Alfa Romeo 33 – w końcu utytułowana!

Dzięki mocnemu, 12-cylindrowemu silnikowi płaskiemu i wkładowi firmy SERA-CD, Alfa Romeo 33 osiągnie swój pełny potencjał, zdobywając dwa tytuły mistrza świata, których już się nie spodziewaliśmy.

opublikowany 17/12/2021 à 09:00

Francois Hurel

0 Zobacz komentarze)

Alfa Romeo 33 – w końcu utytułowana!

Oczekiwany na sezon 1972 nowy, 12-cylindrowy silnik typu bokser pojawił się na torze dopiero pod koniec roku w Balocco (Włochy) na podwoziu TT3. Aby opracować nowy samochód, Autodelta, kierowana przez dyrektora technicznego Carlo Chitiego, inżyniera Giovanniego Marelli i dyrektora sportowego Martino Severiego, korzysta z pomocy francuskich techników: firmy SERA-CD (Firma zajmująca się projektowaniem i produkcją samochodów Charles Deutsch. Nota redaktora) za aerodynamikę i Michel Têtu (ex-Ligier) za podwozie. „Chiti zapytał Deutscha, czy moglibyśmy pracować w tunelu aerodynamicznym Eiffla (w Paryżu. Przyp. red.) z Lucienem Romanim i Robertem Chouletem, przypomina Têtu. Alfa 33 skorzystała z tego doświadczenia. Wiele rzeczy zostało poprawionych podczas testów, ale oryginalny projekt pochodził od SERA. » La patte Choulet apparaît clairement dans la nouvelle version, plus aboutie que sa devancière. Sous la carrosserie, se cache un 12 cylindres à 4 soupapes par cylind

Ten artykuł jest przeznaczony wyłącznie dla subskrybentów.

Pozostało Ci 90% do odkrycia.



Już subskrybujesz?
Zaloguj się


  • Nieograniczone przedmioty premium
  • Magazyn cyfrowy od 20:XNUMX w każdy poniedziałek
  • Wszystkie numery AUTOhebdo dostępne od 2012 roku
COUV-2433

0 Zobacz komentarze)