Oczekiwany na sezon 1972 nowy, 12-cylindrowy silnik typu bokser pojawił się na torze dopiero pod koniec roku w Balocco (Włochy) na podwoziu TT3. Aby opracować nowy samochód, Autodelta, kierowana przez dyrektora technicznego Carlo Chitiego, inżyniera Giovanniego Marelli i dyrektora sportowego Martino Severiego, korzysta z pomocy francuskich techników: firmy SERA-CD (Firma zajmująca się projektowaniem i produkcją samochodów Charles Deutsch. Nota redaktora) za aerodynamikę i Michel Têtu (ex-Ligier) za podwozie. „Chiti zapytał Deutscha, czy moglibyśmy pracować w tunelu aerodynamicznym Eiffla (w Paryżu. Przyp. red.) z Lucienem Romanim i Robertem Chouletem, przypomina Têtu. Alfa 33 skorzystała z tego doświadczenia. Wiele rzeczy zostało poprawionych podczas testów, ale oryginalny projekt pochodził od SERA. » La patte Choulet apparaît clairement dans la nouvelle version, plus aboutie que sa devancière. Sous la carrosserie, se cache un 12 cylindres à 4 soupapes par cylind
Ten artykuł jest przeznaczony wyłącznie dla subskrybentów.
Pozostało Ci 90% do odkrycia.
Już subskrybujesz?
Zaloguj się
- Nieograniczone przedmioty premium
- Magazyn cyfrowy od 20:XNUMX w każdy poniedziałek
- Wszystkie numery AUTOhebdo dostępne od 2012 roku
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)