Dakar Classic, „ukłon w stronę historii Paryż-Dakar”

David Castera, szef Dakaru, chce ponownie nawiązać do legendarnej przeszłości rajdu, wprowadzając test regularności zarezerwowany dla zabytkowych samochodów osobowych i ciężarowych w latach 1979–2000. 

opublikowany 01/07/2020 à 15:27

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Dakar Classic, „ukłon w stronę historii Paryż-Dakar”

Zapach vintage będzie rozprzestrzeniał się wśród bractwa Dakar wraz z konkursem Classic druga edycja w Arabii Saudyjskiej (3-15 stycznia 2021). Rozgrywany w formie testu na regularność z trasą łatwiejszą niż tzw rallye- „normalny” rajd, będzie zarezerwowany dla samochodów osobowych i ciężarowych widzianych w Afryce w latach 1979–2000. David Castera, szef imprezy w ramach Amaury Sport Organisation (ASO), musiał być mistrzem w tym kawałku rok, zanim to się stało. , ale przede wszystkim przekonał go entuzjazm wywołany wizytą Jacky'ego Ickxa i Huberta Auriola poprzedniej zimy.

 

 

„To są nazwiska, które wciąż mówią. Widziałem to w oczach ludzi. To dzięki tym dziwakom Dakar eksplodował w latach 1980. po Thierrym Sabinie i dzisiaj możemy przeżyć Dakar. To ukłon w stronę historii Paryż-Dakar. Nie wolno nam zapominać, skąd pochodzimy. »

Oczekiwania dotyczące listy pojazdów gotowych do podróży zostały już przekroczone. „Jesteśmy zaskoczeni, otrzymujemy wiele telefonów, a nawet więcej niż w sprawie współczesnego Dakaru! Myślę, że bez problemu będziemy mieli około trzydziestu samochodów. On parle déjà de Porsche, Citroën ZX et de Volkswagen Iltis vainqueur en 1980, co wygląda jak nic (SiC), ale na tym polega magia Dakaru. Połączenie przeszłości i teraźniejszości będzie świetne. »

Dlatego biwak powinien być urozmaicony, nawet jeśli koszty utrzymania pojazdów zabytkowych znacznie się różnią od rustykalnych pojazdów 4x4 z wczesnych lat po groźne prototypy z lat 1990. XX wieku. 4×4 Renault będzie kosztować mniej niż ZX. Przyglądam się temu, co znajdziemy na rynku wtórnym, poprzez publikacje na portalach społecznościowych. To jest rynek, który zaczyna się uaktywniać. "

Les anciennes seront chouchoutées à travers un parcours de régularité dédié, plus facile que la route réservée aux Mini et autres Toyota. „Będziemy mieli wiele napędów na dwa koła, które nie będą miały takich samych możliwości przejazdu jak pojazdy 4x4. Nie do pomyślenia jest rzucanie ich przed 50-metrowe liny wydmowe. Co więcej, Paryż-Dakar z lat 1980. nie miał nic wspólnego z obecnym formatem. Było łatwiej, z mniejszą liczbą wydm. Zachowamy trochę nawigacji i trochę odwagi, ale regularność i przyjemność będą słowami-kluczami Klasyki. " 

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz