Sébastien Loeb na czele w Maroku, ale ostrożny: „Wszystko może się odwrócić z dnia na dzień”

Sébastien Loeb nie chce patrzeć na stan mistrzostw świata W2RC pomimo mocnego uderzenia na drugim etapie Rajdu Maroka 2022. Francuz niepokoi się także osiągami opon.

opublikowany 03/10/2022 à 18:23

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Sébastien Loeb na czele w Maroku, ale ostrożny: „Wszystko może się odwrócić z dnia na dzień”

Sébastien Loeb zrelaksowany podczas Rajdu Maroka 2022. © DPPI / Germain Hazard

Nie powinieneś denerwować Alzatczyka, zwłaszcza jeśli jest pilotem. Sebastiana Loeb (Bahrain Raid Xtreme) znakomicie zareagowali następnego dnia po trudnym etapie na trasie Rajd Maroka odrzucając wszystkich w najbliższy poniedziałek, 3 października, aby objąć prowadzenie w przedostatniej rundzie W2RC, Mistrzostwach Świata rallye-nalot.

„Rezultat jest doskonały, został dziewięciokrotnym mistrzem świata WRC po przybyciu na biwak Laâyoune na południu kraju. Nie mogliśmy mieć na tyle nadziei. Mieliśmy wspaniały odcinek specjalny. Dziś nie miałem zbyt wielu pytań, żeby sobie zadać, musiałem zaatakować. »

CZYTAJ TAKŻE > Rajd Maroka, etap 2: Dumna reakcja Sébastiena Loeba, nowego lidera!

Współpracujący z Belgiem Fabianem Lurquinem Sébastien Loeb pokonał swoich kolegów z drużyny BRX, Orlando Terranovę i Guerlaina Chicherita, z rozmachem (10'15'' i 18'08''). W klasyfikacji generalnej przewaga jest niemal zerowa (8'' na Terranovie i 4'20'' na Chichericie), ale jeśli chodzi o czyste wykonanie, Francuz jest o krok wyżej.

„Nawigacja Fabiana była bardzo dobra, potwierdza Sébastien Loeb. Niektórzy zawodnicy musieli stracić kilka piór w poszukiwaniu Way-pointów, nie było to łatwe. Musieliśmy kręcić przez trzy, cztery minuty, nie więcej. »

Jedynym minusem jest powtarzalność przebić, a przede wszystkim sposób w jaki powstają. Zwycięzca ostatniego Monte-Carlo był zaskoczony.

„Na trasie jest tak wiele kamieni, że ukończenie odcinka specjalnego bez przebicia jest kwestią szczęścia. Z trzech przebić opon, które miałem od początku rajdu, poczułem tylko jedną.

Problem polegał na tym, że złapałem gumę pod koniec etapu, kiedy nie byłem już w trybie „ataku”. A kiedy dałem z siebie wszystko, nie przebiłem! Wygląda na to, że nie ma zbyt wiele wiedzy naukowej na temat opon. Nie ma wiele do zrobienia. Chodzi o skupienie się, jazdę i unikanie pułapek, których możesz uniknąć. »

Czy w takim razie powinniśmy opracować nową oponę w BFGoodrich? Sébastien Loeb dodaje szczypty humoru. „Moglibyśmy zastąpić je łańcuchami!” Na pewno problemem są opony. Gdyby producent potrafił stworzyć lepsze, byłoby o tym wiadomo. Dziś nasze opony robią, co mogą. Jednak przy terenie oferowanym na tym rajdzie i prędkościach, z jakimi jedziemy, opony pochłaniają tak dużą siłę, że nie jesteśmy w stanie dokonać cudów.

Z małymi rozmiarami opon (do końca 2021 r.), było katastrofalnie. Teraz jest dużo lepiej. Nasze samochody ważą 2,5 tony i mają ogromną chłonność, na którą cierpią opony. Ponad 300 km, uderzając w skały przy 140 km/h, nie może pracować ciągle. »

Koła BRX Hunter 2021 były mniejsze. © Frédéric Le Floc'h / DPPI

Podsumowując, oponom nie jest obwiniany Sébastien Loeb, który mimo to chciałby znaleźć rozwiązanie, aby gumy nadążały. Jednak w rajdach, jak w każdym sporcie mechanicznym, kierowca zawsze będzie chciał jechać szybciej i gonić każdą straconą sekundę. Niezmiennie wiąże się to z przesuwaniem granic Twojego sprzętu.

Sébastien Loeb ponownie zastanowił się nad tym tematem. „Możliwe byłoby nałożenie pianki, ale nie jestem pewien, czy to wytrzyma. W WRC jechaliśmy z powietrzem i pianką w oponie, co pozwoliło ukończyć odcinki specjalne w przypadku przebicia, ale nie przejechać 200 kilometrów. Raczej 20.”

We wtorek brytyjski pojazd 4×4, napędzany silnikiem V6 twin-turbo pochodzenia Forda, będzie miał za zadanie otworzyć tor wokół Laâyoune. To cena, jaką trzeba zapłacić, gdy osiągniesz najlepszy czas! Wreszcie zainteresowanego w najmniejszym stopniu nie obchodzi jego korzystna pozycja na szczycie W2RC w porównaniu z Nasserem Al-Attiyahem spowolnionym o ponad 50 minut na etapie 2. „Zapominamy o punktach i mistrzostwach. Widzieliśmy, że z dnia na dzień wszystko może się odwrócić. Nie będziemy przewidywać, rozliczenia dokonamy po przybyciu na miejsce (CZWARTEK). »

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)