Są takie, które na zawsze zapadły w serca entuzjastów. Niezależnie od tego, czy jest to wytrzymałość, czy rallyesporty motorowe wyprodukowały samochody, które naznaczyły swoją epokę. Lancia Delta Integrale Group A to jedna z tych ponadczasowych ikon i to właśnie przy okazji testu, na który z niecierpliwością czekałeś, postanowiliśmy złożyć jej hołd na tych stronach.
Zacznijmy od przewinięcia historii, zanim poznamy ją bardziej szczegółowo. Kiedy FIA podjęła decyzję o nagłym zakończeniu przepisów Grupy B pod koniec sezonu 1986 (w związku z wypadkami, które kosztowały życie Attilio Bettegę podczas Tour de Corse w 1985 r. i Henriego Toivonena podczas Tour de Corse w 1986 r.), grupa A zostają wrzuceni na szczyt globalnej piramidy. Mając bazę pochodzącą z modelu seryjnego produkowanego w ilości co najmniej 2 sztuk rocznie, musimy teraz zrezygnować z rurowego podwozia, zawieszeń o długim skoku i ponadwymiarowych kół, a przede wszystkim zadowolić się zmniejszonym poziomem mocy z 500 do 600 koni.
Ten artykuł jest przeznaczony wyłącznie dla subskrybentów.
Pozostało Ci 90% do odkrycia.
Już subskrybujesz?
Zaloguj się
- Nieograniczone przedmioty premium
- Magazyn cyfrowy od 20:XNUMX w każdy poniedziałek
- Wszystkie numery AUTOhebdo dostępne od 2012 roku
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)