Abu Dhabi Desert Challenge – Nowe życie Nassera Al-Attiyaha w obliczu Méviusa i Al-Rajhiego

Dwukrotny mistrz świata w rajdach rajdowych będzie rywalizował w drugiej rundzie sezonu z Édouardem Boulangerem jako nowym pilotem i nowym inżynierem, aby lepiej konkurować z Toyotami.

opublikowany 26/02/2024 à 11:24

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Abu Dhabi Desert Challenge – Nowe życie Nassera Al-Attiyaha w obliczu Méviusa i Al-Rajhiego

Al-Attiyah zmienia pilota na ADDC 2024. © DPPI / Bastien Roux

Prawie dwa miesiące po Dakarze 2024 Abu Dhabi Desert Challenge stanowi drugą rundę sezonu Mistrzostw Świata. rallye-napad (W2RC). Wydarzenie odbędzie się w dniach 26 lutego – 2 marca, a rozpocznie się w najbliższy poniedziałek, 26 lutego prologiem.

Na zakończenie kontroli 33e edycji Abu Dhabi Desert Challenge (ADDC) 91 pojazdów zostało dopuszczonych do jutrzejszego prologu. Do W41RC zgłoszonych jest 2 załóg, w tym 28 załóg Ultimate, Challenger i SSV w kategoriach FIA.

Spośród 15 zgłoszonych samochodów Ultimate, Prodrive Hunter T1+ Nassera Al-Attiyaha będzie niewątpliwie najbardziej szczegółowo analizowany. I nie bez powodu: pięciokrotny zwycięzca Dakaru i dwukrotny mistrz świata zmienił pilotów! Francuza Mathieu Baumela faktycznie zastąpił Édouard Boulanger.

Do tej zmiany nawigatora dochodzą inne wysiłki skupione na zespole Nasser Racing. Katarski kierowca wyraźnie widział, że jego napęd 4×4 nie jest wystarczająco mocny na Dakar 2024 (porzucenie) i od stycznia pracuje nad tym.

« Po Dakarze na moją prośbę wymieniliśmy 25% części samochodu na bardziej wytrzymałe, zwierza się Nasserowi Al-Attiyahowi. Zespół przebudował ten tutaj od zera, wszystko jest nowe dla Abu Zabi. Na moją prośbę ponownie mamy nowego inżyniera z Audi, Daniela Gratacosa.

W sobotę po raz pierwszy zrobiliśmy z Édouardem 60 kilometrów. Byłem zaskoczony jego występem i sposobem myślenia. Nie czuję się nie na miejscu. To jest także moja decyzja. Mamy szczęście, że udało nam się szybko poskładać wszystkie elementy układanki w jedną całość, z czego się cieszę. »

Jeśli w końcu będzie chciał dobrze rozpocząć swoją kampanię, Nasser Al-Attiyah będzie musiał stoczyć walkę ze zwycięzcą ADDC 2023, Yazeedem Al-Rajhi. Kierowca Overdrive Racing polega na swojej sile Toyota Hilux T1+ Evo bez problemu poradzi sobie z katarskim rywalem.

« Naszym celem jest atak i zwycięstwo. ADDC nie jest łatwym wyzwaniem, naszym zadaniem jest wykazać się inteligencją i poprowadzić czysty wyścig, aby zdobyć maksymalną liczbę punktów. Musimy jednak zachować ostrożność w przypadku kompresji, ponieważ na razie problem tylnego zawieszenia w naszym samochodzie nie został rozwiązany. (porzucenie w Dakarze po kilku wywrotkach. Przyp. red.) . Nadal mamy pracę do wykonania. Zespół musi wykonać te prace na Evo. »

Wreszcie trzecim złodziejem może być Guillaume de Mévius. Belg, który przyjechał także Toyotą Hilux T1+, jest prawdziwą rewelacją Dakaru 2024 (zwycięstwo etapowe i 2. miejsce w klasyfikacji generalnej) nie chce nakładać na siebie zbyt dużej presji. « Zrobiliśmy coś niesamowitego w Dakarze, ale wiem, że wciąż jestem młody w tej dyscyplinie, Wyjaśnia.

Musimy pozostać realistami, musimy budować nasze mistrzostwo, dlaczego nie walczyć o zwycięstwo, bo wciąż mamy sporo punktów. Nie chcę jednak wywierać na siebie presji. To mój pierwszy rok w Ultimate, nie muszę pokazywać, że umiem wygrywać wyścigi, ale raczej, że wiem, jak dojechać do końca mistrzostw. To jest mój cel i moja strategia.

Zwróć uwagę na Sebastiana Loeb nie uczestniczy w ADDC. Alzatczyk skupia się na rozwoju przyszłej Dacii Sandrider przed debiutem rumuńskiego samochodu 4×4 zaplanowanym na październikowy Rajd Maroka.

CZYTAJ TAKŻE > Stéphane Peterhansel zwierza się po odejściu Édouarda Boulangera w Nasser Al-Attiyah: „Powiedziałem mu, żeby się nie wahał”

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)