Mistrzostwa Niemiec w Touringu (DTM) straci jednego ze swoich dwóch głównych producentów pod koniec sezonu 2020. Audi faktycznie ogłosiło wycofanie się z zawodów w ten poniedziałek, 27 kwietnia, pod koniec dnia.
Według Markusa Duesmanna, dyrektora ds. doradztwa w zakresie zarządzania w Audi AG, firma tak zrobi ponownie skoncentrować się na zawodach elektrycznych jak Formuła E. „To bardzo atrakcyjna platforma. Pracujemy także nad innymi innowacyjnymi formatami sportów motorowych na przyszłość. »
„Mamy nadzieję, że ta trudna sytuacja wkrótce się poprawi i że w tym roku nadal będziemy mieli okazję uczestniczyć w niektórych rundach DTM, uzupełnia Hans-Joachim Rothenpieler, członek zarządu Audi.
Kibice zasługują (te rasy) i ITR także (organizator DTM), podobnie jak nasze zespoły, zespoły i partnerzy, którzy mają teraz wystarczająco dużo czasu, aby zmienić swoją pozycję na okres po roku 2020. Sporty motorowe są i zawsze będą ważną częścią DNA Audi.”
Stwierdzenie, że zatrzymanie się Audi w DTM jest zaskoczeniem, byłoby kłamstwem. Rzeczywiście, nasz specjalny korespondent podczas wyścigu DTM Super GT Dream Race powiedział w Nie 2244 propozycja Audi Sport, odrzucona, do zapewnić jeden silnik w celu obniżenia kosztów.
„Zaproponowaliśmy wspólny silnik, Następnie ogłosił dyrektor Audi Sport Dieter Gass. DTM opiera się na współużytkowaniu standardowych elementów. Ale najdroższa część (silnik. wyd.) jest nadal opracowywana w swoim własnym kącie przez każdą osobę. Jeśli chcemy znacznie obniżyć koszty, jest to kolejny – i jedyny możliwy – krok. » Zapytany o ten temat dyrektor BMW Motorsport Jens Marquardt odpowiedział: „Byłaby wtedy tylko sylwetka samochodów, która odróżniałaby jednego producenta od drugiego? Nie, wydaje mi się to skomplikowane. »
Marka z Pierścieniami w ciągu 23 lat swojej obecności odcisnęła swoje piętno na DTM. Samochodami ze plakietką Audi zdobyto aż 11 tytułów kierowców. Przygoda rozpoczęła się w 1990 roku od referencji Hansa-Joachima Stucka, a rok później zastąpił go młody Frank Biela z imponującym silnikiem V8 Quattro.
Po przerwie w drugiej połowie lat 1990. spowodowanej gwałtownie rosnącymi kosztami, w 2000 r. DTM odrodziło się przy prywatnej obecności Audi. Struktura Abt Sportsline zajmowała się rozwojem i wprowadzeniem na rynek Abt-Audi TT-R od 2000 do 2003 roku, na pokładzie którego Laurent Aïello został jedynym francuskim mistrzem DTM w 2002 roku.
Potem pojawiło się Audi A4, które jednocześnie było oficjalnie obecne w 2004 roku. Wysiłki od początku opłaciły się wraz z pojawieniem się Mattiasa Ekströma (tytuły w latach 2004 i 2007), a następnie dubletu Timo Scheidera w latach 2008 i 2009.
Po ostatecznej koronacji w 2011 roku dla Martina Tomczyka, A4 ustąpiło miejsca coupe RS5, synonimem laurów w 2013 roku (Mike Rockenfeller), w 2017 roku, a następnie w 2019 roku z René Rastem, tym razem w wersji z silnikiem turbo zamiast V8 .
Miniony sezon był także recitalem dla niemieckiej marki z największą przewagą mistrza nad wicemistrzem w całej historii DTM (72 punkty), ale także tytułami Zespołu i Producenta.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)