Ultimate Cup Series Paul Ricard – niedzielne podsumowanie

Słońce w końcu pojawiło się w niedzielę, 2 maja na torze Circuit Paul Ricard, umożliwiając zawodnikom Ultimate Cup Series wykorzystanie doskonałych warunków na torze w celu wykorzystania pełnego potencjału swoich maszyn.

opublikowany 02/05/2021 à 21:48

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Ultimate Cup Series Paul Ricard – niedzielne podsumowanie

JEDNOOSOBOWE

Po'odwołanie wyścigu 2 z poprzedniego dnia z powodu deszczu i mgły wystąpili aktorzy Wyzwania Monoplace spotkali się dwukrotnie w ten słoneczny poranek, najpierw o 8:00, a potem o 9:55. Niekwestionowany poleman dzień wcześniej, Nicolas Prost również wykorzystał swoje zwycięstwo w pierwszym wyścigu i dwukrotnie startował z 1. pozycji. Za nim Eric Trouillet (Graff Racing) zmonopolizował drugie miejsca na starcie i widział w lusterkach trzech swoich kolegów z drużyny zamieniających się pozycjami: Sébastiena Page'a, Jacopo D'Amato i Luisa Sanjuana.

Choć początek 3. rundy wyścigu nie był idealny dla Nicolasa Prosta, to w 2 rundach dnia zwyciężył przed Ericiem Trouilletem, który skorzystał z okazji i zwyciężył w rankingu Gentleman Drivers. W pierwszym wyścigu dnia 1. miejsce zajął Luis Sanjuan, przed Pagem i Kullmannem, po tym jak D'Amato popełnił błąd pozbawiając go walki o podium. W kolejnej rundzie błąd popełnił David Kullman i po zaciętej walce na podium stanął Sébastien Page, przed Jacopo D'Amato i Théo Vaucherem (Autosport GP), oportunistą podążającym za chaosem na torze. Należy pamiętać, że D’Amato został ukarany karą 3 sekund po bójce na torze z Page’em, jednak kara ta nie miała wpływu na wynik końcowy.

 

 

 

208 PUCHAR WYŚCIGOWY / SZTABETA 208

Tego dnia rano odbyła się także ostatnia runda wyścigu 208 Racing Cup, w tej kategorii jedna z rund dzień wcześniej została zatrzymana ze względu na warunki pogodowe. W odwrotnym meczu z Top 10, wyznaczającym pola startowe, Franck Bermond wystartował z pole position, przed Cédricem Delcroix i Joan Caillaut.

Jednak w wyścigu główni gracze w tej kategorii szybko dogonili rywali, aby wziąć udział w nowym opusie swoich bitew na torze. Jeśli Joan Caillaut jako jedyny z 3 zawodników na szczycie stawki utrzymał przewagę ze swojej pozycji startowej, zajmując na mecie drugie miejsce, to rzeczywiście Alexandre Finkelstein ponownie zwyciężył. Jego kolega z drużyny, Pierre Monmaneix, zakończył wyścig na 2. miejscu w klasyfikacji generalnej, co już zarysowuje obraz zapowiadającego się ekscytującego sezonu.

W sztafecie 208 to rodzinna załoga Gediracing prowadzona przez Mickaela i Yannicka Blanca zwyciężyła przed numerem 154 prowadzonym przez Marca Fleurance'a i Sébastiena Gehina, a także numerem 274 firmy Gemo Sport prowadzonym przez menedżera zespołu Guillaume Blancardi i Bastien Pasquier .

 

KENNOL GT TOURING-SPRINT

W niedzielę zawodnicy Kennol GT Touring-Sprint mogli wziąć udział w ostatniej rundzie wyścigów w najbliższy weekend. Marc Waechter, zwycięzca dzień wcześniej za kierownicą Renault RS01 z Team G2 Racing wystartował z pole position przed RS01 z Team AB Sport Auto prowadzonym przez Bernarda Delheza. Maxime Mainguy wystartował z 3. pozycji na starcie.

Cette fois-ci, le pilote belge de l’écurie gardoise ne se faisait pas piéger et signer une nouvelle victoire après celles de la veille. Marc Waechter se classait en 2ème position devant Maxime Mainguy, vainqueur du classement de la Porsche Cup au volant de la voiture du Breizh Motorsport devant Olivier Morihain. Grosse bagarre également en 308 Cup, où Xavier Fouineau s’imposait à nouveau. Le pensionnaire du JSB Compétition devançait son coéquipier Florian Briché, tandis que Cyril Andrey montait en puissance et prenait la 3ème place de la classe. Philippe Romero s’imposait à nouveau dans la classe 5B, devant les 2 pilotes du Team Speed Car que sont Marine Pidoux (Mitjet) et Miguel Garcia (Ginetta).

 

WYTRZYMAŁOŚĆ NAPA GT-TOURING

Wielkim wydarzeniem tej niedzieli był oczywiście 4-godzinny wyścig NAPA GT-Touring. Wytrzymałość. Renault RS01 nr 5 zespołu AB Sport Auto, prowadzone przez Francka Dezoteux i Stéphane’a Tribaudiniego, wystartowało z pole position przed Mercedes Numer 83 Emmanuela Collarda i Charlesa-Henri Samaniego oraz drugi RS01 firmy AB Sport Auto prowadzony przez Erica Cayrolle'a i Francka Thybauda.

Po 4 zaciętych godzinach wyścigów w optymalnych warunkach, po pit stopach i strategiach, to załoga Renault RS01 nr 45 z Team AB Sport Auto zwyciężyła w klasyfikacji generalnej i w klasie. 3A przed drugą załogą Zespół kierowany przez Dezoteux i Tribaudini oraz Ferrari zespołu Team Visiom prowadzonego przez Bouveta / Pagny'ego / Hallydaya. Zwycięstwo w klasie zarezerwowanej dla Pucharu Porsche przypadło załodze Team ABM nr 666, przed siostrzaną drużyną nr 911 i zespołem Race Carbone na torze nr 53 Gerini i Mathieu. Zwycięstwo w klasie 3B dla VDS Racing Adventures z numerem 55 Van Der Straten i Putz, podczas gdy Team Autosport GT i jego Porsche z numerem 190 zwyciężyli w klasie 5B przed Alpine Puchar nr 94 i nr 72 kursu Chazel Technologies. Code Racing Development narzuca załodze numer 11 w kategorii UTCR przed numerem 14 z kursu Chazel Technologies Course i numerem 308 z Code Racing Development.

Kolejne spotkanie zawodników Ultimate Cup Series: 25, 26 i 27 czerwca w Hiszpanii, na torze Motorland Aragon!

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz