Balas zaskakuje Dayrauta i Prosta

Choć spodziewaliśmy się starcia między Prostem, Dayrautem, Panisem, a nawet Lagorce, to Bertrand Balas zwyciężył w eliminacjach pierwszego wyścigu w Val Thorens. Opowiada nam o swoich pierwszych wrażeniach.

opublikowany 04/12/2010 à 18:42

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Balas zaskakuje Dayrauta i Prosta

Bertrand Balas, spodziewaliśmy się innych pilotów, np Alain Prost czy Jeana-Philippe’a Dayrauta. I to Ty zaskakujesz wszystkich zdobywając pierwsze miejsce w eliminacjach. Czy jesteś zaskoczony swoim występem?
Quand je prends le départ d?une course, c?est de faire le maximum, donc gagner. Avec l?équipe Saintéloc et mon partenaire, Eurodatacar, nous avons tout fait pour optimiser la voiture et bien gérer les pneus. C?est vraiment de bon augure. Démarrer une saison comme ça pour une équipe privée, c?est fantastique. Nous avons le soutien du groupement des concessionnaires Toyota mais les moyens restent limités. Pour le moment, nous n?avons pas bouclé notre budget pour toute la saison donc ça peut être un appel du pied à d?éventuels annonceurs qui voudraient nous soutenir. Car ça va être une belle saison ! Le plateau est très, très relevé. Il y a d?anciens pilotes de F1 którzy są teraz ekspertami w dziedzinie lodów. Dlatego jestem bardzo zadowolony z tego dobrego startu. To dowód, że lody trzymają!

Większość punktów zdobywa się w rundach kwalifikacyjnych. Zebraliście 60, a do finału pozostało tylko 20. To wyścig, podczas którego musisz się upewnić?
W finale trzeba przede wszystkim uważać, aby nie dać się złapać w kolizję. Najważniejsze, że auto dojechało do końca. Poza finałem, zwycięstwo w rundach kwalifikacyjnych jest wielką nagrodą dla zespołu.

Jak się czułeś podczas pierwszego dnia zawodów?
Zacząłem bardzo pilnie, blisko lin. W pierwszej rundzie drugi raz byłem za Jean-Philippe Dayrautem, ale straciłem dużo czasu na pierwszym okrążeniu (czas w czterech okrążeniach), ponieważ moje opony nie były przebite. Dlatego podczas drugiej rundy wiedziałem, że opony się popsuły i od samego początku muszę dać z siebie wszystko. Starałem się też nie robić za dużo, bo jak się chce być za bardzo zachłannym, to można szybko popełnić błąd. Moje cztery okrążenia były bardzo równe i dojechałem na 53 tysięczne przed Alainem Prostem. Przykro mi z powodu Alaina, ale w zeszłym roku trzykrotnie zająłem drugie miejsce z niewielką przewagą. Naprawdę potrzebujesz pierwszego i drugiego!

Czy myślisz, że jeśli uda ci się rozegrać cały sezon, możesz być kandydatem do tytułu?
Zobaczymy krok po kroku. To mistrzostwa, które składają się z trzynastu wyścigów, więc żeby dobrze sobie radzić, trzeba regularnie stawać na podium. Wiedząc, że zwycięstwa skutkują zdobyciem balastu na kolejny wyścig i że mam już naturalny handicap wagowy wynoszący 20 lub 30 kg w porównaniu do innych kierowców, ponieważ jestem dość ciężki, może to stać się bardzo trudne.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz