Plan naprawczy Peugeota WRX

Jean-Marc Finot wyjaśnia strategię Peugeota na nadchodzące lata w światowym rallycrossie: zwiększony budżet, wzmocniona konstrukcja i perspektywa pojazdów elektrycznych.
 

opublikowany 13/10/2017 à 16:51

Bernard

0 Zobacz komentarze)

Plan naprawczy Peugeota WRX

W ekskluzywnym wywiadzie, który oferujemy Państwu w numerze 2135 AUTOtygodniowy, obecnie dostępny w wersja cyfrowa na wszystkich platformach i w kioskach Jean-Marc Finot, dyrektor PSA Motorsport (podmiot skupiający działalność sportową Peugeot i Citroën) wspomina gorące problemy marki lwa w nadchodzących latach: lrezygnacja z Dakaru poza 2018 rokiem, koniec toru Wytrzymałość et wzmocnienie zaangażowania w mistrzostwa świata w rallycrossie.

W odniesieniu do tego ostatniego przypadku Jean-Marc Finot wyjaśnił kontynuację programu w World RX. Spektakularna i modna dyscyplina, bliższa młodszemu pokoleniu niż inne zawody. „WRX to rozwijające się, bardzo dynamiczne, młode mistrzostwa. We wrześniu ubiegłego roku w Lohéac mogliśmy poczuć wspaniałą atmosferę, entuzjazm i bliskość publiczności do tego stopnia, że ​​pojawiło się wiele zielonych wskaźników umożliwiających dalszy postęp w tej dyscyplinie. Zwłaszcza, że ​​nasz super wewnętrzny kierowca, Sébastien Loeb, jest częścią przygody, dla jego największej przyjemności i dla nas. »

Dziewięciokrotny mistrz świata WRC (4. miejsce w klasyfikacji generalnej na jedną rundę przed końcem) zwrócił się do francuskiego producenta o gwarancję w obliczu wzrostu kosztów wywołanego pojawieniem się Volkswagena i jego dominującego Polo. „Z pewnością zainwestujemy więcej w WRX, ale pozostaniemy rozsądni”, zapewnia Jean-Marc Finot. „Kursor przesunie się wraz z lepszym zarządzaniem częścią operacyjną przez Peugeot Sport, a my wkroczymy na wyższy poziom, aby poprawić konkurencyjność modelu 208 (brak zwycięstwa w tym sezonie pomimo ewolucji samochodu). " Od strony technicznej baza pozostanie „modernizowany samochód typu R5”.

Zaangażowanie Peugeota, prowadzonego od 2014 roku przez strukturę Hansena, mogłoby nawet nastąpić w innym zespole. „Żadna decyzja nie została podjęta. Zmiana zespołu nie jest koniecznie pożądana, ale nadal możliwa. » W każdym razie 208 na tym skorzysta „siły dotychczas przydzielone do programu Dakar”.

Również Jean-Marc Finot pokłada wiele nadziei w możliwej przyszłej kategorii pojazdów elektrycznych rallycross. Projekt ten mógłby zgromadzić marki już zaangażowane w technologię elektryczną, w szczególności w Formuła e. „Istnieje perspektywa pojawienia się elektryfikacji, która bezpośrednio skorzysta na napływie producentów do Formuły e. W ciągu dwóch lat w Formule E będzie około dziesięciu producentów i najwyraźniej nie będzie dziesięciu miejsc na podium, które by ich zadowoliły. Dlatego myślę, że niektórzy odwrócą się od tego i spojrzą na inne formuły, takie jak E-WRX… jeśli te mistrzostwa zostaną potwierdzone., niuansuje.

Obejrzyj cały wywiad z Jeanem-Markiem Finotem w numerze 2135 AUTOtygodniowo, dostępny już w wersja cyfrowa na wszystkich platformach i w kioskach.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz