Test – Lancia Delta Integrale Gr.A Evoluzione

Stworzony w 1982 roku przez FIA w celu zastąpienia Grupy 2, regulamin Gr. A stał się wiodącą kategorią samochodów rajdowych po zniknięciu potwornej Grupy B. Ta nowa era dała początek największej liczbie tytułów w całej historii Mistrzostwa Świata.

opublikowany 03/06/2023 à 18:00

Frederica Rouviera

0 Zobacz komentarze)

Test – Lancia Delta Integrale Gr.A Evoluzione

Lancia Delta Integrale Gr.A Evoluzione © Martin Mouries

Są takie, które na zawsze zapadły w serca entuzjastów. Niezależnie od tego, czy jest to wytrzymałość, czy rallyesporty motorowe wyprodukowały samochody, które naznaczyły swoją epokę. Lancia Delta Integrale Group A to jedna z tych ponadczasowych ikon i to właśnie przy okazji testu, na który z niecierpliwością czekałeś, postanowiliśmy złożyć jej hołd na tych stronach.

Zacznijmy od przewinięcia historii, zanim poznamy ją bardziej szczegółowo. Kiedy FIA podjęła decyzję o nagłym zakończeniu przepisów Grupy B pod koniec sezonu 1986 (w związku z wypadkami, które kosztowały życie Attilio Bettegę podczas Tour de Corse w 1985 r. i Henriego Toivonena podczas Tour de Corse w 1986 r.), grupa A zostają wrzuceni na szczyt globalnej piramidy. Mając bazę pochodzącą z modelu seryjnego produkowanego w ilości co najmniej 2 sztuk rocznie, musimy teraz zrezygnować z rurowego podwozia, zawieszeń o długim skoku i ponadwymiarowych kół, a przede wszystkim zadowolić się zmniejszonym poziomem mocy z 500 do 600 koni.

Ten artykuł jest przeznaczony wyłącznie dla subskrybentów.

Pozostało Ci 90% do odkrycia.



Już subskrybujesz?
Zaloguj się


  • Nieograniczone przedmioty premium
  • Magazyn cyfrowy od 20:XNUMX w każdy poniedziałek
  • Wszystkie numery AUTOhebdo dostępne od 2012 roku
COUV-2433

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz