliższego mu rywala w klasyfikacji generalnej.

16h34

Teemu Suninen (M-Sport Ford) kontynuuje dobrą passę, uzyskując trzeci tymczasowy czas ES, 3″2 za Latvalą.

16h33

Prowizoryczny najlepszy czas uzyskał Latvala (Toyota). Dobre odbicie Fina po katastrofalnym SS6 dla japońskiego klanu. „Nie spodziewałem się, że będę miał dzisiaj takie rzeczy” – przyznaje Latvala.

Straciliśmy zderzak i uderzyliśmy w kamień, a potem złapaliśmy gumę. Kiedy spadł deszcz, opony nie były najlepsze i straciliśmy minutę. Myślę, że dla tego sportu jest to bardzo ekscytujące. »

16h29

„Deszcz padał na poprzednim etapie, ale opony były tak zniszczone, że i tak nie mogliśmy skorzystać z opon, które mieliśmy. » wspomina Mikkelsena.

16h28

Andreas Mikkelsen zakończył swój dzień z czasem 12'45″2, co daje trzeci czas tymczasowy, 3″3 za Neuvillem.

16h25

„Przed długim SS mieliśmy wiele problemów. Nie mieliśmy już punktów podnoszenia, więc wiedziałem, że jeśli przebiję oponę, wypadniemy z wyścigu. Musieliśmy zwolnić i stracić dużo czasu, ale cieszę się, że tu jestem. » wyznał Meeke

16h23

12'45″8 dla Meeke, 4″ za Neuvillem.

16h22

„Pod koniec dnia zmagaliśmy się z uszkodzonym przednim splitterem. W końcu cieszę się, że tu jestem. » wyjaśnia kierowca Citroëna

16h21

4″1 za Neuvillem dla Ogiera. Jednak w klasyfikacji generalnej Francuz pozostaje o 0″7 przewagi nad Belgiem!

16h20

Mały błąd na torze, na którym jest mnóstwo kałuż – autor: Kris Meeke.

16h19

Thierry Neuville, który zaraz po przekroczeniu linii mety przyznał, że jego opony są trochę za bardzo zużyte, dobiegł do mety z czasem 2 z przewagą 5"12 nad Tänakiem. „Właśnie zaatakowałem. Udało się i mieliśmy dobre informacje od zespołu. Jestem jednak rozczarowany porankiem, ponieważ za każdym razem, gdy w tym roku byliśmy jednymi z pierwszych na trasie, mieliśmy trudności. »

16h17

„To było szaleństwo” – mówi Tänak. Oczywiście przed nami jeszcze długa droga, ale to nie było popołudnie, jakiego szukaliśmy. »

Aby przeczytać także