Naładuj swój samochód w 5 minut za pomocą prostego kabla?

Ford przedstawia współpracę z amerykańskim uniwersytetem w celu opracowania chłodzonego elektrycznego kabla do ładowania, umożliwiającego znaczne zwiększenie jego natężenia prądu. Wynik, pełne doładowanie ogłoszone w ciągu zaledwie 5 minut. Informacje czy intoks?

opublikowany 25/11/2021 à 16:30

Nicolasa Valeano

0 Zobacz komentarze)

Naładuj swój samochód w 5 minut za pomocą prostego kabla?

Kable do ładowania chłodzone cieczą nie są same w sobie nowością, ponieważ Tesla złożyła w tym zakresie patenty na swoją Supercharger V3. Ale bez obiecywania cudów w zakresie prędkości ładowania, podczas gdy Ford mówi o pomnożeniu prędkości przez 4,6, czyli 5 minut na pełne naładowanie, czyli czas pełnego zbiornika benzyny! Technologia – oczekująca na opatentowanie – którą promuje producent Dearborn, jest opracowywana przez specjalistyczne laboratorium publiczne na Uniwersytecie Purdue (Indiana), pod kierunkiem profesora Mudawara, który od 37 lat zajmuje się zagadnieniami chłodzenia elektroniki. Zamiast stosowania cieczy, która będzie schładzana przed powrotem w celu zapewnienia zarządzania cieplnego kabla, zastosowano tutaj zasadę odparowania określonej cieczy (HFE-7100) w celu odprowadzenia ciepła z kabla, z zadaną wydajnością 10-krotną wyższy.

Dzięki temu kabel mógł zachować rozsądną średnicę (a co za tym idzie wagę), umożliwiając kierowcom obsługę go bez obaw, nawet jeśli obudowa zewnętrzna zawierająca układ chłodzenia miała w testach średnicę większą niż 23 cm. Kabel ten może wytrzymać znacznie wyższe natężenie prądu wynoszące 2400 A zamiast 520 A w przypadku najpotężniejszych rozwiązań prądowych. „ Im wyższy prąd, tym większa ilość ciepła, którą należy usunąć, aby kabel działał „, wspomina Michael Degner, starszy menedżer techniczny Ford Research and Advanced Engineering. Z pewnością. Rodzi to jednak wiele pytań, bo zakładając, że tym kablem można tak szybko przetransportować taką ilość prądu, jaki akumulator byłby w stanie tak szybko przyjąć doładowanie? I zakładając, że jest to możliwe, jaka byłaby żywotność takiej baterii? Tymczasem od lat wielu producentów, producentów sprzętu i dostawców energii pracuje nad nowymi typami akumulatorów ze stałym elektrolitem, które jednocześnie muszą znacznie skrócić czas ich ładowania. Sprawa do naśladowania.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz