E-WRX będzie dobrze konkurował ze zwykłym podwoziem

Rada Światowa FIA zatwierdziła przejście World RX na elektryczny w 2020 roku na wspólnej platformie.

opublikowany 07/06/2018 à 13:02

Dupuis

0 Zobacz komentarze)

E-WRX będzie dobrze konkurował ze zwykłym podwoziem

Rada Światowa FIA potwierdziła przejście World RX na elektryczny od 2020 roku. Jak wskazaliśmy Państwu w AUTOtygodniowosamochody będą oparte na wspólnym podwoziu typu Silhouette. Podwozie to zostanie zaprojektowane przez firmę Oreca, jedynego dostawcę działającego do 2023 roku.

Mocowania napędu na cztery koła będą napędzane dwoma silnikami elektrycznymi (przednia i tylna oś), a także będą miały wspólny akumulator o mocy 500 kW zaprojektowany przez Williams, jedyny dostawca, który również ma kontrakt na cztery sezony.

Federacja wyjaśniła, że ​​wpływ na regulacje dotyczące transmisji miały te stosowane w Formuła e ale te ograniczenia zostaną zastosowane w celu ograniczenia kosztów i rozwoju.

Konstrukcje prywatne będą mogły homologować własne samochody pod warunkiem, że będą korzystały ze wspólnego podwozia i akumulatora oraz że konstrukcja nadwozia będzie odpowiadać modelowi zatwierdzonemu przez FIA.

Z drugiej strony przepisy sportowe nie ulegną zmianie, nawet jeśli rozważona zostanie możliwość organizowania większej liczby wyścigów po rundach kwalifikacyjnych. Każde spotkanie będzie zawsze obejmować cztery rundy kwalifikacyjne, dwa półfinały i finał, w sezonie obejmującym od 12 do 14 wydarzeń.

Oprócz Mistrzostw Kierowców, FIA utworzy Mistrzostwa Producentów, które zastąpią obecnie obowiązujące Mistrzostwa Zespołów. Klasyfikacja ta zostanie ustalona na podstawie czterech najlepszych wyników uzyskanych dla każdego producenta w każdym wydarzeniu. E-WRX nadal będzie oferować prywatnym graczom trofeum zespołowe.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz