Matra, Grupa B, Kit-car: wyniki wyprzedaży La Parisienne

Z jakich wartości czerpią samochody konkursowe podkreślone przez Artcurial? Odpowiedź osiąga nowy poziom!

opublikowany 06/02/2021 à 15:56

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Matra, Grupa B, Kit-car: wyniki wyprzedaży La Parisienne

Młotek Maître Hervé Poulaina spadł na wyprzedaży La Parisienne zorganizowanej przez Artcurial w ten piątek, 5 lutego w Paryżu. Wyprzedaż wydarzeń obejmująca kilka pamiątek z historii sportów motorowych zaowocowała wysokimi cenami zakupu, szczególnie Matra MS 670.

 

 

Francuski prototyp, zwycięzca 24 godziny Le Mans 1972 z Grahamem Hillem i Henrim Pescarolo został wyceniony na 4–7 milionów euro. Ostatecznie sprzedano go za 5 mln euro, co po doliczeniu kosztów sięga 6,7 ​​mln euro. Jego właściciel jest oczywiście na razie nieznany, ale możemy się założyć, że francuska publiczność będzie mogła podziwiać ten sztandarowy okręt francuskiego przemysłu, zachowany wcześniej w Muzeum Matra w Romorantin (Loir-et-Cher).

Kolejna prestiżowa partia, siedem pojazdów Grupy B sprzedanych przez Manoir de l’Automobile de Lohéac (Ille-et-Vilaine). Audi Quattro S1, jedno z ostatnich wyprodukowanych przez niemiecką firmę w ramach Race of Champions w 1989 roku w Monthléry, zostało sprzedane za kwotę wyższą niż jego wycena (maks. 1,3 mln euro) na 1,725 ​​mln euro.

Zwycięzca Tour de Corse w 1986 r. wraz z Bruno Sabym i Jean-François Faucille, Peugeot 205 T16 Evolution 2 wymieniono na 820 000 euro. Francuski kierowca był także reprezentowany przez swoją Lancię Delta S4 w Mistrzostwach Francji rallycross z 1988 r. sprzedany za 680 000 euro.

 

 

„Okazje” (biorąc pod uwagę wszystkie okoliczności) można było znaleźć na boku Forda RS200, posiadacza najlepszego wyniku producenta podczas jego krótkiego wypadu do grupy B (3. Rajd samochodowy Szwecji 1986 z Kalle Grundelem-Benym Melanderem), sprzedany za 320 000 euro Wreszcie MG Metro 6R4 Didiera Auriola i Bernarda Occelli, zwycięzcy Rajdowych Mistrzostw Francji w 1986 r., został sprzedany za 240 000 euro.

Na koniec zauważamy, że wśród inwestycji o dobrej wartości zaczynają pojawiać się samochody typu kit z lat 1990. Tam Renault Clio Maxi przeszło w ręce Jeana Ragnottiego (z Gillesem Thimonierem po prawej stronie) w 1995 roku i osiągnęło kwotę 157 000 euro! Jego starsza siostra, R5 Turbo z Grupy B, byłaCarlos Sainz, pozostaje znacznie droższy: 560 000 euro.

 

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz