Od 29 sierpnia do 11 września br. Peugeot sport oraz DKR z 2008 r powrócą do rywalizacji i zaatakują drogi Rajd Jedwabnego Szlaku w Chinach. Francuski zespół ciężko pracował nad swoim napędem na dwa koła i wersja 2015+ korzystająca z najnowszych ulepszeń opracowanych w zakresie zawieszenia, silnika, ale także masy pojazdu będzie w akcji.
„Naszym pierwszym celem jest dalszy rozwój samochodu wraz z naszymi załogami i wypróbowywanie nowych elementów w kontekście zawodów. Dodatkowo Chiny są dla nas niezwykle ważnym rynkiem. » – podkreśla Bruno Famin, dyrektor Peugeot Sport.
W tej długiej imprezie składającej się z 13 etapów i prawie 6500 kilometrów wystartują dwie załogi. Stéphane Peterhansel i Cyril Despres pojedzie DKR 2008 2015+, a Despresowi będzie towarzyszył jego nowy pilot Dawid Castera, przeniósł się z organizacji Dakaru do siedziby Peugeota.
„Nadal muszę się wiele nauczyć, jeśli chodzi o prowadzenie samochodu w Dakarze, a David będzie miał jeszcze więcej do nauczenia się, ale myślę, że dobrze jest uczyć się razem i pomagać sobie nawzajem. Dla nas ważny będzie wspólny rozwój jako załoga. Mam całkowitą wiarę w jego umiejętności.” komentuje Despres.
Tymczasem Carlos Sainz, który wyzdrowiał po kontuzji ścięgna Achillesa, będzie pracował nad wersją DKR 2016, która jest wciąż w fazie rozwoju.
Nasz wywiad z Bruno Faminem, dyrektorem Peugeot Sport, na temat postępów w realizacji projektu DKR 2008, znajdziecie Państwo także w numerze 2026 AUTOhebdo, już dostępnym w wersji cyfroweji jutro w kioskach.
Skomentuj ten artykuł! 0