Carpooling T. Kristensen: „Przyszłość wyścigów wytrzymałościowych pozostawia mnie w marzeniach”

Duńczyk osiągnął status żywej legendy, mając za sobą wspaniałą karierę, poza latami spędzonymi w wyścigach długodystansowych, które uczyniły go najbardziej zwycięskim człowiekiem w Le Mans. Opowiada nam o tym podczas spotkania na padoku Sarthe.

opublikowany 28/08/2021 à 09:00

Fabiena Gerarda

0 Zobacz komentarze)

Carpooling T. Kristensen: „Przyszłość wyścigów wytrzymałościowych pozostawia mnie w marzeniach”

Tom Kristensen pozuje z Audi RS e-Tron GT na torze Bugatti w Le Mans © DPPI / J. Delfosse

Dlaczego e-tron GT mnie nie dziwi?

Teraz, kiedy jestem już na emeryturze, przyjemność z jazdy czerpię za kierownicą samochodów, z których korzystam na co dzień. To hołd dla wszystkich wspaniałych samochodów, którymi jeździłem w mojej karierze. Ja też jestem bardzo wyczulony na elektromobilność, posiadam Audi RS e-Tron GT, jest to idealne auto rodzinne. Nadal mam kilka perełek w garażu. Mogłem pojechać moim vanem Volkswagenem T1 z 1967 r., myślę, że dotarcie tutaj zajęłoby mi trochę za dużo czasu. Niedawno powiększyłem rodzinę na czterech kołach kupując a Porsche przygotowane przez Kalmar. To jest 7-97. Podstawą jest 911 typu 964 przerobione przy użyciu aktualnej technologii. Muszę przyznać, że ten konkretny model to prawdziwe dzieło sztuki. To prześliczne auto, inspirowane modelami Singera, dostarcza mnóstwo przyjemności z jazdy.

Jeśli mówisz, że jesteś wrażliwy na nowe technologie, czy nie tęsknisz za starym, dobrym dźwiękiem silnika benzynowego?

Zdaję sobie sprawę, że moja przeszłość jako kierowcy wyścigowego wymaga ode mnie bycia na bieżąco z nowościami. Czuję się niemal zobowiązany do przyjęcia nowych form transportu i technologii. W naszych genach jako pilotów mamy zawsze ciekawość i otwartość na nowości. Właściwie to ciągłe powtarzanie, to tak jak wtedy, gdy przeszliśmy z silnika V12 na silnik turbo, a później ścigaliśmy się TDI (Audi ścigało się Wytrzymałość z technologią diesla od 2008 do 2015 roku. Przyp. red.). Zapytano nas: „Jak możesz prowadzić ten samochód, tak, jest mocny, ale nie słychać hałasu ani dźwięku? » Ale tak naprawdę dzięki udoskonaleniu ta technologia stała się bardzo wydajna i zaparła nam dech w piersiach! W tej chwili zmierzamy w stronę hybrydy i elektromobilności.

Fabiena Gerarda

Szwajcarski nóż do sportów motorowych. Lubię rozmawiać o dyscyplinach cieni, które zasługują na wyświetlenie na światło dzienne. Specjalista od samochodów turystycznych (Supercars, DTM, TCR World Tour, BTCC)

Ten artykuł jest przeznaczony wyłącznie dla subskrybentów.

Pozostało Ci 90% do odkrycia.



Już subskrybujesz?
Zaloguj się


  • Nieograniczone przedmioty premium
  • Magazyn cyfrowy od 20:XNUMX w każdy poniedziałek
  • Wszystkie numery AUTOhebdo dostępne od 2012 roku
COUV-2433

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz