Sezon 2020 Peter Auto rozpoczął się w Dix Mille Tours

Pierwsze historyczne wydarzenie roku 2020 zorganizowane w Peter Auto odbędzie się w Paul-Ricard w ramach Dix Mille Tours. Pomimo globalnego kontekstu pola startowe są bardzo zapełnione i nie brakuje headlinerów. 

opublikowany 25/07/2020 à 07:56

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Sezon 2020 Peter Auto rozpoczął się w Dix Mille Tours

Na inaugurację sezonu wydarzeń organizowanych przez Peter Auto trzeba było poczekać do 24 lipca. Ale warto było czekać! Wyścigi Dix Mille Tours, odbywające się na torze Paul-Ricard, witają crème de la crème GT, Proto i samochodów turystycznych z lat 2020–1950.

Jedną z atrakcji spotkania jest udział m.in Gérard Larrousse sur une Porsche 917 LH od 1970 roku w klasie Classic Wytrzymałość Wyścigi 1. Podwójny zwycięzca 24 godziny Le Mans (1973, 1974), sprawna noga i dobre oko w wieku 80 lat, osiągnęła 11 raz w prywatnych testach w towarzystwie brazylijskiego właściciela maszyny Massimo Pedrazziego. 

 

 

Ten egzemplarz Porsche 917 przeszedł w 2017 roku kompletną renowację i został po raz pierwszy zaprezentowany publiczności na wystawie Rétromobile w lutym ubiegłego roku. Jest to zatem pierwsza wyprawa tego modelu na tor. 

Po raz pierwszy w serii Peter Auto mile widziane są samochody jednomiejscowe. Puchar Érica Offenstadta, nazwany na cześć dawnej nadziei na prędkość na dwóch i czterech kołach, skupia Formuła 3 i Formuła Junior z lat 1960. Pole to, zarządzane przez Brytyjczyków, czasami dołącza do spotkań Peter Auto.

Kwalifikacje odbyły się w piątek. Miłośnicy prestiżu zauważą, że Jaguar Type E 3.8L Lightweight z rodziny Halusa (Lukas i Niklas) zajął pole position o dwie dziesiąte przed Dirkiem i Leonem Ebelingami (Bizzarrini 5300 GT).

Spośród 350 samochodów obecnych w Var jednym z najbardziej charakterystycznych jest Ferrari 333 sp. Prototyp, cały ubrany na żółto, wyposażony jest w silnik V12 z legendarnego Ferrari 641 z 1990 roku. F1 rozwijający około 650 koni mechanicznych. 

Jego czasy były równie niezwykłe, jak jego dźwięk po zdobyciu tyczki w Endurance Racing Legends w rękach Raymonda Naraca, przed piekielną bestią, Bentleyem Speed ​​8 z 2003 roku prowadzonym przez Shauna Lynna, ojca Alexa Lynna.

W grupie C Toyota 92CV co podkreśliliśmy w numerze 2271 AUTOtygodniowoprowadzony przez Érica Hélary’ego przejechał cztery krótkie okrążenia, po czym pozostał zablokowany na stojaku z powodu awarii mechanicznej. Pierre Fillon, prezes Automobile Club de l’Ouest (ACO), miał jeszcze mniej szczęścia: silnik Chevrona B19 zgasł w alei serwisowej! 

Dziesięć Tysięcy Wież jest otwarte dla publiczności w ten weekend. Dozwolony jest wyłącznie dostęp do trybuny ostatniego zakrętu (bezpłatny). Padoki niestety pozostają zamknięte dla widzów ze względu na środki przeciwko Covid-19.

>>Czas na żywo<

>>Wyniki<

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz