Na inaugurację sezonu wydarzeń organizowanych przez Peter Auto trzeba było poczekać do 24 lipca. Ale warto było czekać! Wyścigi Dix Mille Tours, odbywające się na torze Paul-Ricard, witają crème de la crème GT, Proto i samochodów turystycznych z lat 2020–1950.
Jedną z atrakcji spotkania jest udział m.in Gérard Larrousse sur une Porsche 917 LH od 1970 roku w klasie Classic Wytrzymałość Wyścigi 1. Podwójny zwycięzca 24 godziny Le Mans (1973, 1974), sprawna noga i dobre oko w wieku 80 lat, osiągnęła 11 raz w prywatnych testach w towarzystwie brazylijskiego właściciela maszyny Massimo Pedrazziego.
Ten egzemplarz Porsche 917 przeszedł w 2017 roku kompletną renowację i został po raz pierwszy zaprezentowany publiczności na wystawie Rétromobile w lutym ubiegłego roku. Jest to zatem pierwsza wyprawa tego modelu na tor.
Po raz pierwszy w serii Peter Auto mile widziane są samochody jednomiejscowe. Puchar Érica Offenstadta, nazwany na cześć dawnej nadziei na prędkość na dwóch i czterech kołach, skupia Formuła 3 i Formuła Junior z lat 1960. Pole to, zarządzane przez Brytyjczyków, czasami dołącza do spotkań Peter Auto.
Kwalifikacje odbyły się w piątek. Miłośnicy prestiżu zauważą, że Jaguar Type E 3.8L Lightweight z rodziny Halusa (Lukas i Niklas) zajął pole position o dwie dziesiąte przed Dirkiem i Leonem Ebelingami (Bizzarrini 5300 GT).
Spośród 350 samochodów obecnych w Var jednym z najbardziej charakterystycznych jest Ferrari 333 sp. Prototyp, cały ubrany na żółto, wyposażony jest w silnik V12 z legendarnego Ferrari 641 z 1990 roku. F1 rozwijający około 650 koni mechanicznych.
Jego czasy były równie niezwykłe, jak jego dźwięk po zdobyciu tyczki w Endurance Racing Legends w rękach Raymonda Naraca, przed piekielną bestią, Bentleyem Speed 8 z 2003 roku prowadzonym przez Shauna Lynna, ojca Alexa Lynna.
W grupie C Toyota 92CV co podkreśliliśmy w numerze 2271 AUTOtygodniowoprowadzony przez Érica Hélary’ego przejechał cztery krótkie okrążenia, po czym pozostał zablokowany na stojaku z powodu awarii mechanicznej. Pierre Fillon, prezes Automobile Club de l’Ouest (ACO), miał jeszcze mniej szczęścia: silnik Chevrona B19 zgasł w alei serwisowej!
Dziesięć Tysięcy Wież jest otwarte dla publiczności w ten weekend. Dozwolony jest wyłącznie dostęp do trybuny ostatniego zakrętu (bezpłatny). Padoki niestety pozostają zamknięte dla widzów ze względu na środki przeciwko Covid-19.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)