Projekt Bahrain Raid Xtreme uruchomiony przez Prodrive na Dakar 2021

Angielska struktura Prodrive oficjalnie zaprezentowała zespół, który wystartuje w Dakarze 2021 pod nazwą Bahrain Raid Xtreme. 

opublikowany 15/06/2020 à 15:03

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Projekt Bahrain Raid Xtreme uruchomiony przez Prodrive na Dakar 2021

Ogłoszony w lutym ubiegłego roku projekt zrealizowany w Prodrive na Dakar 2021 zrobił nowy krok w poniedziałek, 15 czerwca. Firma znana z zaangażowania w WRC z Subaru w latach 1990. i 2000., a następnie zespołem Aston Martin Wyścigi w Wytrzymałość (LM P1 i GTE), zajmuje się rallye-raid z pomocą Królestwa Bahrajnu.

 

Zespół zostanie nazwany Bahrajn Raid Xtreme (BRX) dla bliskich przyjaciół) i zgłosi egzemplarz w najwyższej kategorii, czyli T1. Pojazd o długości 4,5 metra zostanie wyposażony m.in Silnik benzynowy V6 o pojemności 3.5 litra i podwójnym turbodoładowaniu i napęd na cztery koła. Oczekuje się, że rozwinięta moc będzie ok 400 koni mechanicznych przy masie 1 kg i moment obrotowy 700 Nm. Ta karta techniczna ma na celu konkurowanie z Toyota Hilux 4×4 z benzyną V8. 

„Rajd Dakar to jedno z największych wyzwań w sportach motorowych, którego Prodrive chciał się podjąć od dawna. mówi szef zespołu David Richardsi czekaliśmy na odpowiednią okazję. Pomysł wyszedł od JKW księcia Salmana, który chciał założyć drużynę dla Bahrajnu. To były narodziny BRX.

 


Nasz zespół projektowy pracował nad samochodem przez ponad dziewięć miesięcy. Oceniliśmy już silnik na naszej tymczasowej hamowni w Banbury, a w naszym warsztacie trwa montaż pierwszego podwozia. Utworzenie nowego zespołu jest niezwykle ekscytujące dla wszystkich zaangażowanych i naprawdę wierzymy, że stworzyliśmy zespół i samochód, które idealnie nadają się do pokonania pustyni Dakar. »

Na schemacie organizacyjnym BRX odnajdujemy historyczne osobowości domu Prodrive. Dlatego David Richards, ale także Paweł Howarth jako szef zespołu i Davida Lapwortha w części technicznej. 

Paul Doe z Renault Za część projektową zajmą się Megane R.S. RX i Mini Countryman WRC. Doświadczenie w rallycross będzie również kluczowe dla Dakaru, o czym świadczy obecność Arthura Shawa (twórcy silnika Megane R.S. RX), który będzie kierował rozwojem silników, oraz Richarda Thompsona (wcześniej członka zespołu GCK w World RX) jako głównego inżyniera. Nie znamy jednak jeszcze tożsamości pilota i jego nawigatora. Zakłady są otwarte! 

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz